Od danas Vlada ograničava cijene za ukupno 30 proizvoda u sklopu novog paketa mjera za zaštitu kućanstava i gospodarstva od rasta cijena. Novi paket odnosi se na idućih šest mjeseci, a vrijedan je 464 milijuna eura.
Uz sedam grupa proizvoda kojima je prethodno bila ograničena cijena, Vlada je sada odlučila zamrznuti još 23 grupe proizvoda. Tako sada imamo sveukupno 30 vrsta artikala sa sniženim cijenama.Proizvodi s ograničenim cijenama moraju biti označeni jedinstvenim znakom, kako bi bili prepoznatljiviji i vidljiviji potrošačima. U našim su trgovinama vidljive niže cijene, kako je i najavljeno.
Osim već limitiranih cijena iz prethodnog paketa za sedam prehrambenih proizvoda – suncokretovo ulje, mlijeko, oštro i glatko brašno, šećer, cijelo pile, svinjsko mljeveno meso, uvodi se i ograničenje cijena jogurta u čašici ili bočici od 180 ili 200 grama gdje nova najviša cijena može biti 0,49 eura, dok je cijena tog proizvoda 31. prosinca lani iznosila 0,63 eura pa je tako riječ o sniženju za 22 posto.
Nadalje, cijena kilograma polutvrdog sira Goude (blok za narezivanje) ograničava se na 6,49 eura, što je sniženje u odnosu na kraj prošle godine za 28 posto, kada je kilogram Goude koštao 9,02 eura.
Svježa jaja razreda M, 10 komada, moći će koštati najviše 2,45 eura, dok im je prosječna cijena krajem prošle godine dosezala 2,99 eura.
Cijena kilograma svinjskog vrata bez kosti ograničava se na 5,49 eura, junećeg vrata s kosti na 6,99 eura, pileće ili pureće hrenovke će moći najviše koštati 2,69 eura po kilogramu, hamburgeru će najviša cijena moći biti 6,99 eura, a pet kilograma krumpira 3,99 eura, što je pad prosječne cijene za 20 posto u odnosu na kraj 2022.
Vlada je ograničila cijene i za više higijenskih potrepština pa će tako gel za tuširanje od 250 ml moći najviše koštati 2,99 eura, a na istu cijenu je ograničena i pasta za zube od 125 ml i 10 rola troslojnog toaletnog papira. Litra šampona ograničava se na 3,49 eura, standardne pelene na 30 centi po komadu, a standardni higijenski ulošci na 25 centi.
Svakako, ušteda je vidljiva, a osnovna potrošačka košarica znatno jeftinija.