U Osnovnoj školi Ivane Brlić-Mažuranić Rokovci-Andrijaševci živi jedna posebna priča – ona o znatiželji, istraživanju i ljubavi prema pisanju. U njoj već nekoliko godina djeluje digitalni školski list Znalac radoznalac, projekt koji okuplja učenike željne istraživanja i kreativnog izražavanja. Ova novinarska grupa započela je svoj rad školske godine 2019./2020., od tada neprestano raste, prilagođava se novim izazovima i unosi svježinu u izvještavanje školskih događaja.
Osmašice Laura Imrek i Ana Markobašić te šestašice Ana Vrus i Marta Bičanić dio su vrijedne novinarske ekipe kojoj nije strano pronaći temu, zabilježiti događaje, odraditi intervju i napisati vijest iz svoje škole. Bilo da je riječ o zanimljivom događaju ili uspjehu kolega, svejedno je. Na teren izlaze bez pogovora.
„Jedna školska godina znači i jedan broj. Na početku svake godine smislimo par tema o kojima želimo pisati, spojimo ih u jednu i to nam bude tema. Ovaj broj posvetili smo prijateljstvu. Nastojimo otkriti kako prijateljski odnosi utječu na učenike, na njihovo učenje, svakodnevne izazove i međusobnu podršku”, kratak uvod u novinarski pothvat daju nam Laura i Ana. Ističu kako je posao zahtjevan, ali jako zanimljiv jer nije ograničen samo na pisanje. Istražuju, snimaju fotografije, provode ankete i planiraju nove projekte.
Iako su dosad napisale po četiri članka, druga Ana i Marta pričaju kako se još uhodavaju, no sa sigurnošću tvrde kako je novinarski posao sve, samo ne dosadan. „Svake srijede okupljamo se i osmišljavamo teme, dogovaramo zadatke i kreiramo sadržaj. Imamo dosta školskih obaveza pa pisanje i objava jednog članka traje i nekoliko dana”, kažu nam učenice šestog razreda.
Znalac radoznalac školski je list uistinu vrijedan divljenja. Potvrdit će to svatko tko ga barem jednom prelista na stranici škole. Ideja o digitalnom listu došla je iz želje da se vijesti i priče približe mladim generacijama koje su sve više usmjerene na suvremene tehnologije. Umjesto klasičnih tiskanih novina, učenici su se odlučili za moderni, interaktivni pristup koji im omogućava veću dostupnost i kreativnu slobodu.
„Jedan od izazova s kojima se susrećemo jest činjenica da su mobiteli u školi zabranjeni, što nam otežava snimanje i dokumentiranje događaja u realnom vremenu. No, koristimo školske resurse, fotoaparate i bilježnice kako bi prikupili informacije koje kasnije oblikujemo u kvalitetne članke. Iako nekada nedostaje motivacije jer učenicima veliku pažnju zaokupljaju društvene mreže, mogu reći da svi profesionalno i odgovorno obavljaju svoj posao”, ističe nastavnica hrvatskog jezika i voditeljica grupe Tomislava Albertović.
Skupinu trenutno čini 10 učenika i sve rade prema dogovoru, a njihov posao vidljiv je kroz šest rubrika. Aktualac donosi vijesti o događajima u školi, Znalac radoznalac je rubrika istraživačkog novinarstva i sadrži članke koji potiču znatiželju i istraživački duh, Šareni kutak posvećen je literarnim i likovnim djelima učenika, Razgovor ugodni obuhvaća intervjue, razgovore i diskusije s učenicima, nastavnicima ili gostima, Tema broja je sve što je trenutno u fokusu mladih novinara, dok rubrika Naši učenici o... donosi mišljenja i komentare o različitim temama.
Odlučni su u namjeri da prošire svoj rad pa pripremaju i snimanje podcasta u kojima će intervjuirati goste i dijeliti svoje misli na način prilagođen suvremenim komunikacijskim trendovima.
A hoće li među njima biti budućih novinara? Iako mnogi još nisu sigurni kojim će putem krenuti, jedno je sigurno – Znalac radoznalac pruža dragocjeno iskustvo koje će nositi sa sobom, bez obzira na buduću profesiju. Kroz rad u novinarskoj grupi, razvijaju kritičko razmišljanje, timski duh i komunikacijske vještine, osobine koje su korisne u svakoj sferi života.