Od 23. prosinca na snazi je Odluka o zabrani kretanja između županija. To znači kako na 200 kontrolnih oko 800 policajaca kontrolira kretanje građana koje će do 8. siječnja biti moguće samo uz odobrene propusnice. Koliko su naši građani zainteresirani za putovanje izvan županije te koliko ih je dosad odbijeno, rekli su nam u Stožeru civilne zaštite Vukovarsko-srijemske županije.
Otkako je ponovno uvedena zabrana kretanja između županija, gužva u županijskom Stožeru ne jenjava. U samo 36 sati kako je Odluka na snazi, u Vukovarsko-srijemskoj županiji izdano je čak 4600 propusnica. Velika je to brojka ako uzmemo u obzir da je podneseno 5905 zahtjeva, a odbijeno ih je tek 628. Kako su nam pojasnili u Stožeru, najčešći razlozi odbijanja su nepotpuni zahtjevi, zahtjevi koji nisu u skladu s ovlastima Stožera i nadležnosti Stožera, razlozi suprotni uputama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske i slično.
Propusnicu naši građani mogu zatražiti putem sustava e-građani, odnosno e-propusnice, popunjavanjem digitalnog obrasca, telefonskim pozivom na broj Stožera ili osobno u svim ispostavama Vukovarsko-srijemske županije u Vinkovcima, Vukovaru, Iloku i Županji. Spomenutim kanalima dnevno pristigne više od 1000 zahtjeva, a na izdavanju propusnica angažirano je čak 16 osoba – četiri člana Stožera i 12 službenika Vukovarsko-srijemske županije.
„Molimo građane Vukovarsko-srijemske županije da zahtjeve za propusnicama podnose samo iz hitnih i neodgodivih okolnosti i isključivo u skladu s uputama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske jer će u protivnome biti odbijene ili se uopće neće ni razmatrati. Također molimo sve za strpljenje jer je sustav izdavanja propusnica pod velikim pritiskom“, istaknuli su u Stožeru.
Podsjetimo kako se zabrana ne odnosi na osoblje nužno za održavanje prometa i opskrbu, dnevne migracije zaposlenih u službama bitnim za pružanje zdravstvene i veterinarske zaštite, dostavu lijekova i sanitetskog materijala, održavanje komunalne djelatnosti, vodoopskrbe i odvodnje, opskrbe plinom i strujom, zaštitarske službe, izvješćivanje javnosti, pacijente koji zahtijevaju medicinsku skrb, putovanja na posao i s posla kad je obavljanje posla neophodno i ne može se obaviti od kuće, žurne i operativne službe koje sudjeluju u sprječavanju širenja bolesti COVID-19 te diplomatsko osoblje.