Danas nije običan petak, već „crni”. Održava se diljem svijeta posljednjeg petka u mjesecu studenome, a ovaj trend postao je popularan i u Hrvatskoj, iako je je jedan od najprometnijih dana za kupovinu posebice u Americi, odakle je i potekao.
Vjerujemo kako su i vama pristizale obavijesti na mail adresu kako će biti velika sniženja. Ipak, po riječima stručnjaka za zaštitu potrošača, popusti se u prosjeku kreću oko 20, a ne 50 posto kao što često tvrde trgovački lanci. Ogromna sniženja i gužve su baš na taj dan jer ljubitelji rasprodaja potrče u trgovačka centra kako bi „ugrabili” omiljene modne komade po najnižim cijenama.
No, jesu li sniženja na crni petak realna ili je ipak u pitanju marketinški trik? Gledajući internetske stranice raznih trgovina moglo se uočiti kako prije petka podignu cijene, a zatim ih snize upravo kako bi mislili da smo ih kupili na popustu. Tvrdnje poput “bilo je 100 eura, sada 50 eura” vrište na Crni petak, a trgovci ističu etike crvenom bojom kako bi privukli što veću pozornost kupaca. Iako, ako ste već neko vrijeme gledali neki skuplji predmet, on u to vrijeme može biti dosta snižen i uspijete obaviti odličnu kupovinu, ali to biste vjerojatno uspjeli učiniti i kad nisu sniženja „crnog petka”, već neka sezonska.
Naime, postoje i velike opasnosti prilikom takve kupovine, posebice preko interneta jer su tad prevaranti vrebaju najviše. Koriste najbolju tehnologiju kako bi napravili lažne internetske stranice, a često koriste i društvene mreže kako bi ih oglasili. Stoga, opreza nikad dosta. Ako planirate kupovati preko interneta, dobro provjerite preko koje internetske stranice ćete naručivati, a neka one budu provjerene i sigurne.
Druga opcija je sam odlazak u trgovine, za što će vam trebati puno strpljenja jer budu velike gužve. Ograničeno vrijeme za kupnju, sat koji otkucava, osmišljeno je kako bi kupci bili pod pritiskom da kupuju brzo, prije nego što dobro razmisle.
Ako nemate vremena za istraživanje tada nećete sumnjati da nešto nije u redu s ponudom. Zbog toga stručnjaci kažu da je važno ranije provjeriti je li moguć besplatan povrat proizvoda. Često se događa da proizvod kojega ste stavili u košaricu taj dan ne bude dostupan, što nije na radost potrošačima. Ako se ipak odlučite na kupovinu i pritom smatrate da ćete moći uštedjeti, onda je ovaj dan kao stvoren za vas.