Kako su priopćili sa službenih stranica HŽ Putničkog prijevoza, od 4. prosinca svi putnici koji koriste usluge Hrvatske željeznice ostvaruju pravo na naknadu za kašnjenje od 60 do 119 minuta. Naknada im se isplaćuje u visini od 25 posto cijene karte, a rok za isplatu naknade je mjesec dana od podnošenja zahtjeva.
U cijelosti je na snagu stupila Uredba Europskog parlamenta i Vijeća o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu. Prema njemu, putnici ostvaruju pravo na naknadu za kašnjenje od 60 do 119 minuta kada im se isplaćuje naknada u visini od 25 posto cijene karte dok za ona dulja od 120 minuta kašnjenja, slijedi isplata u visini 50 posto cijene karte.
Kako bi ostvarili ovo pravo, putnici trebaju priložiti originalnu kartu koju je ovjerio vlakopratitelj u vlaku ili blagajnik, a zahtjev i tako ovjerenu kartu poslati poštom na adresu: HŽ Putnički prijevoz, Prodaja i marketing, Strojarska cesta 11, 10 000 Zagreb.
Umjesto naknade za kašnjenje putnik može odabrati vaučer za putovanje u vrijednosti naknade.
Isplata naknade ne odnosi se na subvencionirane karte, kao i one koje su prodali drugi željeznički prijevoznici te karte željezničkih radnika za odlazak na posao ili službeno putovanje. Naknada za kašnjenje se isplaćuje u roku od mjesec dana od podnošenja zahtjeva za ostvarivanje prava putnika. Naknada za kašnjenje koja iznosi manje od 4 eura (u kunskoj protuvrijednosti) neće biti isplaćena, a zahtjev za ostvarivanje prava putnik može preuzeti na stranicama HŽ Putničkog prijevoza.