Od prvog dana kolovoza počinje se primjenjivati dio odredbi iz Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, kojim se podrobnije uređuje tržište elektroničkih komunikacijskih usluga.
Te se odredbe prvenstveno odnose na način na koji se sklapaju ugovori između korisnika i telekomunikacijskih operatera, pogotovo kad se radi o sklapanju ugovora na daljinu (odnosno telefonski ili preko interneta).
Kako ističu iz HAKOM-a, korisnik koji preko telefona pristane na ponudu o ugovorenoj usluzi, mora dobiti obavijest o sklopljenom ugovoru na trajnom mediju, sukladno posebnom zakonu kojim je uređena zaštita potrošača. Dakle, ako i pristanete na telefonsku ponudu vezanu za telekomunikacijske usluge, operater vam ugovor mora poslati pismenim putem.
Također, propisano je da korisnik mora dati potvrdu svoje suglasnosti nakon primitka pisane obavijesti kako bi pretplatnički ugovor bio sklopljen. Potvrdu može dati pismenim putem (poštom), e-mailom, SMS-om ili plaćanjem prvoga računa. Ako korisnik ne napravi ništa od toga, ugovor se smatra nevažećim.
Izmjenama je također propisano da korisnik može, ne navodeći razloge, raskinuti ugovor u roku od 14 dana od dana kada je dao potvrdu svoje suglasnosti, odnosno u roku od godine dana sukladno posebnom zakonu kojim je uređena zaštita potrošača, ako pisanu obavijest nije zaprimio.
Ako se, uz ugovor, dogovara i dostava uređaja (kao što je ruter, mobilni telefon ili prijamnik za internetsku televiziju), operator je obvezan uređaj dostaviti isključivo na kućnu adresu korisnika koji je ugovorio uslugu ili na vlastito prodajno mjesto operatora, odnosno adresu sjedišta, podružnice ili poslovnice za korisnika koji je pravna osoba. Pri tome, obavijest koja se šalje uz uređaj mora biti dostavljena fizički odvojeno od ambalaže u kojoj se dostavlja uređaj ili na vidljivom mjestu na ambalaži.
No možda je najzanimljivija odredba koja se odnosi na rok u kojem operater mora otkloniti kvar.
Od 1. siječnja 2020. operateri imaju rok od 15 dana da otklone kvar, a ako to ne učine, korisnik može, bez plaćanja naknade, raskinuti ugovor ili tražiti naknadu za kašnjenje u iznosu od 240 kuna po danu, za svaki dan nakon prvotnog roka za otklanjanje kvara.