Page 8 - Vinkovački list - 5. veljače 2021.
P. 8
inkovci PETAK 5.2.2021.
Vinkovački list
U saboru Nacionalni program zaštite potrošača do 2024.
Telekomunikacije
rak rana zaštite
potrošača
Cilj je ostvariti partnerski odnos
s davateljima usluga, umrežiti se,
detektirati i rješavati probleme te
mijenjati zakonodavni okvir
Glas potrošača Vukovar- telefona, no kontrola je slaba Fiskalizirani svi
sko-srijemske županije ističe točka. Stoga je potrebno pojačati
najbitnijim pomake u pružanju institucionalni nadzor nad samoposlužni
javnih usluga koje su, po provedbom zaštite potrošača,”
njihovoj ocjeni unazad petna- predlažu u ovoj Udruzi. aparati u gradu:
estak godina, uspjeli lokalno
podići na višu razinu. Hrvatska tako ima veliki Troškovi su veliki
problem, naglašava Kaselj, jer
Tihana Papac nije uspješno i kvalitetno zaštitila Fiskalizacija ne znači obvezu izdavanja fiskaliziranog računa
tihana.papac@novosti.hr prava i interese svojih građana. kupcu, već samo prijavu prodane robe preko softvera
Negativna ocjena Europe signal
Nije idealno, no prihvatljivije je je da se mora mijenjati odnos
u odnosu na ranije, ističe Nikola prema potrošačima, odrediti kva-
Kaselj. litetniji zakonski okvir, nadzirati
provedba i postići partnerska
„ Javne usluge kod nas – od razinu svih aktera, dodaje. Poslje-
odvoza smeća, distribucije plina dično, cilj je povjerenje te osjećaj
i vode na primjerenoj su razini. zaštite i sigurnosti.
Problem je onih ugovora ili
poslova koji se obavljaju izvan Kada je riječ o online kupnji,
naše županije, a u nadležnosti koja unazad desetak godina bilježi
su institucija države – Hamfe, enormni rast, posebice tijekom
Here, Hakoma. Telekomunikaci- proteklih godinu dana kao poslje-
je odnosno mobilni operateri su dica pandemije, Kaselj ističe da
rak rana kada je riječ o ostvariva- smo u projekt internetske kupnje
nju prava,” navodi Kaselj najčešće ušli potpuno nespremni dozvoliv-
probleme koje Udruzi prijavljuju ši da nam veliki broj inozemnih
građani tražeći zaštitu u svojstvu trgovaca prodaje robu često upitne
potrošača. kvalitete. „Posebice kada čovjek
naruči određenu robu i ne dobije
Ohrabruje prijedlog Nacional- ono što je ponuđeno kao takvo, a
nog programa zaštite potrošača nema instrumenta obeštećenja,
za razdoblje do 2024. godine, kontrole, nadzora i zaštite,” apo-
upućen u saborsku proceduru. strofira Kaselj dodajući da predlo-
Strateški dokument ide u smjeru žene strožije kazne trgovcima, kao
više razine kvalitete u zaštiti primjerice postotak od prometa,
hrvatskih potrošača te određuje neće dati očekivane rezultate.
aktivnosti provedbe same politike Ključnim ponavlja, uvođenje
zaštite potrošača. nadzora i suodgovornost pro-
davatelja koji, na koncu, ako je
„Unazad nekoliko desetlje- sklon prevari treba biti uklonjen
ća su doneseni slični dokumenti s mreže. Do sada nije bilo odgo-
no kvaliteta odnosno učinkovi- vornosti. Novim okvirom svi
tost na ovu temu u Hrvatskoj je, ‘nemoralni’ prodavatelji, točnije
među članicama EU-a, na najnižoj prevaranti, morat će snositi odgo-
razini. Informacije su nam danas vornost i biti uklonjeni s mreže’,
instant dostupne putem pametnih zaključuje.
Nakon dvije godine prila- vending aparate za prodaju toplih specifičan jer ona ni ubuduće ne
godbe, tržište samoposlužnih i hladnih napitaka te za sitne pre- znači obvezu izdavanja fiskali-
aparata ušlo je u sustav fiska- hrambene proizvode kojih prema ziranog računa kupcu, već samo
lizacije. Mijenja se prodaja na procjenama ima 15 tisuća. No, prijavu prodane robe putem
aparatima za sok, grickalice, tu je i nekoliko tisuća drugih instaliranog softvera na samo-
kavu, parkirnima automati- vrsta samoposlužnih uređaja, poslužnom uređaju i elektronič-
ma, samoposlužnim autopra- od praonica (auta, rublja) ili kog sustava Porezne uprave. Taj
onicama i ostalim uređajima parking automata do mljekomata proces predstavlja veliko finan-
za prodaju proizvoda i usluga i jajomata. Ukupno je to otprilike cijsko opterećenje operaterima, a
koji tako prestaju biti jedini 18 tisuća samoposlužnih aparata među njima je i Krunoslav Šuker
preostali tax free biznis u u Hrvatskoj. iz tvrtke Španex.
Hrvatskoj.
Za organizaciju i naplatu par-
Josipa Haluška kiranja u Vinkovcima zadužena je
josipa.haluska@novosti.hr tvrtka Gradsko gospodarstvo čiji
nam direktor Željko Ilić kaže kako
Samoposlužni uređaji već su su po toj zakonskoj obavezi morali
dugo popularni, a dosta njih je u prilagoditi 18 parkirnih automata
ovom jeku pandemije doživjelo u ukupnoj vrijednosti 650 tisuća
pravi procvat. Kava iz papirnatih kuna.
čaša, domaći med iz medomata
i pranje automobila automat- “Nakon 15 godina možemo reći
skim uređajima nisu nam nepo- da smo se prilagodili ovoj situaciji
znanica, a od početka ove godine i da smo svoje automate, osim
takva vrsta usluge stiže u nešto četiri nova, nadogradili i obnovili.
drugačijem izdanju. Drugim Postojeći sustav teško je podnosio
riječima, fiskalizirana je. To pro- prilagodbu na neki jednostavan
širenje obveze fiskalizacije regu- način da se samo ugradi uređaj
lirano je još 2018., ali tadašnjim za fiskalizaciju. Za nas je to pred-
je izmjenama Zakona o fiskaliza- stavljalo određeni problem i mi
ciji u prometu gotovinom defini- smo pristupili kompletno obnovi i
rano i da početak primjene slijedi nadogradnji parkirnih automata”,
s odgodom od dvije godine, kako rekao je Ilić te dodao kako je
bi se operateri samoposlužnih plaćanje parkinga moguće putem
uređaja pripremili. Novi krug parkirnih automata i m-parkin-
proširenja obveze fiskalizacije u ga, a odnosno putem telefona, sms
najvećem broju odnosi se na tzv. poruke ili aplikacije.
Ulazak samoposlužnih aparata
u sustav fiskalizacije donekle je
Vinkovački list
U saboru Nacionalni program zaštite potrošača do 2024.
Telekomunikacije
rak rana zaštite
potrošača
Cilj je ostvariti partnerski odnos
s davateljima usluga, umrežiti se,
detektirati i rješavati probleme te
mijenjati zakonodavni okvir
Glas potrošača Vukovar- telefona, no kontrola je slaba Fiskalizirani svi
sko-srijemske županije ističe točka. Stoga je potrebno pojačati
najbitnijim pomake u pružanju institucionalni nadzor nad samoposlužni
javnih usluga koje su, po provedbom zaštite potrošača,”
njihovoj ocjeni unazad petna- predlažu u ovoj Udruzi. aparati u gradu:
estak godina, uspjeli lokalno
podići na višu razinu. Hrvatska tako ima veliki Troškovi su veliki
problem, naglašava Kaselj, jer
Tihana Papac nije uspješno i kvalitetno zaštitila Fiskalizacija ne znači obvezu izdavanja fiskaliziranog računa
tihana.papac@novosti.hr prava i interese svojih građana. kupcu, već samo prijavu prodane robe preko softvera
Negativna ocjena Europe signal
Nije idealno, no prihvatljivije je je da se mora mijenjati odnos
u odnosu na ranije, ističe Nikola prema potrošačima, odrediti kva-
Kaselj. litetniji zakonski okvir, nadzirati
provedba i postići partnerska
„ Javne usluge kod nas – od razinu svih aktera, dodaje. Poslje-
odvoza smeća, distribucije plina dično, cilj je povjerenje te osjećaj
i vode na primjerenoj su razini. zaštite i sigurnosti.
Problem je onih ugovora ili
poslova koji se obavljaju izvan Kada je riječ o online kupnji,
naše županije, a u nadležnosti koja unazad desetak godina bilježi
su institucija države – Hamfe, enormni rast, posebice tijekom
Here, Hakoma. Telekomunikaci- proteklih godinu dana kao poslje-
je odnosno mobilni operateri su dica pandemije, Kaselj ističe da
rak rana kada je riječ o ostvariva- smo u projekt internetske kupnje
nju prava,” navodi Kaselj najčešće ušli potpuno nespremni dozvoliv-
probleme koje Udruzi prijavljuju ši da nam veliki broj inozemnih
građani tražeći zaštitu u svojstvu trgovaca prodaje robu često upitne
potrošača. kvalitete. „Posebice kada čovjek
naruči određenu robu i ne dobije
Ohrabruje prijedlog Nacional- ono što je ponuđeno kao takvo, a
nog programa zaštite potrošača nema instrumenta obeštećenja,
za razdoblje do 2024. godine, kontrole, nadzora i zaštite,” apo-
upućen u saborsku proceduru. strofira Kaselj dodajući da predlo-
Strateški dokument ide u smjeru žene strožije kazne trgovcima, kao
više razine kvalitete u zaštiti primjerice postotak od prometa,
hrvatskih potrošača te određuje neće dati očekivane rezultate.
aktivnosti provedbe same politike Ključnim ponavlja, uvođenje
zaštite potrošača. nadzora i suodgovornost pro-
davatelja koji, na koncu, ako je
„Unazad nekoliko desetlje- sklon prevari treba biti uklonjen
ća su doneseni slični dokumenti s mreže. Do sada nije bilo odgo-
no kvaliteta odnosno učinkovi- vornosti. Novim okvirom svi
tost na ovu temu u Hrvatskoj je, ‘nemoralni’ prodavatelji, točnije
među članicama EU-a, na najnižoj prevaranti, morat će snositi odgo-
razini. Informacije su nam danas vornost i biti uklonjeni s mreže’,
instant dostupne putem pametnih zaključuje.
Nakon dvije godine prila- vending aparate za prodaju toplih specifičan jer ona ni ubuduće ne
godbe, tržište samoposlužnih i hladnih napitaka te za sitne pre- znači obvezu izdavanja fiskali-
aparata ušlo je u sustav fiska- hrambene proizvode kojih prema ziranog računa kupcu, već samo
lizacije. Mijenja se prodaja na procjenama ima 15 tisuća. No, prijavu prodane robe putem
aparatima za sok, grickalice, tu je i nekoliko tisuća drugih instaliranog softvera na samo-
kavu, parkirnima automati- vrsta samoposlužnih uređaja, poslužnom uređaju i elektronič-
ma, samoposlužnim autopra- od praonica (auta, rublja) ili kog sustava Porezne uprave. Taj
onicama i ostalim uređajima parking automata do mljekomata proces predstavlja veliko finan-
za prodaju proizvoda i usluga i jajomata. Ukupno je to otprilike cijsko opterećenje operaterima, a
koji tako prestaju biti jedini 18 tisuća samoposlužnih aparata među njima je i Krunoslav Šuker
preostali tax free biznis u u Hrvatskoj. iz tvrtke Španex.
Hrvatskoj.
Za organizaciju i naplatu par-
Josipa Haluška kiranja u Vinkovcima zadužena je
josipa.haluska@novosti.hr tvrtka Gradsko gospodarstvo čiji
nam direktor Željko Ilić kaže kako
Samoposlužni uređaji već su su po toj zakonskoj obavezi morali
dugo popularni, a dosta njih je u prilagoditi 18 parkirnih automata
ovom jeku pandemije doživjelo u ukupnoj vrijednosti 650 tisuća
pravi procvat. Kava iz papirnatih kuna.
čaša, domaći med iz medomata
i pranje automobila automat- “Nakon 15 godina možemo reći
skim uređajima nisu nam nepo- da smo se prilagodili ovoj situaciji
znanica, a od početka ove godine i da smo svoje automate, osim
takva vrsta usluge stiže u nešto četiri nova, nadogradili i obnovili.
drugačijem izdanju. Drugim Postojeći sustav teško je podnosio
riječima, fiskalizirana je. To pro- prilagodbu na neki jednostavan
širenje obveze fiskalizacije regu- način da se samo ugradi uređaj
lirano je još 2018., ali tadašnjim za fiskalizaciju. Za nas je to pred-
je izmjenama Zakona o fiskaliza- stavljalo određeni problem i mi
ciji u prometu gotovinom defini- smo pristupili kompletno obnovi i
rano i da početak primjene slijedi nadogradnji parkirnih automata”,
s odgodom od dvije godine, kako rekao je Ilić te dodao kako je
bi se operateri samoposlužnih plaćanje parkinga moguće putem
uređaja pripremili. Novi krug parkirnih automata i m-parkin-
proširenja obveze fiskalizacije u ga, a odnosno putem telefona, sms
najvećem broju odnosi se na tzv. poruke ili aplikacije.
Ulazak samoposlužnih aparata
u sustav fiskalizacije donekle je

