Putnici u slučaju kašnjenja vlaka od najmanje sat vremena mogu tražiti naknadu, a imaju prava i na još neke pogodnosti, piše Dnevnik.hr.
Nakon trideset godina ponovno je uveden vlak koji spaja Slavoniju i Dalmaciju, ali problem kašnjenja i dalje je standardna pojava u Hrvatskim željeznicama. Na svom prvom putovanju vlak je kasnio skoro sat i pol vremena, a ni ostale dane nije stigao na vrijeme na odredište.
Osim kašnjenja, putnici se žale i na prenatrpanost jer HŽ prodaje više karata nego što ima mjesta pa su mnogi putnici osuđeni svoje putovanje provesti na podu vagona.
Putnici čiji je vlak zakasnio više od 60 minuta imaju pravo tražiti naknadu u visini od 25% od pune cijene karte, a ako vlak kasni više od 2 sata tada imaju pravo tražiti 50% cijene karte. Na stranicama Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) moguće je ispuniti obrazac za žalbu. Nakon što se ispuni obrazac, potrebno ga je poslati poštom na adresu HŽ Putnički prijevoz, Prodaja i marketing, Strojarska cesta 11, 10 000 Zagreb, a uz njega je potrebno priložiti i originalnu kartu koju je ovjeri blagajnik ili vlakopratitelj.
Naknada bi trebala biti isplaćena u roku od mjesec dana od podnošenja zahtjeva, a umjesto naknade putnik može odabrati i vaučer za putovanje u vrijednosti naknade. Postoji i jedna iznimka, a to je da se naknada za kašnjenje koja iznosi manje od 4 eura neće isplaćivati.
Iz HAKOM-a su naveli da u slučaju kašnjenja dužeg od sat vremena, uz naknadu, putnici imaju i još neke pogodnosti poput obroka i osvježavajućeg pića ako su na raspolaganju na kolodvoru ili u vlaku ili ako ih se može razumno nabaviti. Nude i hotelski ili drugi smještaj, a uz to i prijevoz do smještaja ako je putnicima potreban boravak tijekom jedne ili više noći. Kao posljednju stavku nude i prijevoz od vlaka do željezničkog kolodvora ili nekog alternativnog polazišta ili krajnjeg odredišta u slučaju da je vlak iz nekog razloga blokiran na tračnicama.
Kako prenosi Dnevnik.hr, iz HŽ-a su poručili da su tijekom 2021. godine zaprimili 6020 pritužbi, a odobreno je 95 zahtjeva za isplatom naknade zbog kašnjenja što je HŽ stajalo 4926,07 kuna. U prvih pet mjeseci ove godine primili su 2161 žalbi, a najviše pritužbi stiglo je upravo zbog kašnjenja.