1 C
Vinkovci
Subota, 20. travnja 2024.

140 godina prvog vlaka u Vinkovcima!

Više od autora

- vl promo-
Josipa Haluška
Josipa Haluška
josipa.haluska@novosti.hr

Hrvatski željeznički muzej, povodom 140 godina otvaranja za promet željezničke pruge DALJ – BOROVO – VINKOVCI – SLAVONSKI BROD, pripremio je danas edukativno druženje s djecom. Vinkovački željeznički kolodvor tako je ugostio oko 100 djece, učenika nižih razreda Osnovne škole Bršadin te djece iz Dječjeg vrtića Medenjak i Dječjeg vrtića Bajka. Mališani su istražili i otkrili što se sve krije na kolodvoru, dobili odgovore na sva pitanja vezana uz vlak i kolodvor te razgovarali s kondukterom, strojovođom, prometnikom i šefom kolodvora. Doznali su i što sve trebaju znati prilikom putovanja vlakom te nešto i o kulturnoj baštini kroz priču o parnoj lokomotivi izloženoj ispred vinkovačkog kolodvora.

Odgovor na pitanje Ima li pruga rođendan? dobili su kroz priču o prigodnoj  omotnici prvog dana i poštanskom žigu, a saznali su i što veže željeznicu i filateliju te upoznali “Marka Markicu” kroz druženje s filatelistima i poštarima. Podijeljen im je i prigodni edukativni letak Hrvatskog željezničkog muzeja “Gradnja pruge Dalj-Vinkovci-Brod na Savi”. Najmlađim posjetiteljima omogućen je i razgled muzejsko-izložbenog postava “Životopis vinkovačkoga prometnog čvorišta” i Izložbe fotografija Zvonimira Tanockog Sporedni kolosijek – serija “TERETNA”, kroz stručno vodstvo izložbenim postavom i razgovorom s umirovljenim željezničarom Pavom Božičevićem i autorom fotografija. “23.11. davne 1878. godine prvi vlak krenuo je iz Vinkovaca i to je značilo puno za naš grad. Počeo je protok putnika i već za 2,3 godine godišnje je bilo 312 tisuća putnika koji su putovali na toj pruzi. Kasnije, u staroj Jugoslaviji, došlo je do još većeg razvoja, a naročito kada je 1948. izgrađena i Teretna, odnosno kada je počelo sastavljanje i rastavljanje vlakova. Tada je to bio najveći ranžirni željeznički kolodvor, ne samo u bivšoj državi nego i na Balkanu”, objašnjava Božićević važnost željezničkog prometa u to vrijeme.


U čvorištu Vinkovci radilo je tada oko 3000 radnika, a svi znamo što je to točno značilo za Vinkovce. Radili su ljudi od Tovarnika, do Strizivojne i Vrpolja, iz svih mogućih sela i oni koji imaju željeznicu i oni koji nemaju. Dnevno je prolazilo od 320 do 360 putničkih vlakova, a u svim vlakovima u 24 sata kroz Vinkovce je prolazilo oko 50 tisuća putnika ili godišnje oko 18 milijuna putnika.

Suorganizatori ovog događaja su Hrvatska pošta koja je donirala prigodni edukativni materijal, razglednice i poštanske marke te Hrvatsko filatelističko društvo Vinkovci, čiji su članovi priredili poštanski žig i omotnicu prvog dana, posvećenu dolasku prvog vlaka u Vinkovce.

Povezani članci

- vl promo-

Posljednje objavljeno