Udruživanje članova jedan je od glavnih uvjeta izlaska na inozemno tržište

0
166

Klaster proizvođača mesa i mesnih proizvoda Vukovarsko-srijemske županije, koji je osnovan u srpnju ove godine u Otoku, trenutno od Ministarstva poljoprivrede očekuje pomoć pri dobivanju dozvola na izvoz.

Osnivači klastera su Agro-klaster d.o.o., Vukovarsko-srijemska županija i još 10-ak obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koji se bave proizvodnjom i preradom mesa i mesnih proizvoda na području Vukovarsko-srijemske županije, a svrha ove Udruge jeste povezivanje proizvođača, zajednički nastup na tržištu, efikasnije korištenje raspoloživih sredstava iz EU i nacionalnih fondova te izgradnja neophodnih logističkih i infrastrukturnih objekata.

Broji 11 članova, a među najvažnijim ciljevima ističe zajednički prodor na inozemno tržište. Svi se slažu kako je njihovim proizvodima, posebno slavonskim suhomesnatim specijalitetima, mjesto i izvan granica Lijepe naše te na stolovima brojnih zemalja EU. Takvi klasteri ili udruženja proizvođača su uobičajeni u Njemačkoj, a Hrvatska je malo i nesigurno tržište i ako žele opstati, nema druge nego probiti se na inozemno tržište.

Jedan od njih je i Vlado Ferbežar, predsjednik udruge Klaster proizvođača mesa i mesnih proizvoda Vukovarsko-srijemske županije i vlasnik obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva Ferbežar u Otoku, u sklopu kojega je svinjogojska farma s 1500 svinja za tov i 250 rasplodnih krmača. Većinom su pasmine crne slavonske svinje, čije su meso i mesne prerađevine jako traženi na tržištu, a već godinu, dvije Ferbežar čeka dozvolu od Hrvatskih šuma da smije napasati, žirovati, svoje crne svinje u šumi odmah uz farmu. Ističe kako se prvo mora unutar Klastera vidjeti tko što proizvodi, koje količine, jer nitko sam ne proizvodi dovoljno da bi mogao ozbiljnije izići na strano tržište. Od Ministarstva poljoprivrede očekuje pomoć pri dobivanju dozvola za izvoz i Klaster mora zaraditi bar toliko da može organizirati i novčano pomoći odlazak svojim članovima na razne sajmove.

Članovi Udruge imaju kvalitetu i itekako to zaslužuju, no problem je u nedostatku količine. Sami i raštrkani ne mogu puno toga, zato je udruživanje jedan od glavnih ciljeva jer udruženi lakše mogu izaći na domaće i inozemno tržište.