Poželite li za blagdane nekome pokloniti nešto od odabranog i jedinstvenog izbora proizvoda koje su pomno i vrijedno stvorile kreativne glavice dizajnera i umjetnika ili pak želite nešto takvo za sebe concept store je mjesto za vas. Ako ste u potrebi za modnim dodacima poput torbi, marama, nakita ili pak ukrasom za interijer, šalicom, parfemom, nema potrebe više posezati za web shopom ili kilometrima dalekima gradovima. Dovoljno je zakoračiti u vinkovačku Glagoljašku ulicu i već na kućnom broju 1 prepoznat ćete proizvode koji malo-pomalo postaju vinkovački suvenir. Ulaskom u novootvoreni dućan MIKO concept store ženske oči poželjet će u jednom trenutku pregledati svaki kutak ovog spoja umjetnosti i modne jedinstvenosti.
Šest godina, od 2018. godine pa do danas, otkad ulicama našeg grada na zanimljivim torbama šetaju minijature Marije i Đuke, Mlade i Ivana, odnosno Šokice i Šokca, ne čini se preveliko razdoblje. U šest godina možemo odgojiti dijete i pripremiti ga za polazak u školu. Otprilike toliko, a vjerojatno i manje, trebalo je ovoj kreativnoj i naprednoj ideji da sigurnim koracima poraste u hrvatski modni brand na putu da se vine u svjetske visine. Riječ je o MIKO – ideji koja je počela kao uspomena na prerano preminulog oca, umjetnika i ljubitelja svoga zavičaja u koju je njegova obitelj dala dijelove sebe postala je umjetnina u hrvatskom modnom svijetu, usudimo se reći. Šokac i Šokica dio je posljednjeg likovnog opusa Miljena Šimunića i godinama iz kutije sjećanja nisu dali mira njegovoj supruzi Mireli, učiteljici razredne nastave, pokretaču inicijative da modnim ostvarenjima daju očev pečat.
„Interes je krenuo iz zbornice“, kaže naša sugovornica Matea Šimunić Veseli, akademska kiparica i kći spomenutog dvojca koja je uz svoju obitelj glavna i odgovorna za ovaj poslovni pothvat. Na inicijativu majke, počeli su osmišljavati torbe, a radne kolegice i prijateljice tražile su komad za sebe. „Početak je bio hobistički, iz ljubavi prema modi, tati, a onda je postalo sve ozbiljnije i ozbiljnije“, prisjeća se Matea. „Jako nas je iznenadilo koliku podršku imamo u našem gradu. Mislili smo neće netko doći i kupiti torbu pa drugu opet za mjesec dana, ali to se događa pa imamo kupaca s po petnaest naših torbi. One i dalje iznova dolaze i biraju nas. Trideset posto naših kupaca je baš iz Vinkovaca“, zadovoljno govori o podršci svojih Vinkovčana. Povratak u Zagreb iz inozemstva te život na relaciji između metropole i zavičaja nije bio dovoljan jer je majci posao postao preveliki teret uz njezin učiteljski pa nije bilo druge nego vratiti se u Vinkovce sa suprugom, preuzeti sve na sebe, rasteretiti majku i na kraju otvoriti concept store. Tako su posebno odabrani proizvodi izloženi poput umjetničkih djela postali potvrda uspješnosti mješavine domaćih dizajnera u srcu Vinkovaca.
„Zapravo, ideja je bila otvoriti MIKO showroom ili samo butik s našim proizvodima. Međutim, kroz priču smo zaključili da u Vinkovcima nema dućan s unikatnim, originalnim poklonima za nekog ili nešto. Isprva smo razmišljali o dizajniranju odjeće kako bismo to stavili u ponudu. Ali Vinkovci, iako su manje mjesto, imaju dovoljno dobar izbor butika odjeće koji nisu globalni brendovi. Shvatili smo da je svojevrsna poklon galerije idealan izbor. Javili smo se našim sugrađanima za suradnju: Biljke Plants, Chia Cups, Yikes Studio, parfemi Sortilege Olfactive Arts. Nešto nam se svidjelo u Zagrebu i Rijeci poput Charm Pearl, Mila Candles. Pozvali smo naše susjede iz Osijeka Kognitivna muza, mladi bračni par psihologa koji su napravili kartice za parove. Nadalje, Doda keramika iz Rijeke i Soul Mates Art iz Bjelovara. Birali smo ono što se nama sviđa i što vjerujemo da bi se stvarno moglo svidjeti i našim sugrađanima. Svaki brend je poseban na svoj način, ali mislim da su svi nekako uklopili u ovoj našoj priči“, predstavila je Matea svoje suradnike. Idealna prilika za božićni poklon uz Šokicu, rekli bismo.
Valja spomenuti MIKO proizvode, a to su ,osim torbi prepoznatljivog dizajna, naušnice s likom Marije, Đuke, Ivana i Mlade, satenske marame, platnene, kako kažu, kaufland torbe. Uskoro u ponudu stižu i mašnice za kosu za djevojčice i njihove mame, odjeća brenda iz Jastrebarskog te tako stvoriti jednu emotivnu personaliziranu i unikatnu priču odnosa majke i djeteta.