5 C
Vinkovci
Utorak, 19. ožujka 2024.

Telefon za psihološku pomoć Vinkovčani prošle godine nazvali 35 puta

Više od autora

- vl promo-
Josipa Haluška
Josipa Haluška
josipa.haluska@novosti.hr

Pojava krize uzrokovane pandemijom koronavirusa i potresom osvijestila nas je da uz fizičko zdravlje posebnu pažnju treba posvetiti i psihičkom zdravlju pojedinca. Nervoza i depresija postali su svakodnevica, pa mnogi traže način kako si pomoći i kako ublažiti posljedice ove krizne situacije. Društvo psihologa naše županije daje nam odgovore.

Tjeskoba, uznemirenost, strah, panika, nesanica, anksioznost, depresija – sve su to neugodne poteškoće s kojima se posljednjih godinu dana intenzivno susreće veći broj naših građana. S obzirom na krizno razdoblje u kojemu živimo, stručnjaci su složni kako to nije čudno. Obilježje kriznih situacija je nepredvidivost, postojanje posljedica i gubitaka na što se teško možemo pripremiti. Sanda Horvatović, predsjednica Društva psihologa Vukovarsko-srijemske županije, kaže kako se u kriznim situacijama ljudima ruši vjerovanje u sigurnost i predvidivost života koja nam je potrebna, posebno djeci i starijima. Kada proživljavamo velike traume i katastrofe, ljudski je organizam preplavljen intenzivnim emocijama poput straha, bijesa, ljutnje, tuge i frustracije koje ometaju racionalno razmišljanje.

“Nakon pojave pandemije i potresa, Društvo psihologa priključilo se projektu Mreža telefona za pružanje psihološke pomoći građanima. Otvorili smo jednu liniju za područje Vukovara i jednu za područje Vinkovaca. Od travnja do srpnja pozivi su bili češći, a pozivatelji su bili različite kronološke dobi i iz različitih dijelova RH. Nakon prvog vala nastupio je period smanjenja poziva”, pojašnjava nam Horvatović. Linija intenzivno počinje funkcionirati ponovno krajem rujna.


U prvom valu pandemije bilo je oko 30 poziva, dok je u drugom valu bilo 60. S područja Vukovara i Iloka u prošloj je godini bilo 25 poziva, s područja Županje 23, dok je s vinkovačkog područja bilo upućeno 35 poziva. Pet poziva je bilo s nepoznate lokacije.

Mreža telefona za pružanje psihološke pomoći građanima zamišljena je kao projekt kojim se pruža prva psihološka pomoć, funkcionira po principu anonimnosti te predstavlja preventivni postupak koji uključuje poduzimanje prvih koraka u stabilizaciji osobne krize. Psihološkom pomoći nastoje pomoći pozivatelju ukloniti ili ublažiti emocionalno opterećenje. Od pojave pandemije kao volonteri u projektu Mreža telefona priključilo se 14 psihologa i psihologinja, sedam iz Vinkovaca i sedam iz Vukovara.

„Važno je naglasiti kako svatko može primijeniti nešto što ga umiruje, što mu odgovara da se odmakne od stresora. Važno je upoznati i prihvatiti sebe jer onda znamo što nam treba, što nam donosi osjećaj sigurnosti, snage, nade. Druženje i kontakt s bližnjima, prijateljima ili osama koja pomaže da osoba posloži stvari o sebi i oko sebe“, ističe predsjednica.

Povezani članci

- vl promo-

Posljednje objavljeno