Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak komentirala je otvaranje škola, polaganje državne mature, nastavu na daljinu i ocjenjivanje učenika. Dio nastave na daljinu ide relativno dobro, smatra Divjak. “Ne može ništa biti savršeno. U kratkom vremenu smo se morali pripremiti”, rekla je. Što se tiče državne mature, u razgovoru s epidemiolozima predloženi su okvirni datumi u lipnju – matura će se polagati od 8. do 29. lipnja.
Ističe ministrica kako pomicanje mature na kolovoz ne bi nikome puno donijelo. Ovako imaju rezervne scenarije. Išlo se i na to da se maksimalno smanji vrijeme koje učenici provedu u pisanju državne mature. Gradivo drugog polugodišta se ocjenjuje, ali u maturu ulazi u ograničenom obliku ili ne ulazi.
Danska je započela s nastavom, a Austrija je najavila. Divjak kaže da će sutra objaviti planove Hrvatske. “Djecu neće nitko tjerati u školu, roditelji će odlučiti o tome. Nastava će za veliku većinu učenika biti online, kao i do sada”, rekla je.
Što se tiče nižih razreda osnovne škole, sutra će biti objavljen raspored kada se s kojim scenarijem kreće. Važno je, napominje ministrica, omogućiti da roditelji mogu sigurno skrbiti o djeci – ili kod kuće ili da tu ulogu preuzme škola. Dodaje kako se nastava neće moći održavati na način kao što se održavala prije, s obzirom i na potrebu za fizičkom distancom.
„Jasno je da je nemoguće na način kao što je prije bilo. Trebamo razraditi detaljan scenarij, razgovaramo s epidemiolozima. Velika većina učenika bit će u nastavi na daljinu do kraja školske godine”, rekla je Divjak dodajući da je Hrvatska uspješna u tome te da učenici mogu završiti školu na taj način.
Za djecu za koju roditelji smatraju da ne trebaju ići u školu, neće ići u školu, a Ministarstvo će osigurati alternativne načine.
“Kod zaključivanja ocjena dali smo jasnu uputu – uzima se sve što je do školi bilo, u nastavi na daljinu trebaju se dati još dvije ocjene, što možda neće biti moguće iz, primjerice, tjelesnog. Treba osluškivati i u kakvim uvjetima učenici rade. Nije samo ocjena ono što nas zanima, zanima nas i kako se učenik osjeća i kako mu je kod kuće”, pojasnila je.
Što se tiče visokog obrazovanja, osobno je, kaže, barem 20 godina vezana za e-učenje. “Neki fakulteti to izvrsno rade, neke je trebalo malo pogurati. Dali smo preporuku što se tiče ocjenjivanja, ne možemo im dati uputu kao školama zbog određene autonomije”, objasnila je.
Raspravljat će još, kaže Divjak, i o načinu na koji će se braniti završni i diplomski radovi.