Kliknete li na ovu poruku, riskirate ne samo sigurnost svojih privatnih podataka već i privatnost podataka svih svojih kontakata.
Brojni korisnici WhatsAppa i Vibera u Hrvatskoj ovih su dana od svojih prijatelja ili kontakata dobili poruku zbog koje su im telefoni blokirali, a podaci o kontaktima iskorišteni za daljnje širenje.
Radi se o poruci u kojoj piše da Adidas dijeli besplatne tenisice kako bi proslavio svoju 95. obljetnicu.
“Adidas daruje 3000 besplatnih para cipela, 1800 majica kako bi proslavio svoju 95. obljetnicu, besplatno nabavite cipele na: http://www.adidas-neo.club/offer/ – Enjoy and thanks me later”, stoji u poruci.
No, klik na link, umjesto besplatnih tenisica, donosi prijevaru.
Pametni telefon u potpunosti se “smrzne” i potrebno ga je fizički isključiti i ponovno uključiti kako bi se povratio u život. Ali tu tek počinju problemi. Ista je poruka poslana svim kontaktima u WhatsApp i Viber aplikaciji, a što je još “ukradeno” vlasnici telefona saznat će naknadno.
Prijevara nije nova i tijekom godina obišla je cijeli svijet, a ovisno o tome tko ju pokreće ima i različite posljedice.
Adidas je u nekoliko navrata službeno upozorio kako se radi o prijevari te kako oni nemaju takve “nagradne igre”.
Ako ste poruku već dobili i otvorili poveznicu, već je kasno. Vaši su kontakti, vjerojatno, već u rukama prevaranata. Jedino što možete napraviti je poslati svojim kontaktima ovo upozorenje kako bi zaustavili širenje prijevare.
Kako prepoznati prijevaru?
Prepoznati prevarantsku poruku je veoma lako.
Prije svega, ako je ponuda previše dobra, vjerojatno je lažna.
Uvijek možete kontaktirati “tvrtku organizatora” koji je naveden u poruci putem društvenih mreža ili službenih kontakata. Nikako putem linka koji se nalazi u poruci.
Obratite pozornost i na jezik kojim je pisana poruka. Kod lažnih i prevarantskih poruka vidljive su gramatičke pogreške, kombinacija engleskog i hrvatskog jezika.
I na kraju, budite sumnjičavi. Ako i dobijete poruku poput ove “Adidasove” prije no što kliknete na link, kontaktirajte osobu koja vam je poslala poruku i pitajte ju što joj se dogodilo kad je kliknula.