Page 13 - Vinkovački list 26. listopada 2018.
P. 13
AK, 26.10.2018. 13
Paleći strništa uništavamo ono što zemlju čini živom i plodnom, a to su mikroflora i fauna u dijelu oraničnog sloja Učenički projekti
Paljenje strništa šteti zemlji Dan jabuka i
kravate
Spaljivanje žetvenih ostataka na svim poljoprivrednim površinama dopušteno je
isključivo samo u cilju sprječavanja širenja ili suzbijanja biljnih štetnika i bolesti U subotu, 20. listopada,
obilježen je Dan jabuka, a obilježa-
Nakon skidanja usjeva, a prije vanju su se protekli tjedan priklju-
jesenskoga oranja njiva, običaj čile Ekonomska i trgovačka škola
je kod nekih poljoprivredni- Ivana Domca te Srednja strukovna
ka zapaliti strnište. Često tako škola Vinkovci, u kojima je u petak
imamo priliku vidjeti crna organizirana prigodna manife-
zgarišta na poljoprivrednim stacija izložbenog i prodajnog
površinama i taj nam prizor, karaktera.Posjetitelji su na mani-
treba priznati, nije neobičan. festacijama imali priliku upoznati
različite vrste jabuka te pročitati
Franjo Sorčik
franjo.sorcik@novosti.hr
No, izraz “spaljena zemlja” divljač te zagađuje okoliš dimom. nih gnojiva, specijalnih strojeva, raznih gljivica i bakterija. Također pokoju informaciju i recept.
naziv je za vojnu strategiju kojom Osim toga, paljenjem žetvenih hormona i ostalog čime se danas po jednom hektaru zemljišta iste Pronašao se tu i degustativni dio s
se, tijekom napredovanja ili povla- ostataka ugrožava se mikroflo- služi konvencionalna poljopri- kvalitete i navedenoj dubini sloja mnoštvom proizvoda čija je glavna
čenja vojske, namjerno uništava ra i fauna u dijelu oraničnog sloja vreda, čine tlo bolesnim, te mu zemljišta nalazimo oko 4.200 kg namirnica bila jabuka: štrudle,
sve što bi moglo poslužiti nepri- te se na taj način gubi potencijal- ne treba još i dodatna devastaci- glista i drugih beskičmenjaka. Kada kolači, ušećerene jabuke, čips od
jatelju, odnosno pale se poljopri- na organska masa, dakle spaljiva- ja spaljivanjem ostataka nakon se uzmu svi navedeni parametri jabuka i prirodno cijeđeni sok od
vredni usjevi kako ih neprijatelj nje žetvenih ostataka iznimno je žetve usjeva. Zbog svega ovoga flore i faune, računajući i razgrad- jabuke. Također, Srednja strukovna
ne bi mogao koristiti kao izvor dopušteno samo u cilju sprječa- žetvene ostatke trebalo bi vratiti nju biomase, ukupna količina živih škola pridružila se i dan prije još
hrane. Gledajući njive posljed- vanja širenja ili suzbijanja biljnih u tlo, jer danas se u tlo vraća vrlo organizama bitnih za održavanje i jednom hvalevrijednom projektu.
njih tjedana da se zaključiti da su štetnika. malo organske tvari kao što je, pri- opstanak prirodne plodnosti poljo- Naime, riječ je o eTwinning
pojedini poljoprivrednici sami sebi mjerice, stajsko gnojivo. Računica privrednoga zemljišta iznosi oko projektu povodom Dana kravate
najveći neprijatelji. Istina, nitko ne Zakonom zabranjeno pokazuje da spaljivanje slame i 25.000 kg po hektaru. Ako sve ovo koji je za cilj imao povezati što
pali usjeve, ali se paleći strništa Naime, živo tlo je osnovica strništa predstavlja gubitak od nije dovoljno da ne palite strništa više škola iz regije koje bi prikazale
uništava ono što zemlju čini oko 5 do 7 tona organske mase po trebate znati da bi, ukoliko to kako su obilježile ovaj dan, a svoje
živom, plodnom, samoobnavljuju- poljoprivredne proizvodnje i hektaru, a prema istraživanjima činite mogli ostati bez poticaja, su rezultate objavile na Twinspace
ćom, a to su mikroflora i fauna u razvija se samo brižljivim gospo- tala, po jednom hektaru zemljišta jer već osam godina na snazi je platformi. Zajedno s Tehničkom
dijelu oraničnog sloja. Kako ističu darenjem te je ključ uspjeha svakog srednje kvalitete u dubini od pet Pravilnik o upravljanju žetvenim školom Ruđera Boškovića, učenici i
stručnjaci, spaljivanje žetvenih dobrog poljoprivrednog gospo- do dvadeset centimetara, nalazi ostacima, koji izričito zabranjuje nastavnici Srednje strukovne škole
ostataka najlošiji je mogući odabir darstva. Prskanje sredstvima za se oko 140 kg algi i oko 10.000 kg paljenje slame i strništa. usnimili su dronom milenijsku
za poljoprivrednika. Najvažniji zaštitu bilja, upotreba mineral- fotografiju u obliku kravate. H. K.
razlozi su što se na taj način, kao
prvo i osnovno, ugrožavaju ljudski
životi i imovina. Primjerice, dim
koji dolazi s njiva uz prometnice
ozbiljno može ugroziti sudionike
u prometu. Također, ugrožava se i
Projekt AgroEuropa provodi se u okviru programa Erasmus+, a uključuje obavljanje stručne prakse u inozemstvu te “job shadowing”
Učenici i nastavnici Poljoprivredno šumarske
škole u edukativnom posjetu Bugarskoj
Kako bi svojim učenicima su ruke mogli vidjeti način rada vidjeti u Hrvatskoj te njihova VL PROMO
omogućila dodatno stručno usa- postrojenja za sušenje, doradu i primjena kako u školi, tako i na
vršavanje na europskoj razini, selekciju sjemena, sudjelovati u vlastitim OPG-ovima. Projekt Mentori koji
Poljoprivredno šumarska škola vršidbi kukuruza te uzorkovanju je osmišljen kako bi se pomoglo su pratili rad
Vinkovci prijavila se za provo- zrna. Upoznali su se s načinom učenicima koji planiraju ostati i napredak
đenje programa Erasmus+, sufi- proizvodnje soka od jabuke i u Hrvatskoj i nastaviti obitelj- na projektu,
nanciranog sredstvima Europske uzgojem lavande, a tijekom prakse sku tradiciju ili osnovati vlastita ocijenili su
unije te joj je odobrena financijska provodili su mehaničko uklanjanje gospodarstva te su im novi uvidi, učenike iz
potpora u iznosu od 47.853 EUR za korova i podsađivanje, prepozna- vještine i znanja koja su stekli Vinkovaca
provođenje projekta AgroEuropa. vali štetnike i vrste korova, naučili od neizmjerne pomoći, kako za kao izvrsne
o prednostima uzgoja lavande, motivaciju, tako i za inovativ- u svom
Projektom je obuhvaćena prinosima i načinima zaštite te o nost i uspješnost u radu. Neke od području
mobilnost ukupno 21 učenika cjelokupnom procesu i tehnologi- ideja koje su vidjeli planiraju se struke
za obavljanje stručne prakse ji za proizvodnju ulja. Naposljet- uvesti i u rad školske zadruge, a
i 2 nastavnika za provođe- ku, naučili su razlikovati vrste i sve u cilju što bolje stručne ospo-
nje programa „job shadowing“, principe rada različitih izmuzišta sobljenosti svih učenika škole
odnosno promatranja načina rada te sve o procesu pravljenja sireva. nakon završetka srednjoškolskog
svojih kolega u Srednjoj poljopri- obrazovanja za samostalni rad i
vrednoj školi Todor Rachinski Nastavnici su svoj program suradnju na europskoj razini, ali i
u mjestu General Toshevo u „job shadowing“ obavljali u školi za veću konkurentnost na tržištu
Bugarskoj u trajanju od dva i na terenu, gdje su pratili metode rada. Krajnji je cilj svakako pomoć
tjedna. Prva grupa od 10 učenika i način organizacije rada svojih razvoju hrvatskog gospodarstva,
i 2 nastavnika nedavno se vratila s kolega u nastavi i prilikom obav- koristeći nove primjere dobre
mobilnosti te ne može skriti svoje ljanja stručne prakse učenika. prakse stečene na praksi u ino-
oduševljenje viđenim i naučenim. zemstvu.
U sklopu projekta, organiziran
Učenici drugih i trećih razreda je i izlet na Crno more, gdje su Jedan od ciljeva je internaciona-
smjera agrotehničar i poljopri- posjetili botanički vrt u Balchiku lizacija škole, davanje učenicima
vredni tehničar fitofarmace- te farmu dagnji. Posjetili su prilike za širenje vidika i pove-
ut obavljali su stručnu praksu Dobrich i Varnu, muzeje i etno- zivanje s kolegama i vršnjacima
u tvrtkama i gospodarstvima grafske kuće, a organizirana je i u inozemstvu, razvoj toleranci-
u General Toshevu te u regiji hrvatsko-bugarska večer, na kojoj je i interpersonalnih vještina te
Dobrudža, koja je nadaleko su učenici obje škole prikazali jezičnih vještina, budući da je
poznata kao najrazvijenija poljo- svoje tradicijske običaje i glazbu, radni jezik bio engleski. To su sve
privredna regija u Bugarskoj. predstavili svoje države i kušali mogućnosti koje bez provedbe
Tijekom dva tjedna upoznali razne domaće delicije obje države. ovakvih projekata ne bi imali.
su se s modernom tehnologi-
jom u poljoprivrednoj mehaniza- Cilj sudjelovanja škole u U studenom učenici škole
ciji, načinom obrade zemlje te projektu je prvenstveno kako bi partnera dolaze na obavljanje
razlikama u obradi u Hrvatskoj i pružila priliku svojim učenicima stručne prakse u Poljoprivredno
Bugarskoj, problematikom u pro- i nastavnicima za upoznavanje šumarsku školu.
izvodnji, štetnicima i dr. Iz prve novih tehnologija i načina rada u
poljoprivredi kakve nemaju prilike
Paleći strništa uništavamo ono što zemlju čini živom i plodnom, a to su mikroflora i fauna u dijelu oraničnog sloja Učenički projekti
Paljenje strništa šteti zemlji Dan jabuka i
kravate
Spaljivanje žetvenih ostataka na svim poljoprivrednim površinama dopušteno je
isključivo samo u cilju sprječavanja širenja ili suzbijanja biljnih štetnika i bolesti U subotu, 20. listopada,
obilježen je Dan jabuka, a obilježa-
Nakon skidanja usjeva, a prije vanju su se protekli tjedan priklju-
jesenskoga oranja njiva, običaj čile Ekonomska i trgovačka škola
je kod nekih poljoprivredni- Ivana Domca te Srednja strukovna
ka zapaliti strnište. Često tako škola Vinkovci, u kojima je u petak
imamo priliku vidjeti crna organizirana prigodna manife-
zgarišta na poljoprivrednim stacija izložbenog i prodajnog
površinama i taj nam prizor, karaktera.Posjetitelji su na mani-
treba priznati, nije neobičan. festacijama imali priliku upoznati
različite vrste jabuka te pročitati
Franjo Sorčik
franjo.sorcik@novosti.hr
No, izraz “spaljena zemlja” divljač te zagađuje okoliš dimom. nih gnojiva, specijalnih strojeva, raznih gljivica i bakterija. Također pokoju informaciju i recept.
naziv je za vojnu strategiju kojom Osim toga, paljenjem žetvenih hormona i ostalog čime se danas po jednom hektaru zemljišta iste Pronašao se tu i degustativni dio s
se, tijekom napredovanja ili povla- ostataka ugrožava se mikroflo- služi konvencionalna poljopri- kvalitete i navedenoj dubini sloja mnoštvom proizvoda čija je glavna
čenja vojske, namjerno uništava ra i fauna u dijelu oraničnog sloja vreda, čine tlo bolesnim, te mu zemljišta nalazimo oko 4.200 kg namirnica bila jabuka: štrudle,
sve što bi moglo poslužiti nepri- te se na taj način gubi potencijal- ne treba još i dodatna devastaci- glista i drugih beskičmenjaka. Kada kolači, ušećerene jabuke, čips od
jatelju, odnosno pale se poljopri- na organska masa, dakle spaljiva- ja spaljivanjem ostataka nakon se uzmu svi navedeni parametri jabuka i prirodno cijeđeni sok od
vredni usjevi kako ih neprijatelj nje žetvenih ostataka iznimno je žetve usjeva. Zbog svega ovoga flore i faune, računajući i razgrad- jabuke. Također, Srednja strukovna
ne bi mogao koristiti kao izvor dopušteno samo u cilju sprječa- žetvene ostatke trebalo bi vratiti nju biomase, ukupna količina živih škola pridružila se i dan prije još
hrane. Gledajući njive posljed- vanja širenja ili suzbijanja biljnih u tlo, jer danas se u tlo vraća vrlo organizama bitnih za održavanje i jednom hvalevrijednom projektu.
njih tjedana da se zaključiti da su štetnika. malo organske tvari kao što je, pri- opstanak prirodne plodnosti poljo- Naime, riječ je o eTwinning
pojedini poljoprivrednici sami sebi mjerice, stajsko gnojivo. Računica privrednoga zemljišta iznosi oko projektu povodom Dana kravate
najveći neprijatelji. Istina, nitko ne Zakonom zabranjeno pokazuje da spaljivanje slame i 25.000 kg po hektaru. Ako sve ovo koji je za cilj imao povezati što
pali usjeve, ali se paleći strništa Naime, živo tlo je osnovica strništa predstavlja gubitak od nije dovoljno da ne palite strništa više škola iz regije koje bi prikazale
uništava ono što zemlju čini oko 5 do 7 tona organske mase po trebate znati da bi, ukoliko to kako su obilježile ovaj dan, a svoje
živom, plodnom, samoobnavljuju- poljoprivredne proizvodnje i hektaru, a prema istraživanjima činite mogli ostati bez poticaja, su rezultate objavile na Twinspace
ćom, a to su mikroflora i fauna u razvija se samo brižljivim gospo- tala, po jednom hektaru zemljišta jer već osam godina na snazi je platformi. Zajedno s Tehničkom
dijelu oraničnog sloja. Kako ističu darenjem te je ključ uspjeha svakog srednje kvalitete u dubini od pet Pravilnik o upravljanju žetvenim školom Ruđera Boškovića, učenici i
stručnjaci, spaljivanje žetvenih dobrog poljoprivrednog gospo- do dvadeset centimetara, nalazi ostacima, koji izričito zabranjuje nastavnici Srednje strukovne škole
ostataka najlošiji je mogući odabir darstva. Prskanje sredstvima za se oko 140 kg algi i oko 10.000 kg paljenje slame i strništa. usnimili su dronom milenijsku
za poljoprivrednika. Najvažniji zaštitu bilja, upotreba mineral- fotografiju u obliku kravate. H. K.
razlozi su što se na taj način, kao
prvo i osnovno, ugrožavaju ljudski
životi i imovina. Primjerice, dim
koji dolazi s njiva uz prometnice
ozbiljno može ugroziti sudionike
u prometu. Također, ugrožava se i
Projekt AgroEuropa provodi se u okviru programa Erasmus+, a uključuje obavljanje stručne prakse u inozemstvu te “job shadowing”
Učenici i nastavnici Poljoprivredno šumarske
škole u edukativnom posjetu Bugarskoj
Kako bi svojim učenicima su ruke mogli vidjeti način rada vidjeti u Hrvatskoj te njihova VL PROMO
omogućila dodatno stručno usa- postrojenja za sušenje, doradu i primjena kako u školi, tako i na
vršavanje na europskoj razini, selekciju sjemena, sudjelovati u vlastitim OPG-ovima. Projekt Mentori koji
Poljoprivredno šumarska škola vršidbi kukuruza te uzorkovanju je osmišljen kako bi se pomoglo su pratili rad
Vinkovci prijavila se za provo- zrna. Upoznali su se s načinom učenicima koji planiraju ostati i napredak
đenje programa Erasmus+, sufi- proizvodnje soka od jabuke i u Hrvatskoj i nastaviti obitelj- na projektu,
nanciranog sredstvima Europske uzgojem lavande, a tijekom prakse sku tradiciju ili osnovati vlastita ocijenili su
unije te joj je odobrena financijska provodili su mehaničko uklanjanje gospodarstva te su im novi uvidi, učenike iz
potpora u iznosu od 47.853 EUR za korova i podsađivanje, prepozna- vještine i znanja koja su stekli Vinkovaca
provođenje projekta AgroEuropa. vali štetnike i vrste korova, naučili od neizmjerne pomoći, kako za kao izvrsne
o prednostima uzgoja lavande, motivaciju, tako i za inovativ- u svom
Projektom je obuhvaćena prinosima i načinima zaštite te o nost i uspješnost u radu. Neke od području
mobilnost ukupno 21 učenika cjelokupnom procesu i tehnologi- ideja koje su vidjeli planiraju se struke
za obavljanje stručne prakse ji za proizvodnju ulja. Naposljet- uvesti i u rad školske zadruge, a
i 2 nastavnika za provođe- ku, naučili su razlikovati vrste i sve u cilju što bolje stručne ospo-
nje programa „job shadowing“, principe rada različitih izmuzišta sobljenosti svih učenika škole
odnosno promatranja načina rada te sve o procesu pravljenja sireva. nakon završetka srednjoškolskog
svojih kolega u Srednjoj poljopri- obrazovanja za samostalni rad i
vrednoj školi Todor Rachinski Nastavnici su svoj program suradnju na europskoj razini, ali i
u mjestu General Toshevo u „job shadowing“ obavljali u školi za veću konkurentnost na tržištu
Bugarskoj u trajanju od dva i na terenu, gdje su pratili metode rada. Krajnji je cilj svakako pomoć
tjedna. Prva grupa od 10 učenika i način organizacije rada svojih razvoju hrvatskog gospodarstva,
i 2 nastavnika nedavno se vratila s kolega u nastavi i prilikom obav- koristeći nove primjere dobre
mobilnosti te ne može skriti svoje ljanja stručne prakse učenika. prakse stečene na praksi u ino-
oduševljenje viđenim i naučenim. zemstvu.
U sklopu projekta, organiziran
Učenici drugih i trećih razreda je i izlet na Crno more, gdje su Jedan od ciljeva je internaciona-
smjera agrotehničar i poljopri- posjetili botanički vrt u Balchiku lizacija škole, davanje učenicima
vredni tehničar fitofarmace- te farmu dagnji. Posjetili su prilike za širenje vidika i pove-
ut obavljali su stručnu praksu Dobrich i Varnu, muzeje i etno- zivanje s kolegama i vršnjacima
u tvrtkama i gospodarstvima grafske kuće, a organizirana je i u inozemstvu, razvoj toleranci-
u General Toshevu te u regiji hrvatsko-bugarska večer, na kojoj je i interpersonalnih vještina te
Dobrudža, koja je nadaleko su učenici obje škole prikazali jezičnih vještina, budući da je
poznata kao najrazvijenija poljo- svoje tradicijske običaje i glazbu, radni jezik bio engleski. To su sve
privredna regija u Bugarskoj. predstavili svoje države i kušali mogućnosti koje bez provedbe
Tijekom dva tjedna upoznali razne domaće delicije obje države. ovakvih projekata ne bi imali.
su se s modernom tehnologi-
jom u poljoprivrednoj mehaniza- Cilj sudjelovanja škole u U studenom učenici škole
ciji, načinom obrade zemlje te projektu je prvenstveno kako bi partnera dolaze na obavljanje
razlikama u obradi u Hrvatskoj i pružila priliku svojim učenicima stručne prakse u Poljoprivredno
Bugarskoj, problematikom u pro- i nastavnicima za upoznavanje šumarsku školu.
izvodnji, štetnicima i dr. Iz prve novih tehnologija i načina rada u
poljoprivredi kakve nemaju prilike