13 C
Vinkovci
Petak, 4. listopada 2024.

Ivan Rimac: Krajnji cilj svih aktivnosti je zadovoljstvo naših korisnika

Više od autora

- vl promo-
Tihana Papac
Tihana Papachttps://novosti.hr
tihana.papac@novosti.hr

“Grb Grada Vinkovaca” nagrada je Vinkovačkom vodovodu i kanalizaciji za ostvarenja postignuta u području gospodarske djelatnosti tijekom 50 godina postojanja. Nagrada za pet desetljeća brige o vodoopskrbi vinkovačkog područja, uručena je na svečanoj sjednici Gradskog vijeća Vinkovaca na Dan grada, a povod je razgovoru s glavnim, ali i odgovornim, direktorom Vinkovačkog vodovoda i kanalizacije, Ivanom Rimcem, univ.spec.oec.

Prigode su ovo za rekapitulaciju učinjenoga, trenutnim i budućim aktivnostima, a u središtu je zadovoljstvo i benefiti krajnjeg korisnika.

  • Jedna od perjanica vukovarsko-srijemskog gospodarstva je Vinkovački vodovod i kanalizacija. Potvrđuje to priznanje u povodu Dana grada, ali i nedavna nagrada Hrvatske gospodarske komore. Pet desetljeća rada je iza tvrtke na kojoj je ogromna odgovornost, osigurati nam svima pitku vodu 24 sata dnevno 365 dana u godini. Koliko je zahtjevno upravljati jednim takvim sustavom?

Voditi jedan tako veliki sustav kakav je Vinkovački vodovod i kanalizacija je, osim što je čast, i velika je odgovornost. Ovaj sustav javne vodoopskrbe i odvodnje povezuje niz dionika i radi se o brojnim poslovnim procesima koji su međusobno povezani. Preduvjet za upravljanje takvim velikim sustavom su svakako kvalitetni suradnici i trudimo se uz uvođenje digitalizacije u sve poslovne procese ipak sačuvati ljude jer čovjek je ključ uspjeha. Naši djelatnici i svi moji suradnici su ljudi bez kojih bi teško mogao itko na čelu jednog ovako velikog sustava obuhvatiti sve segmente poslovanja na način koji jamči zadovoljstvo krajnjih korisnika. Suradnicima uvijek dajem slobodu, ali i očekujem maksimalnu odgovornost, proaktivnost i međusobno uvažavanje. Ponosan sam što mogu reći kako unutar naše tvrtke postoji uistinu zavidan broj stručnjaka i inženjera što jamči da cijeli sustav funkcionira normalno uz probleme koji su očekivani i uobičajeni, čak i svakodnevni u poslovima vodoopskrbe.

  • Jeste li zadovoljni kakvoćom vode i mogu li sad svi korisnici vaše vodoopskrbe mirno spavati?

Više od 100.000 korisnika na našem distribucijskom području pije vodu iz regionalnog vodocrpilišta u Sikirevcima koja je iznimne kvalitete i svi njeni parametri su sukladni Pravilniku o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće. Ostali vodu dobivaju iz sustava Tovarnik ili samostalnih lokalnih sustava. Intenzivne aktivnosti provode se na području Cvelferije gdje je završena izgradnja cjevovoda Drenovci-Soljani i Soljani-Strošinci. Trenutno se rade tlačna ispiranja i dezinfekcija cjevovoda i očekuje se da će biti pušteni u rad tijekom studenoga. U tijeku je izgradnja cjevovoda Drenovci-Gunja-Đurići i Soljani-Vrbanja, a na tom području još planiramo izgradnju vodospreme Drenovci. Uz to u planu su i vodospreme u Slakovcima i Županji kako bi korisnicima osigurali, ne samo kvalitetnu. nego i sigurnu vodoopskrbu. U tijeku su završni radovi na izgradnji vodospreme u Nuštru i ona bi trebala početi s radom do kraja godine. Vodospreme su posebno važne u vrijeme velike potrošnje jer su jamac da korisnici neće ostati bez vode. Kada završe radovi na izgradnji svih cjevovoda u Cvelferiji moći ćemo reći da svi korisnici na našem distribucijskom području piju kvalitetnu vodu.

  • Jesmo li svjesni, pod tim podrazumijevam i racionalni, kada je u pitanju bogomdana voda koju još uvijek konzumiramo izravno iz slavine? Naime, brojne zapadnoeuropske zemlje zadnjih desetljeća kupuju vodu za piće. Plaćamo li onda vodu i odvodnju skupo?

Svi skupa možemo biti zadovoljni jer pijemo jednu od najkvalitetnijih voda u Hrvatskoj. Ne treba posebno isticati koliko je to važno kada znamo koliko ljudi na svijetu nema pristup pitkoj vodi ili ona nije zadovoljavajuće kvalitete. Znamo da su korisnicima računi za vodu uvijek veliki, ali treba reći da kubik vode košta 4,22 kn za korisnike na regionalnom vodovodu i 3,44 kune za one koji nisu priključeni na njega dok samo jedna litra vode u trgovini košta više od toga. Osnovna cijena vode, primjerice za Vinkovce, nije se mijenjala od 1. siječnja 2011. Ono što povećava cijenu vode su naknade. Osnovna cijena vode prihod je Vinkovačkog vodovoda i kanalizacije dok su naknada za korištenje voda i naknada za zaštitu voda prihod Hrvatskih voda. Budući da je gradnja vodnih građevina iznimno skupa neke jedinice lokalne samouprave, a među njima i Grad Vinkovci, uveli su naknadu za razvoj. Odlukom Gradskog vijeća u Vinkovcima ona iznosi 2 kn/m³ i uz ostalo s njom se sufinancira projekt Aglomeracije. Puno bogatije i razvijenije zemlje od Hrvatske imaju i puno veću cijenu vode pa tako primjerice u Danskoj kubik vode košta 10 eura. To im omogućava i veća ulaganja u sustav dok vodovodi u Hrvatskoj s cijenom vode koju imaju nisu u mogućnosti ulagati velika sredstva u mrežu bez pomoći iz državnog proračuna, jedinica lokalne samouprave, Hrvatskih voda ili EU fondova.

  • Vidimo koliko nam znači voda kada je nestane na sat/dva ili dulje. No kako nama, tako je i vama. Ni vi ju nemate. Popravci su nužni, svakodnevno, kao i u kućanstvu, zar ne?

Svjesni smo da zbog dotrajalosti mreže svakodnevno imamo veliki broj kvarova. To dovodi do velikih gubitaka u sustavu što je problem s kojim se sreću brojni vodovodi u Hrvatskoj, ali i u svijetu. U nekim zapadnoeuropskim zemljama oni su manji, ali te zemlje imaju i veća ulaganja u sustav. Problem gubitaka u sustavu je prepoznat tako da je u Vinkovcima provedena prva faza projekta smanjenja gubitaka, ukupne vrijednosti 24 milijuna kuna, što su financirali Hrvatske vode i Grad Vinkovci. Daljnjim ulaganjima u rekonstrukciju vodovodne mreže gubici bi se trebali postupno smanjivati. Vezano uz kvarove, kojih je na našem području svakodnevno veliki broj, a u 2020. ih je bilo 1780, htio bih naše korisnike zamoliti da imaju razumijevanja i strpljenja ukoliko se kvar dogodi. Naši djelatnici trude se otkloniti kvar u najbržem mogućem roku i u skladu s mogućnostima. No, ne mogu svi kvarovi biti otklonjeni u isto vrijeme te se oni razvrstavaju prema težini odnosno prvo se rješavaju hitne intervencije, a potom svi ostali kvarovi. Zato još jednom apeliram i molim korisnike za strpljenje te ih pozivam da svaki kvar ili problem koji uoče na mreži prijave na besplatni broj telefona 0800 2254 koji je korisnicima na raspolaganju 24 sata dnevno.

  • Jedan od većih uspjeha je projekt Aglomeracije koji će Vinkovcima i okolici gotovo besplatno donijeti suvremenu odvodnju odnosno kanalizacijsku mrežu. Radi se pod zemljom, nekada smo nervozni zbog prometnog kolapsa, no benefiti su višestruki, kako za korisnike jednako i za gospodarstvo grada s obzirom na angažman domaćih firmi. O svemu se vodi računa. Ni lockdown nije zaustavio dinamiku ovog kapitalnog projekta. Dokle ste stigli i koliko još do završetka? Što će na koncu Aglomeracija donijeti krajnjem korisniku da lakše shvati zahtjevnost projekta?

Kada se izvode ovako veliki i zahtjevni radovi kao što je projekt Aglomeracije promet se odvija otežano, pogotovo u nekim glavnim gradskim ulicama, i zato bih iskoristio ovu priliku i ispričao se korisnicima. Međutim, sve je to nužno kako bi osigurali uvjete za što ugodniji i kvalitetniji život u našem gradu. Kada je riječ o Aglomeraciji, projekt je u završnoj fazi i po pojedinim naseljima počelo je priključenje korisnika na mrežu odvodnje. Sustav još nije pušten u funkciju, ali se odvijaju brojne aktivnosti kako bi se to dogodilo. Tako je u općini Cerna već počela naplata odvodnje, a u općini Andrijaševci bi trebala početi u studenome. Ovih dana pozvali smo korisnike u Otoku i Komletincima, one koji još nisu podnijeli zahtjev za priključenje, a izvedena im je priprema za kućni priključak, da to učine i na vrijeme pripreme svoje interne instalacije prije nego počne priključenje korisnika na mrežu javne odvodnje. Kada se steknu svi tehnički uvjeti za priključenje, korisnici će biti obaviješteni i prije toga im neće početi naplata odvodnje. Početkom 2022. krenut će i priključivanje korisnika u Ivankovu. Projekt se financira sa 71 posto sredstvima Kohezijskog fonda EU, a u sklopu njega se gradila i rekonstruirala mreža odvodnje u 11 naselja, uređaj za pročišćavanje otpadnih voda na Jošinama je rekonstruiran i podignut na III. stupanj pročišćavanja, uređaji u Otoku, Ivankovu i Cerni bit će pušteni u puni rad, nabavljena je oprema za održavanje tako velikog sustava odvodnje, a ono najvažnije povećat će se stupanj priključenosti na mrežu jer je kroz projekt izvedeno 8269 priprema za priključke što je za korisnike bilo besplatno.

  • Kakvi su planovi za predstojeće razdoblje?

U proteklom razdoblju puno je ulagano u infrastrukturu kako bi korisnicima omogućili kvalitetnu vodoopskrbu i odvodnju. U sljedećem razdoblju želimo izgraditi preostalu infrastrukturu koja je potrebna kako bismo kvalitetnu i pitku vodu doveli do svih naših korisnika i kako bi oni imali i mrežu odvodnje. Mjesta za bolje i više uvijek ima. Svjesni smo i nedostatka u sustavu koji postoje i koje konstantnim ulaganjima nastojimo ispraviti. Naši djelatnici stalno pripremaju nove projekte kako bi poboljšali naše usluge korisnicima, a u suradnji s nadležnim institucijama, Vladom, Županijom, gradovima i općinama tražimo nove načine financiranja bez opterećivanja korisnika. U današnje vrijeme brojne nam mogućnosti stoje na raspolaganju kako bismo bili što više na usluzi našim korisnicima. Upravo to je ono na čemu želimo raditi u budućnosti. Uvesti nove usluge, pokrenuti nove procese, neke već postojeće posložiti bolje i efikasnije kako bismo bili što više na usluzi korisnicima.

Povezani članci

- vl promo-



Posljednje objavljeno