GfK Panel kućanstava prati potrošnju proizvoda za kućanstvo u Hrvatskoj već 20 godina, 365 dana u godini, tako su analizirali 20 milijuna košarica kupljenih u razdoblju od 24. 2. 2020. do 15. 3. 2020. i usporedili s usporediva 3 tjedna u 2019. godini.
Ukupno smo tako, govore podaci, potrošili 300 milijuna kuna više na hranu, piće, osobnu njegu i kućnu kemiju.
Zanimljivo je da kupci u dobi do 34 godine nisu potrošili ni kunu više, kupci od 35 do 44 godine blago su povećali potrošnju, dok su stariji od 45 znatno više trošili. Kupci niže kupovne moći nisu se opskrbili zalihama, dok su oni najviše prihodovne moći napravili najveće zalihe, piše portal Dnevnik.hr. Razlike su vidljive i po regijama, Zagrepčani, Slavonci, Istrijani i Primorci prednjačili su u pripremi zaliha, dok je to u Središnjoj Hrvatskoj i Dalmaciji bilo manje izraženo. Na ovom portalu objavili su listu top 20 proizvoda s najvećim rastom.
Na prvom je mjestu sol, koja je rasla 290%. Brašno i kvasac koji su, uz WC papir, postali sinonim korona-šopinga tek su na 6. i 7. mjestu po rastu vrijednosti.
Sapun je tek na 20. mjestu. WC papir je na 31. mjestu od ukupno 130 analiziranih kategorija. Riblje delikatese i depilatori na vrhu su top-liste 20 kategorija koje su u prva tri tjedna korona-šopinga zabilježile vrijednosni pad.