Menart u 2022. godini slavi 25 godina rada u Hrvatskoj. Radi se o jednoj okrugloj i lijepoj brojci koja nas je potaknula da se osvrnemo iza sebe i pogledamo što smo sve u ovom periodu napravili. Tvrtke su po prirodi okrenute prema naprijed – kako u svojim ambicijama tako i u svojim planovima. Kako bismo se još bolje mogli pripremiti za ono što nam dolazi, upravo nam je ovaj lijepi jubilej prava prilika da se podsjetimo i na našu prošlost i sve ono uzbudljivo što se dogodilo u proteklih 25 godina.
Sony Music Entertainment licenca i domaći katalog
Pogledamo li samo diskografsko djelovanje Menarta u proteklih 25 godina, vidjet ćemo koliko je taj segment doživio fundamentalnih promjena… Ubrzo nakon osnutka tvrtke 1997., postali smo licencirani partner jedne od najvećih diskografskih tvrtki na svijetu – BMG-a, a prodaja se uglavnom bazirala na prodaji kompakt diskova odnosno CD-a. Bilo je to razdoblje kada su još uvijek audio kasete imale značajan udio u domaćem izdavaštvu. Samo godinu dana nakon osnutka, pokrenuli smo i domaće izdavaštvo te su među prvima to bili albumi pjevačice I Bee kao i tada mlade porečke grupe Kultura. Ubrzo se događa eksplozija hip hop izdavaštva, a i neki legendarni izvođači kao što su Darko Rundek i Zabranjeno pušenje dolaze na naš mladi label i time je naš domaći diskografski brod porinut… Prolaze diskografske godine, nižu se izdanja jedno za drugim i kroz 25 godina dolazimo do preko 5000 domaćih snimaka i više od 500 albuma. Ubrzamo li na trenutak u današnje vrijeme, vidjet ćemo reizdanja antologijskih albuma na vinilu.
Unutar ovih 25 godina i u našim licencnim zastupništvima su se događale promjene. Kako je diskografija prolazila turbulentno razdoblje to se očitovalo i u brojnim promjenama. Menart je u jednom trenutku dobio zastupništvo i Sony Musica, druge od tada pet najvećih svjetskih kompanija. Nedugo nakon toga su se Sony i BMG spojili u SonyBMG, novu kompaniju koja je potom preimenovana u Sony Music Entertainment, koja je uz Universal i Warner jedna od tri najveće kompanije. U godinama rastućem novodiskografskom širenju, osim rastuće streaming ekonomije, procvat opet doživljavaju prije dvadesetak i više godina otpisani vinili. U diskografskom poslu uistinu možemo reći da je jedino promjena vječna.
Dječji asortiman
Uz BMG i Sony, Menart je zastupao i neke manje nezavisne strane labelove poput Edela, ili Toco Intl kojeg i dan danas zastupamo.
Uz diskografski dio posla, s kojim je Menart startao od samog početka, tijekom godina se iskristalizirala i naša ponuda dječjeg asortimana kao vitalna djelatnost tvrtke, a koja već više od 15 godina razveseljava mališane diljem zemlje. Brojni dječji brendovi koje smo donijeli u Hrvatsku, kao što su Tactic, Yu-Gi-Oh!, Spin Fighters, Kid-E-Cats i Plus Plus, društvene igre popu Alias i Alias Junior, te dječja diskografska izdanja kao što je vrlo popularno Ententini izdanje, dokaz su da je Menart izrastao u jednog od tržišnih lidera u tom vrlo zahtjevnom segmentu prodaje.