Jedan od zanimljivijih filmova na domaćem video tržištu je ‘Čudovište’, kojeg se teško može žanrovski svrstati u horor, iako ima sve elemente tog žanra. Majka (Zoe Kazan) i kćerka (Ella Ballentine) ‘zapele’ su u mračnoj šumi u kišovitoj noći, a iz mraka ih vreba opako čudovište željno krvi. Dolazak pomoći nište ne rješava, jer čudovište napada i njih, da bi na kraju na red došle majka i kćer. Cijelo vrijeme žanrovskog fana intrigira pitanje kakvo je to čudovište i koji su motivi njegovog terora. Činjenica je da je majka vozeći auto udarila u nešto na cesti, ali ne radi se tu osveti za zadobivene ozljede. Filmska čudovišta imaju svoje razloge postojanja kao i motive svoje neutažive agresije. Pogledajmo samo zombije i vampire, razne demone koji se ne mogu smiriti s one strane smrti ili životinjska čudovišta koja napadaju ljude.
Čudovište u ‘Čudovištu’ neodređeni je hibrid sastavljen od već viđenih čudovišta, koji pod svaku cijenu mora ispuniti svoju misiju. A to je suočavanje kćerke sa svojim odrastanjem i ulazak u svijet odraslih. ‘Čudovište’ je zapravo metafora o odrastanju i suočavanju sa seksualnošću, ne u vulgarnom smislu, već u sagledavanju novih odnosa prilikom odrastanja.
Redatelj Bryan Bertino na vizualno atraktivan način vodi priču u žanru horora, a što ne mora biti ‘po receptu’ žanrovskih poklonika. Podsjetimo na jedan drugi Bertinov film koji je efektniji horor, iako govori o civilizacijskom autizmu, a to su ‘Stranci’ (The Strangers, 2008.). Troje maskiranih stranaca bez povoda izvrši besmislen zločin, pokazujući na taj način mračnu stranu ljudske prirode. [Robert Jukić, FILM-MAG.net]
Originalni naslov: The Monster, 2016.
Video distribucija: Blitz film i video, 2017.