Provedba ispita državne mature započela je 7. lipnja. Na državnoj razini ispite je prijavio 35 891 pristupnik, 12 679 iz gimnazija, 17 371 iz strukovnih škola te 5 841 kandidat. Mi smo doznali koliko se učenika vinkovačkih srednjih škola prijavilo za maturu.
U Ekonomskoj i trgovačkoj školi Ivana Domca ukupno je 205 učenika završnih razreda od kojih 160 učenika četverogodišnjih zanimanja mogu izaći na državnu maturu, a riječ je o tajnicima, upravnim referentima i ekonomistima. Prijavilo se i ima pravo izlaska njih 148, što je očekivani broj u ovoj školi iz koje veliki broj učenika nastavlja školovanje.
U Zdravstvenoj i veterinarskoj školi dr. Andrije Štampara ukupno je 115 učenika završnih razreda u smjerovima: medicinska sestra – medicinski tehničar, fizioterapeutski tehničar i veterinarski tehničar. Za državnu maturu prijavilo se 90 učenika što je uobičajeno velik broj prijava u školi u koju dolaze mahom odlični učenici koji se odlučuju nastaviti školovanje u struci ili biraju neke druge fakultete i uglavnom se gotovo svi odlučuju pristupiti maturi.
U Poljoprivredno šumarskoj školi za državnu maturu u ljetnom roku prijavilo se 66 učenika, a maturi pristupa 59 učenika. Ove godine, inače, u završnim razredima u ovoj školi je 159 učenika od kojih 101 u četverogodišnjim smjerovima: poljoprivredni tehničar fitofarmaceut, agrotehničar i šumarski tehničar.
Iz Drvodjelsko tehničke škole Vinkovci ove godine izlaze 32 učenika završnih razreda među kojima je 20 učenika četverogodišnjeg programa: drvodjelskih tehničara dizajnera i drvodjelskih tehničara restauratora. Ispite državne mature prijavilo je njih 14. Sam broj od 32 učenika završnih razreda, pak, govori o sve većem problemu u ovoj školi, a to je sve manji broj učenika zainteresiranih za proizvodna zanimanja koja škola nudi.
U Gimnaziji “M.A. Reljković” ove godine državnoj maturi pristupa 185 učenika. Uz sustavni rad tijekom četiri godine, vinkovačka Gimnazija, ističu, danas je možda jedina škola u Hrvatskoj koja još uvijek ima probnu državnu maturu, a učenici imaju i mogućnost besplatne pripreme. U konačnici rezultati su stvarno dobri, a to pokazuju i rezultati upisa na fakultete gdje je uspjeh jako dobar i nikada nije bilo ispod 90 % prve i druge želje.
A osim za učenike Gimnazije “M.A. Reljković”, matura je obvezna i za dio učenika Tehničke škole i Srednje strukovne škole.
U Tehničkoj školi Ruđera Boškovića srednjoškolsko obrazovanje završava 210 učenika među kojima su 122 učenika četverogodišnjih zanimanja: računalnih tehničara za strojarstvo, tehničara za mehatroniku, elektrotehničara, građevinskih tehničara, arhitektonskih tehničara te 28 učenika Tehničke gimnazije za koje je matura obvezna. Maturu je prijavilo ukupno 138 učenika ili 92 % što je uobičajeno velik broj s tim da je ove godine 30 učenika izgubilo pravo polaganja ispita na ljetnom roku zbog dopunskog rada.
U Srednjoj strukovnoj školi Vinkovci državnu maturu prijavilo je 65 učenika. To je 26 učenika Turističke gimnazije za koje je matura obavezna te 39 od ukupno 59 učenika ostalih četverogodišnjih smjerova: modni tehničar i turističko-hotelijerski komercijalist. S brojem učenika koji nisu obvezni, ali su odlučili polagati državnu maturu u školi su jako zadovoljni.
Uz obavezne predmete, hrvatski jezik, matematiku i strani jezik, poznato je, polažu se i izborni predmeti. Od tih predmeta ove godine na državnoj razini najviše prijava ima fizika, koju će polagati 8 381 učenik, od čega 4 442 gimnazijalca. Po broju prijava slijede biologija, politika i gospodarstvo, psihologija i kemija. Najmanje zanimanja maturanti su pokazali za polaganje etike, logike, glazbene umjetnosti i vjeronauka.
Državna matura pokazuje koliko je proces srednjoškolskog školovanja bio uspješan. Ako profesori i učenici dobro odrade svoje zadaće, matura ne bi trebala biti problem. Tečajevi i pripreme, poručuju ravnatelji i profesori, mogu pomoći samo onome tko je četiri godine radio, ali ne mogu napraviti čudo i brzih rješenja nema. Kada upisuju srednju školu učenici o tome ne razmišljaju i tu je presudna uloga profesora koji moraju naći način da izdvoje za svaku godinu onaj minimum činjenica koje će biti trajno znanje učenika i način kako privoljeti učenike da te činjenice i usvoje s razumijevanjem.