Pisali smo nedavno kako u vinkovačkoj Osnovnoj školi Vladimira Nazora ovih dana imaju razloga za slavlje i ponos nakon što je njihova učenica Iva Milković, uz vodstvo mentorice Gabrijele Romić, postigla izniman uspjeh osvojivši peto mjesto na Međunarodnom natjecanju Hippo u poznavanju Engleskog jezika. Na natjecanju su sudjelovali učenici osnovnih i srednjih škola iz čak 60 država, a Iva je u konkurenciji od oko 50.000 djece iz cijelog svijeta uspjela izboriti finale natjecanja zajedno s još 76 učenika u svojoj kategoriji te osvojiti peto mjesto sa zavidnih 98,7 bodova. Finale natjecanja se trebalo održati u Italiji no zbog epidemiološke situacije u svijetu, održano je online, a Iva je svojim uspjehom nadmašila sva očekivanja i pokazala svima kako se učenje i upornost uvijek isplate. Ivinu mentoricu zamolili smo da nam nešto više kaže o samom natjecanju.
“Hippo English Language Olympiad je međunarodno natjecanje u poznavanju Engleskog jezika. Održava se od 2013. godine kada je u njemu sudjelovalo samo 6 država. S godinama je popularizirano te je ove godine u njemu sudjelovalo oko 50.000 učenika osnovnih i srednjih škola iz 60 država. Učenici naše škole su tri godine zaredom izborili sudjelovanje na državnome natjecanju iz Engleskoga jezika, stoga je Hippo natjecanje još jedan način kako pokazati uspješnost. Natjecanje se sastoji od tri dijela, odnosno školske, državne i finalne razine koja se svake godine održava u Italiji. Na njoj sudjeluje 10% najboljih učenika iz svake države. Veliki uspjeh postigli smo i 2018. godine kada je učenik Filip Marunček izborio finale. U svojoj kategoriji, tada sedmih razreda, osvojio je peto mjesto i sve nas učinio ponosnima”, objašnjava mentorica Gabrijela Romić.
Napominje i kako je ovaj uspjeh rezultat višegodišnjega rada i truda kao i ljubavi prema stranom jeziku. “Priprema za ovogodišnje natjecanje bila je poprilično drugačija od dosadašnjih godina jer se nismo mogle sastajati u školi i zajedno vježbati, već se sve odvijalo online što je na neki način još više potaknulo samostalnost u radu. Uloga mentora jest voditi i usmjeravati, a učenika vježbati i truditi se biti što uspješniji. Iva je pokazala samostalnost, upornost u radu i želju za učenjem što se na kraju i pokazalo kao izvrstan recept za uspjeh”, ističe. Iva nam pak priča kako joj pripreme za polufinale i finale natjecanja nisu oduzimale puno vremena jer vrijeme pažljivo planira.
“Engleski jezik uz povijest i hrvatski mi je najdraži predmet. Ponajprije sam ga zavoljela zbog izvrsnih teachera koji su podučavali engleski jezik u toku mog dosadašnjeg školovanja”, kaže Iva, inače učenica 6.b razreda.
Što se tiče daljeg školovanja, tvrdi kako je zanimaju mnoga područja, mnoge škole i fakulteti no još nije sigurna što će odabrati. No, bez obzira što odabere, ovaj uspjeh te poznavanje engleskoga jezika zasigurno će joj biti od velike koristi. “Smatram kako su djeca danas svjesna važnosti poznavanja stranoga jezika jer globalno tržište rada to zahtijeva od njih. Ukoliko žele biti konkurentni, osnovno poznavanje stranoga jezika je neophodno. Engleskim su jezikom djeca okružena već od malih nogu putem medija, tehnologije, škola stranih jezika, vrtića, stoga mnogi već u prvi razred dolaze poznajući osnovne obrasce komunikacije na engleskome jeziku. U školi je još mnogo učenika uspješnih u poznavanju engleskoga jezika te vjerujem kako će još neki imati prilike za svoj trenutak slave. Na kraju, sam uspjeh na natjecanju i nije toliko bitan, koliko znanje koje nose sa sobom u život”, zaključuje Gabrijela Romić.