Predstavnici HŽ Putničkog prijevoza i Končar – Električnih vozila potpisali su danas ugovor o kupoprodaji 21 elektromotornog vlaka za gradsko-prigradski i regionalni prijevoz, vrijedan 844,7 milijuna kuna, od čega 85 posto novca dolazi iz Kohezijskog fonda EU, a preostalih 15 posto iz državnog proračuna.
Novi vlakovi financiraju se iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. u sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima, kojim ta tvrtka nastavlja modernizirati vozni park s 11 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i 10 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz.
Premijer Andrej Plenković rekao je da je projekt važan zbog razvoja modernoga željezničkog prijevoza u Hrvatskoj. Jedan od prioriteta vlade je nastavak rada na što kvalitetnijem prometnom povezivanju Hrvatske, kazao je premijer, dodajući kako je vlada proteklih godina puno ulagala u prometnu infrastrukturu, autoceste, ceste, mostove, luke i zračne luke te da je sada na redu željeznica.
“Naš plan je u sljedećem desetljeću investirati oko tri milijarde eura u željezničku infrastrukturu, odnosno u njezinu modernizaciju”, istaknuo je premijer.
Smanjenje starosti voznog parka
Spomenuo je Plenković i nekoliko projekata – dovršetak nizinske pruge Rijeka – Zagreb, cijelu trasa koridora X. od Zagreba preko Vinkovaca do Tovarnika, a kroz sljedeće tri godine očekuje se i završetak velikih projekata poput modernizacije pruge Zaprešić – Zabok, rekonstrukcija i modernizacija pruge Dugo Selo – Križevci, rekonstrukcija drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, nadogradnja pruge Vinkovci – Vukovar te rekonstrukcija i izgradnja drugog kolosijeka na pravcu Hrvatski Leskovac. Na tim dionicama bit će ukupno 165 kilometara novih pruga.
Plenković je istaknuo i kako će u sljedeće četiri godine polovica voznog parka HŽ Putničkog prijevoza biti novi elektromotorni vlakovi prilagođeni suvremenim potrebama.
Ministar mora, pometa i infrastrukture Oleg Butković naglašava da su novi elektromotorni vlakovi domaći proizvod, što znači da se potiče domaća proizvodnja, ali i izvoz.
U sljedeće četiri godine starost željezničkog voznog parka, koja je sada 40-ak godina, bitno će se smanjiti, kaže Butković.
Rok isporuke prvoga elektromotornog vlaka za gradsko-prigradski prijevoz je 24 mjeseca po potpisivanju ugovora, nakon čega će biti isporučeno još 10 tih vlakova, a potom će uslijediti isporuka 10 vlakova za regionalni prijevoz. Krajnji rok isporuke svih vlakova je prosinac 2023. godine.