Radionica klastera Slavonska košarica-Internetski poslovni modeli

0
337

Promoviranje proizvoda i usluga prije deset ili petnaest godina bilo je posve drukčije od današnjeg te je za uspješno poslovanje nužno praćenje marketinških trendova, kao i stjecanje brojnih novih znanja i informacija. Stoga je u velikoj gradskoj vijećnici u Vinkovcima, a u organizaciji Turističkog klastera Slavonska košarica večeras održana radionica “Internetski poslovni modeli”. Voditelj radionice bio je dr. sc. Antun Biloš, izvanredni profesor na Ekonomskom fakultetu u Osijeku. Radionica je održana s ciljem obuke i poboljšanja poslovanja članova klastera Slavonska košarica, čiji je osnivač Grad Slavonski Brod i okuplja 134 proizvođača hrane, pića i rukotvorina te pružatelja turističkih usluga s područja Slavonije i Baranje. Ideja je da kroz ovu radionicu kroz nešto malo teorije te puno više praktičnih primjera prikažemo najbolje primjere, što svjetske što domaće prakse, te se analitički osvrnemo na ono što je te poslovne modele učinilo globalno uspješnima i dostupnima, ali i pokažemo da postoje lokalni primjeri koji potvrđuju dobru praksu.” rekao je dr. Antun Biloš pojasnivši koji su to lokalni primjeri dobre prakse.

rihvaćen je trend opće digitalizacije poslovanja, međutim hipermarketi u tom dijelu nisu toliko izraženi. Postoje inicijative s vanjske strane, a postoji i domaći primjer Konzum klika, internet prodavaonice koja nudi sve svoje proizvode i što je jedan od hrabrijih poteza tog poslovnog subjekta. Imamo i pozitivnih primjera OPG-ova i vinara koji također uspješno koriste digitalne resurse. U pravilu ima svijetlih primjera koji potvrđuju da se na ovaj način može raditi. Neki u startu zaziru od digitalnog okruženja misleći da je to nešto nedohvatljivo i za što je potrebno jako puno resursa i znanja. Međutim, ukoliko se prilagode lokalnom okruženju i iskoriste trenutak definitivno mogu i mali i srednji poduzetnici sudjelovati na tom tržištu. Nadam se da je ova radionica potvrdila da globalne prakse, odnosno primjere trebamo prilagoditi lokalnom okruženju, a što znači da moramo od njih uzeti najbolje. Iz tih praksi moguće je izdvojiti nekoliko dobrih smjernica kako na mikro tržištu, u loklaom okruženju, poentirati na digitalizaciji poslovanja.”, zaključio je dr. Antun Biloš.