Page 16 - Vinkovački list - 3. travnja 2020.
P. 16
VINKOVCI PETAK 3.4.2020.

Prvi put u 142 Ulaz u
godine zatvoren kolodvor je
naš kolodvor bio zabranjen
na pola sata
4. svibnja
1980. kada je
kroz kolodvor
prošao Plavi
vlak prema
Ljubljani gdje
je preuzeo
lijes s tijelom
Josipa Broza

Kolodvor je bio protočan i u vrijeme Domovinskog rata,
iako su vlakovi išli samo u dva smjera - na jug i zapad

Već nekoliko dana je, kao zbog čega je kolodvor jako stradao uđe i po tisuću posjetitelja, što Mađarske u Njemačku“, istaknuo kolodvor prošao Plavi vlak na putu
jedna od mjera borbe protiv od savezničkih bombardera, ali domaćih, što stranih, uglavnom je Božičević. prema Ljubljani, gdje je preuzeo
epidemije koronavirusa, je uvijek zgrada bila otvorena. putnika koji čekaju neki vlak ili su lijes s tijelom Josipa Broza i dan
zabranjen promet putničkih Za Domovinskog rata cijelo je zaljubljenici u željeznicu, osnovan Važno je spomenuti i kako je poslije prevezao ga u Beograd na
vlakova kako se putnici ne bi vrijeme kolodvor bio protočan, je još 1994. i do 2011., kada je ulaz u kolodvorsku zgradu bio pokop. Na povratku je Plavi vlak
izlagali socijalnim kontaktima, iako u smanjenom opsegu, jer su zbirka smještena u sadašnji zabranjen na otprilike pola sata, usporio prolazeći kroz vinkovač-
a kako donosi Glas Slavonije, vlakovi išli samo prema Županji i prostor, bila je u maloj, neuvjet- u nedjelju, 4. svibnja 1980., oko ki kolodvor, ali se nije zaustavio.
ni oni najstariji Vinkovčani prema Slavonskom Brodu i dalje noj sobi u Mađarskoj školi i mnogi, 21 sat, kada je kroz vinkovački
ne pamte vrijeme kada se nije do Zagreba. Nigdje u dokumen- osim samih željezničara, nisu ni
moglo ući u zgradu vinkovač- tima nisam pronašao podatak da znali da postoji.
kog željezničkog kolodvora. je kolodvor ikada bio zatvoren“,
rekao je za Glas Slavonije Pavo Sada kroz Vinkovce prolaze
Josipa Haluška Božićević koji je cijeli radni vijek samo teretne kompozicije i to tek
josipa.haluska@novosti.hr od 35 godina proveo na željezni- četvrtina od nekadašnjeg prometa
ci na raznim poslovima. Već je jer je zapadnoj Europi zanimljivi-
Vinkovačka kolodvorska 27 godina u mirovini, ali i dalje ji koridor koji ide preko Mađarske,
zgrada već je danima pusta jer ne ne miruje pa je do prije nekoliko Rumunjske, Bugarske prema
rade blagajne za prodaju karata, dana, dok kolodvorska zgrada nije Grčkoj i Turskoj.
šalter za informacije, kao ni kafić. bila zaključana, vodio mali muzej
Putnika nema, zaposlenika nema, službenog naziva “Životopis vin- „To su najviše strani prevozitelji
a poznati monotoni zvukovi koji kovačkog prometnog čvorišta” koji koriste pruge Hrvatskih želje-
dopiru s nekoliko zvučnika u kao dio Hrvatskog željezničkog znica. Svaki dan sam na peronu i
prostoru kolodvora ne čuju se – muzeja, u nekadašnjoj čekaonici vidio sam lokomotive iz Mađarske,
slika je to kakva nije bila unazad 2. razreda, gdje je pohranjeno Austrije, pa i Turske koje vuku
142 godine koliko postoji vinko- sve što je važno za povijest dugu kompozicije i to su komforne loko-
vačko željezničko čvorište. gotovo stoljeće i pol ovog nekada motive u kojima strojovođe mogu
najvećeg europskog željezničkog i prespavati. Prema listama koje
„Nikada u povijesti ni jednog čvorišta. Muzej u koji godišnje su na vagonima, shvatio sam da
sata nije bila zaključana. Za Prvog je neki dan kompozicija došla iz
svjetskog rata tu se normalno Kolodvor je bio protočan Srbije i ide na Beli Manastir i preko
živjelo i promet je bio normalan čak i za vrijeme Drugog
jer ratovalo se ipak malo podalje. rata kada su Vinkovci Danas kroz Vinkovce
Za Drugog rata njemačka je vojska bili važan punkt za prolaze uglavnom
postavila puno bunkera uokolo jer snabdijevanje vojske teretne kompozicije
su Vinkovci bili važan punkt za i to tek četvrtina od
snabdijevanje vojske na južnom nekadašnjeg prometa
frontu, a i za povlačenje 1945.,
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21