1 C
Vinkovci
Četvrtak, 25. travnja 2024.

Premijerno prikazan film o pet zapovjednika obrane vukovarskog Sajmišta

Više od autora

- vl promo-

Večeras je, u dvorani vinkovačkog Gradskog kazališta Joza Ivakić, premijerno prikazan dokumentarni film “Pet zapovjednika obrane vukovarskog Sajmišta”. Scenarij potpisuje umirovljena vinkovačka novinarka Milka Vida, a režiju Vladimir Andrić, glumac i režiser vinkovačkog kazališta. Film je nastao na inicijativu Nikole Tarlea, predsjednika humanitarno-kulturno braniteljskog centa Vukovar.

“Ovo je film o pet zapovjednika obrane vukovarskog sajmišta, a to su Damjan Samardžić – Veliki bojler, Petar Kačić – Srednji bojler, Velimir Đerek – Sokol, Ivan Poljak – Sokol i Josip Tomašić – Osa. Pričama sam pristupio na jedan malo netipičan i drukčiji način. Likove upoznajemo od malih nogu, ali i kroz priče njihovuh obitelji. Upoznajemo ih kroz djetinjstvo i mlade dane pa sve do prvih zaljubljivanja i romantike. Imali su jako puno zajedničkog i životi su im bili dosta slični, ali nikada ne bi upoznali da nisu zajedno bili u ratu. Obrana Vukovara je ono što ih je okupilo i učinilo vječnim herojima koje nikada nećemo zaboraviti. To su stvarno bili divni dječaci i mladići, a ove njihove priče koje su prepričane u ovom filmu može jedino ispričati život sam kada se nađe u vihoru rata, ali i u danima ponosa i slave. Snimanje ovakvih filmova je najmanje što možemo učiniti za ljude koji su dali svoje živote za nas”, istaknuo je Vladimir Andrić.

Njihova ratna djelovanja i herojstva u Vukovaru prepričava jedan od najvećih heroja Vukovara Ivica Anđelić, doktor koji je rame uz rame sa zapovjednicima branio Sajmište od velikosrpske agresije.

Scenaristica i redatelj razgovorima s obiteljima heroja gledatelja upoznaje s pet zapovjednika obrane sajmišta u njihovim mladenačkim danima, prvim ljubavima, šaljivim anegdotama i prati njihov život od trenutka kada oni odlaze u rat.

Sajmište, južni dio Vukovara nastanjen većinom Srbima, bilo je jedno od ključnih točaka obrane Vukovara uz Trpinjsku cestu. Ovdje su se vodile borbe prsa o prsa jer nije postojala klasična bojišnica nego su se vodile borbe za svaku kuću i ulicu i crta se često mijenjala. Vukovarski branitelji, uglavnom, s malo vojnog iskustva, slabo naoružani pod stalnom paljbom iz vojarne JNA, odolijevali su 87 dana i onemogućavali agresoru prodor u središte Vukovara. Sajmište je palo u ruke neprijatelja 17. studenoga 1991., i to je bio početak kraja obrane Vukovara.