Prema naputku ministra zdravstva Vilija Beroša, liječnici primarne zaštite s 1. listopadom prestali su izdavati tiskane uputnice. Kako su se u tome snašli pitali smo u Općoj županijskoj bolnici Vinkovci i Domu zdravlja Vinkovci.
Ministarstvo zdravstva u suradnji s Hrvatskim zavodom zdravstvenog osiguranja od 1. listopada ove godine ukinulo je obvezu ispisa tiskanice uputnice, tzv. crvene uputnice, u procesima upućivanja, naručivanja, prijema, naplate usluga i arhiviranja dokumentacije u svim zdravstvenim ustanovama za svoje osigurane osobe i ugovorne zdravstvene ustanove.
S tim u vezi putem medija na određen probleme ukazali su i Udruga liječnika ugovornih zakupaca te KoordinacijaA hrvatske obiteljske medicine. Najviše kritiziran je naputak da ukoliko u Centralnom zdravstvenom informacijskom sustavu Hrvatske (CEZIH), nema slobodnih termina za naručivanje, obiteljski liječnici trebaju od zdravstvenih ustanova zatražiti termin putem elektroničke pošte, a što je, kako je istaknuto, dodatno administrativno opterećenje. Također, istaknuto je kako pojedine bolnice u Hrvatskoj još uvijek nisu uopće niti umrežene u CEZIH.
Vinkovačka bolnica umrežena je u CEZIH od samoga uspostavljanja sustava
Kakva je situacija u Općoj županijskoj bolnici Vinkovci odgovorili su nam iz Odjela tehničkih, uslužnih i informatičkih poslova. Opća županijska bolnica Vinkovci umrežena je u CEZIH od samoga uspostavljanja sustava i do sada je, kažu, već stigla do nekih 60 posto termina koje davala primarnoj zdravstvenoj zaštiti za e-naručivanje. Tako da u ovoj bolnici sustav e-uputnica funkcionira samo još uvijek nije otvoren maksimalan broj termina, a što ovisi o nekim specifičnim uvjetima kod pojedinih djelatnosti te sada i o organizaciji rada u aktualnoj epidemiološkoj situaciji. Ipak, nastoji se otvoriti što više termina kako bi potreba za slanjem zahtjeva e-poštom bila što manja, a što je opcija u slučaju da obiteljski liječnik nema na raspolaganju slobodne termine za naručivanje.
U Domu zdravlja Vinkovci razgovarali smo s članom Upravnog vijeća, obiteljskim liječnikom dr. Božidarom Golubovićem i s obiteljskom liječnicom dr. Meri Fraćin
Kao i za e-recepte, i za e-uputnice trebat će razdoblje prilagodbe
„Kada govorimo o slobodnim terminima prema dosadašnjem iskustvu po nekim specijalnostima nije ih bilo dovoljno, a po nekima ih nije uopće bilo nego su narudžbe obavljali isključivo pacijenti putem centralnog naručivanja. Ne znam hoćemo li ikada doći do toga da baš svih 100 posto slobodnih termina bude na raspolaganju primarnoj zdravstvenoj zaštiti jer su neke nepredvidive situacije uvijek moguće. U svakom slučaju ideja je dobra samo će, kao i za e-recepte, trebati jedno određeno razdoblje prilagodbe i usklađivanja svih postavki u sustavu. Rekao bih da je informatizacija dobra i da je taj proces na dobrom putu. Opet, zbog tehničkih i ljudskih resursa, trebat će jedno određeno vrijeme da se sve uklopi, ali vjerujem kako će sve to biti riješeno”, ističe dr. Božidar Golubović.
U moru adminstrativnih poslova traženje termina putem e-maila novo je opterećenje
Dr. Meri Fraćin napominje kako prelazak na e-uputnice doista jest dodatno administrativno opterećenje za obiteljske liječnike. Pri tome nije riječ o zakazivanju termina putem sustava CEZIH jer su to već radili ukoliko je pacijentima odgovarao neki od ponuđenih slobodnih termina. Uz to, međutim, kako je rečeno, liječnici sada trebaju, ako ponuđenih slobodnih termina nema, za svoje pacijente od zdravstvene ustanove tražiti termin putem e-maila.
„Tu moramo upisati sve potrebne podatke od pacijenta, mail, mobitel ili fiksni telefon, a onda bolnica kontaktira pacijenta kako bi ga obavijestila o terminu. Mi se trudimo da to funkcionira, ali, s obzirom na to da je prošlo tek nekoliko dana tek ćemo vidjeti kako će to doista izgledati. Činjenica je da trenutačno od svih tih dijagnostičkih pretraga, prvog pregleda, kontrolnog pregleda, možda možete 20 do 30 posto provesti kroz e-naručivanje, a sve drugo je samo zahtjev za termin putem e-maila. To je sigurno novo administrativno opterećenje za sve nas i svi bi mi trebali jednu osobu koja bi radila samo administraciju, ali, nažalost, to nismo u mogućnosti osigurati”, ističe dr. Meri Fraćin.
Pacijenti i dalje imaju mogućnost naručiti se samostalno za termin
Do sada su, kada se to moglo, liječnici naručivali pacijenta, a kome nije odgovarao ponuđeni termin ili je želio doći kod nekog određenog liječnika, mogao se naručiti sam s tiskanom uputnicom s tim da se za ono za što nije bilo ponuđenih termina svakako morao naručiti sam. Pacijenti i dalje imaju mogućnost samostalnog naručivanja, a sada, po izdanoj e-uputnici, zdravstvenoj ustanovi se obraćaju sa svojim MBO-om kao ključnim podatkom sa zdravstvene iskaznice što je temelj za dohvat i rezervaciju e-uputnice.
Novosti.hr poštuje vašu privatnost. Kolačiće koristimo u razne svrhe kao što su funkcionalnost web stranice, poboljšanje korisničkog doživljaja, osiguravanje integracije s društvenim mrežama i prikaz (ciljanih) reklamnih sadržaja. Ako nastavite koristiti ove stranice prihvaćate korištenje istih, ali ne i osobne podatke. Kolačići su anonimni te u svakom trenutku možete kontrolirati i konfigurirati postavke kolačića u vašem pregledniku. Prihvati i zatvoriViše informacija
Politika privatnosti i Politika kolačića
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.