U mjesecu smo ljubavi. Danas je Valentinovo, najromantičniji blagdan na svijetu. Na razne načine iskazujemo ljubav i pažnju prema onima koje volimo.
Ovaj dan postao je svojevrsni simbol ljubavi, romantike pa je tradicija darivanja poklona, pisanih poruka i organiziranja posebnih trenutaka za voljene osobe duboko ukorijenjena u mnogim tradicijama diljem svijeta. Na poseban način i u središtu našeg grada postavljen su razni ukrasi, srca i natpisi koji podsjećaju na ono što je možda najvažnije, a što u ovom užurbanom svijetu često zaboravljamo. Ljubav iznad svega, a onda i načini kako ju pokazati, zagrljajem i poljupcem. Evo prilike odvesti voljenu osobu u simpatični prolaz ljubavi, napraviti romantičnu gestu, uputiti lijepu riječ, poljubiti i na trenutak zaustaviti vrijeme. Možda je to dovoljno.
Porijeklo ovoga dana seže iz dalekog Rimskog Carstva kada je vojnicima zabranjena ženidba i stupanje u bilo kakve odnose. Vojnici su, prema mišljenju tadašnjeg cara Klaudija I., trebali biti usmjereni na ratove, a ne obitelj. Svećenik Valentin koji je živio u tom vrijeme zagovarao je upravo obitelj, ljubav, slogu i zajedništvo. Stoga se oglušio na carevu zabranu i odlučio sklapati brakove onih koji su to od njega tražili. Sve je to odrađivao na tajnim mjestima, ali 14. veljače je otkriven. Brzom reakcijom ulovljen je i bačen u tamnicu, a nedugo nakon toga pogubljen. Narod ga je vrlo brzo proglasio velikim svecem.
Gledajući današnje doba, Valentinovo je u jednu ruku postao komercijalan blagdan. To je postalo vrlo vidljivo u posljednjim desetljećima gdje je gotovo neodvojivo od masovne potrošnje, reklamnih kampanja i preuveličanog darivanja. Treba napomenuti kako na sve ovo utječu i društvene mreže koje diktiraju trend ponašanja mladih osoba. Ovaj aspekt stvorio je pritisak na ljude da troše novac kako bi pokazali ljubav. Dok je to prije dvjestotinjak godina bila samo čestitka, danas su glavni sudionici u komercijalizaciji Valentinova industrije čokolade, cvijeća, nakita i luksuznih poklona. Svake godine, milijuni parova diljem svijeta troše značajne iznose na darove, večere i putovanja, što ovu prigodu čini unosnim poslovnim poduhvatom. Marketing se oslanja na osjećaje i sugerira nam da je iskazivanje ljubavi kroz darove ne samo poželjno, već i nužno. Profitiraju i obrti koji izrađuju personalizirane proizvode, a sve u svrhu povećanja sentimentalne vrijednosti.
Mišljenja sam podijeljena. Nekima je ovaj trend srozao istinsku ulogu Valentinova stavljajući materijalne vrijednosti ispred emocija, a nekima ovaj praznik i dalje predstavlja još jednu priliku za izražavanje ljubavi. Pitali smo vas pretjerujemo li s Valentinovom. Većina čitatelja, čak 71%, sa sigurnošću je odgovorila da je Valentinovo uzelo maha u pretjerivanju. S druge strane, 18% odgovorilo je kako su svjesni da je Valentinovo komercijalan praznik, ali i dalje voli taj dan jer u nekom aspektu njegovu najčišći osjećaj, ljubav. Ostatak je odgovorio kako ipak ne pretjerujemo. „Ne. Lijepo je obilježiti neke dane jer kada bi svi bili isti onda nam ne bi predstavljali nikakvu radost ni rođendan ni Božić, itd.“, jedan je od komentara. U jednom smo složni. Ljubav valja pokazivati svakoga dana, bez obzira je li Valentinovo ili ne. „Pa ne znam što treba određeni datum za pokazati nekome da ga volite? Ljubav su sitnice koje se kupiti ne mogu, pokazujte si ljubav i pažnju kroz život, ne određeni dan“, odgovorila je jedna čitateljica.