Foto: Mario Todorić
Dancing Bear objavljuje vinilno reizdanje kultnog albuma “Megapunk” KUD-a Idijoti, prema mišljenju benda, ali i fanova, jednog od njihovih najznačajnijih, najboljih i najkompletnijih albuma.
Glavni razlog objavljivanja vinilnog reizdanja je činjenica da “Megapunk”, originalno objavljen 1995. godine pod etiketom Primitvc Glasbic, duže vremena nije bio dostupan na vinilu, a potražnja za njim u tom periodu bila je neprestano prisutna. Greška je sada ispravljena jer ovo kultno izdanje nakon potpisivanja licencnog ugovora od danas možete nabaviti u nakladi od samo 1.000 primjeraka na žutom vinilu i u gatefold omotu. Čeka vas 16 žestokih i dobro znanih pjesama najboljeg punk sastava ovih prostora, a samo neke od njih su “Marjane, Marjane”, “Božina”, “Ali nije to još gotovo”, “Kako je propao zapad”…
“Album Megapunk po svemu sudeći naš je najzreliji album, autorski, svirački i designerski i na njemu smo dosegli vrhunac kreativnog rada. Megapunk smo radili u miru mjesta Štinjan gdje smo imali dovoljno vremena u miru opravdati sviračko i produkcijsko ime albuma. Megapunk je žestok album, vrlo zrelih tekstova i s punim pravom nosi ime Megapunk.” ovim riječima prisjećaju se albuma i stvaralačkog procesa basist benda Nenad Marjanović Dr. Fric i bubnjar Diego Bosusco Ptica.
Iako uvjerljivo njihovo najžešće i najintenzivnije izdanje, album “Megapunk” sniman je u skromnijim tehničkim uvjetima u još uvijek ratnoj 1995. godini. “Financije/budžet bili su jedan od razloga da smo album snimali u skromnijem (čitaj: jeftinijem) studiju nego prethodne ploče. No, pokazalo se da to nije presudno, album zvuči žestoko i kompaktno. Po mom subjektivnom i neskromnom mišljenju pjesme su odlične i to je ono bitno.” ističe autor i gitarist benda KUD Idijoti, Sale Veruda, koji se i sam slaže da ovaj albuma spada među bolje ploče u diskografiji benda.
Osim što je najžešće izdanje, za “Megapunk” definitivno možemo reći da je politički najizravniji i najdirektniji album KUD Idijota, a ujedno i refleksija perioda od raspada Jugoslavije pa nadalje. “Megapunk sam često nazivao ‘alergijskom reakcijom’. Sve ono čime su nas trovali tih godina u našem je slučaju kao oblik otpora kroz tu ploču ispalo van, u formi pjesme, naravno. Ali, album je imao i terapeutski učinak. Nije zaustavio rat iako je antiratna ploča, nije poboljšao svijet, no mi smo se osjećali bolje. Možda se nije ništa pozitivno dogodilo, ali ja sam na mnoge teme rekao što sam imao za reći. Složio se netko sa mnom ili ne.” pojašnjava Veruda te nadodaje:
“Kada sam čuo da je dogovoreno ovo reizdanje uzeo sam si nešto vremena da u miru, nakon veeelike pauze preslušam tu ploču. Iznenadio sam se kako to nevjerojatno svježe zvuči, kao da je materijal nedavno objavljen, a ne prije 25 godina! Neke pjesme kao da su snimljene jučer – na temu ove sadašnje situacije. Što je žalosno. Zar je moguće da se četvrt stoljeća neke stvari nisu promijenile na bolje? Da, itekako je moguće.” zaključuje Sale Veruda.
Također, “Megapunk” možemo doživljavati i kao glazbenim ekvivalentnom hrvatskog satiričko političkog tjednika Feral Tribune koji je komentirao društvo na način kao što su KUD Idijoti to isto radili samo kroz glazbu, poglavito zbog slične percepcije i mentalnog stava u prvoj polovici ’90-ih godina. “Nije bez razloga da smo svi u bendu čitali Feral, a ja i danas u podrumu imam stotine brojeva u svojoj arhivi, nikad ih nisam bacio. Osim toga, ‘nepoznati civil je u centru grada Tusti prijetio bombom’ nakon našeg intervjua, gdje? Upravo u Feralu.”