Page 15 - Vinkovački list - 19. travnja 2019.
P. 15
AK, 19.4.2019. 15

Projekt će završiti video konferencijom i velikim digitalnim kvizom znanja

Svaki čovjekov
utjecaj voda pamti

U Tehničkoj školi Ruđera Nismo svjesni utjecaj”. Projekt će potrajati do
Boškovića obilježio se Dan da više od kraja ove školske godine, obuhvatit
planeta Zemlje predstavljanjem milijardu ljudi će još jedno javno događanje kao što
dijela europskog eTwinning nema pristup je ovo, a to je Svjetski dan zaštite
projekta pod nazivom “Čudesna pitkoj vodi i okoliša. U projekt je uključeno još
voda pamti čovjekov utjecaj”. da naša prava pet europskih škola, osim naše tu
eTwinning je zajednica škola u kriza nije je i Tehnička škola za strojarstvo
Europi koja nudi platformu za naftna, jer i mehatroniku Split, Graditeljsko
odgojno – obrazovne djelatni- zamjenu za geodetska škola Osijek, Mješovita
ke (učitelje, ravnatelje, knjižni- naftu imamo, srednja hemijska škola Tuzla iz
čare, itd), koji rade u školama nego ona Bosne i Hercegovine, i Osnovna
i dječjim vrtićima europskih vodna jer za škola Joakim Krčovski iz Sjeverne
država sudionica eTwinninga. nju nemamo Makedonije koji također obilježa-
zamjenu vaju ovaj dan u svojim školama”,
Nikolina Živković ovom prilikom nam je istaknula
nikolina.zivkovic@novosti.hr Andreja Pokas magistar inženjer
građevinarstva, profesor mentor
Putem ove platforme članovi u Tehničkoj školi i autorica ovog
mogu komunicirati, surađivati, projekta. Danas su u okviru Dana
razvijati projekte, razmjenjivati planeta Zemlje imali mnoštvo razli-
znanja i iskustva te postati dijelom čitih sadržaja u Tehničkoj školi.
najzanimljivije obrazovne zajednice Hologram planete Zemlje, prikaz
u Europi. “Ove godine peti put obi- modela “Voda u svim jezicima”
lježavamo Dan planeta Zemlje u kroz planetu, različite prezenta-
našoj Tehničkoj školi neovisno o cije, i nekoliko digitalnih kvizova.
eTwinning projektu, ali ove godine Ekološki kviz i kviz o fizikalnim
je to drukčije nego svih prethod- pokusima. Imali su i predavanja o
nih godine jer radimo kroz pred- tome kako postupamo o svjetlo-
stavljanje drugog dijela eTwinning snom onečišćenju, kako postupamo
europskog projekta pod nazivom u recikliranju otpada koji također
“Čudesna voda pamti čovjekov onečišćuje vode i slične sadržaje.

Skup o ranome, predškolskome i osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju

Konferencija i druženje

U Baji, u Republici Mađarskoj,
svake pete godine organizira
se obrazovno-metodički skup o
ranome, predškolskome i osnov-
noškolskom odgoju i obrazo-
vanju. Ove godine na skupu su
sudjelovale i četiri učiteljice iz
Hrvatske od kojih dvije iz Vuko-
varsko-srijemske županije.

Aneta Pšihistal
aneta.psihistal@novosti.hr

Na Visokoj učiteljskoj školi Metodika nastave mađarsko- Na X.
Józsefa Eötvösa u Baji održana je ga jezika i književnosti, Kultura Međunarodnoj
X. Međunarodna znanstveno-me- čitanja, inovacije i dobra praksa u znanstveno-
todička konferencija i jubilarno metodici učenja početnoga čitanja, metodičkoj
zasjedanje povodom 150. godiš- Metodika matematike, Metodika konferenciji
njice obrazovanja učitelja. Sudje- tjelesnoga odgoja, razvijanje rane i jubilarnom
lovale su i učiteljice iz Hrvatske, motorike te Digitalna sredstva i zasjedanju
članice Udruge hrvatskih učitelja pomagala u obrazovanju. Katica povodom 150.
razredne nastave Zvono: Dubravka Konstantinović prikazala je neke od godišnjice
Petković iz OŠ Fažana, Đurđica matematičkih igara pomoću kojih obrazovanja
Krtanjek iz OŠ Franje Serta Bednja već godinama približava i olakšava učitelja u Baji
te Katica Konstantinović iz OŠ učenje matematike učenicima, a sudjelovale su
Nikole Tesle Mirkovci i Marica Marica Jurec govorila je o primjeni i učiteljice iz
Jurec iz OŠ Zrinskih Nuštar.Teme micro:bita u razrednoj nastavi. Pre- Hrvatske
su bile: Odgojno-obrazovna pitanja davanja su bila izvrsno posjećena i
u hrvatskom i njemačkom manjin- zapažena. Na skupu su razmjenjena
skom obrazovanju od predškolske iskustva i dobre prakse te su uspo-
dobi do visokoškolskog obrazova- stavljeni brojni kontakti. Sudionici
nja, Odgojno-obrazovna pitanja su stekli uvid u obrazovne prakse
stranoga jezika od predškolske drugih zemalja, a svi znanstve-
dobi do visokoškolskog obrazo- ni radovi koji će biti objavljeni u
vanja, Romski jezici, romologija, zborniku.
obrazovna pitanja Roma, Pedagoški
i metodički postupci u predškolskom
obrazovanju, Metodički postupci u
nastavi tjelesne i tehničke kulture
te u nastavi prirode i društva,
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20