Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja izvjestilo je jučer kako je, u cilju daljnje digitalizacije procesa i razvoja e-usluga, započelo skeniranje akata za gradnju koji su izdani u razdoblju od 1968. do 2014. godine na području Vukovarsko-srijemske županije. Digitalizacija akata obavlja se u Upravnom odjelu za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša u Vinkovcima te Službi za prostorno planiranje, gradnju i zaštitu okoliša Vukovarsko–srijemske županije.
Proces digitalizacije provodi se temeljem Sporazuma o suradnji na pilot projektu “Digitalizacija postojećih građevinskih dozvola u Republici Hrvatskoj” koji je, osim s Vukovarsko-srijemskom županijom i Gradom Vinkovci, Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja potpisalo s još osam upravnih tijela koji se bave poslovima prostornog uređenja i gradnje. Riječ je o upravnim odjelima Brodsko-posavske, Istarske, Šibensko-kninske, Varaždinske i Vukovarsko-srijemske županije te gradova Pazin, Šibenik i Varaždin. Iz ministarstva napominju kako će osim administrativnog rasterećenja i nepotrebnih regulatornih troškova digitalizacija dozvola za gradnju biti korisna i svim građanima Republike Hrvatske, a pogotovo onima koji su takve dozvole izgubili.
Podnositelji zahtjeva za izdavanje dozvole za gradnju putem eDozvole mogu ispuniti sve potrebne podatke te u svakom trenutku vidjeti u kojoj je fazi rješavanje njihovih zahtjeva. Sustav eDozvola se kontinuirano nadograđuje novim funkcionalnostima, a 2019. godine u planu je i njegovo uvođenje u sustav e-Građani. Trenutno je u pripremi digitalno potpisivanje dokumenata te online plaćanje pristojbi čime će sustav biti spreman za potpuno elektroničko poslovanje. Projekt je započeo 6. prosinca 2018. godine, a do sada su dozvole za gradnju digitalizirane u Varaždinskoj i Brodsko-posavskoj županiji te gradu Varaždinu. Završetkom projekta, koji se predviđa kroz dva mjeseca, digitalizirat će se oko 50 tisuća listova.