Page 11 - Vinkovački list - 31. srpnja 2020.
P. 11
AK, 31.7.2020. 11

Zanimljivosti iz povijesti kroz arhivu Vinkovačkog lista

Vinkovci grad putnika godišnje. Taj ogroman rad
željeznice i u čvorištu i priključnim prugama
željezničara obavljalo je 3.600 radnika. Od toga
broja 3.000 u samim Vinkovcima.
I danas, 29 godina nakon vo-Vinkovci-Brod na Savi odnosno Ako je svaki željezničar imao samo
Domovinskoga rata, Vinkovci Slavonski Brod. S tom prugom, dva tročlanu obitelj, onda je trećina
su daleko od onog željezničkog kolosijeka i devet obitelji dose- građana Vinkovaca živjela ili se
čvorišta kakvo su nekada bili u ljenih iz Mađarske za organizi- hranila teško zarađenim željezni-
putničkom prijevozu, a teretna ranje prijevoza na prvoj pruzi, čarskim kruhom, jer su Vinkovci u
stanica, nekada najveća u bivšoj počinje razvoj željezničkog čvorišta to vrijeme imali 30.000 stanovnika.
državi i jedna od najvećih u Vinkovci, koje vremenom postaje
srednjoj i jugoistočnoj Europi s jedno od najvažnijih željeznič- Današnje generacije ne mogu
dnevnom preradom od 4.000 do kih čvorišta u srednjoj i jugoistoč- ni pojmiti kako je to nekada bilo.
5.000 vagona, od Domovinskog noj Europi. Krajem sedamdesetih Oni brojni teretni vagoni za civile
rata uopće ne radi. godina prošloga stoljeća kroz vin- su prolazili možda neprimjetno i
kovačku putničku stanicu, kroz koju samo su željezničari znali koja je to
Stvarnost je to Vinkovaca, grada su uz putničke prolazili i svi teretni silina prometa, koliki broj vagona
željeznice i željezničara, grada kroz vlakovi, dnevno prolazi 320 do 360 i kolika količina tereta. Ono što su
koji prva željeznička pruga prolazi vlakova, što znači da je u prosjeku civili primjećivali to su putnički
ubrzo nakon pripojenja Bosne i Her- svake 4 do 5 minuta ulazio, izlazio vlakovi. A vlakom su putovali svi
cegovine Austro-ugarskoj monarhiji ili prolazio vlak, a broj otpremlje- ili bar većina. Na posao, u školu,
1878. godine. Te godine, naime, nih putnika bio je 4 do 5 milijuna na fakultet, na more, u Njemačku
izgrađena je pruga Dalj-Boro- na rad, u Trst po “rifle” i ostalo, i
tako redom... Svatko negdje vlakom:
iz Vinkovaca, u Vinkovce, preko
Vinkovaca.

Željeznica, željezničari i želje-
znički kolodvor Vinkovci do
Domovinskoga rata česta su tema
novinara naše medijske kuće, a
jedan od tih članaka objavljen
je i u Novostima broj 812 od 29.
srpnja 1967. godine pod naslovom
“Nedostaju još tako neke sitnice”.

29. srpnja 1969.

Impressum Zamjenik urednice: Grafički dizajn: Tel: 032/332-250 Vinkovacki
Franjo Sorčik Ivan Gale Radio: 032/332-777
franjo.sorcik@novosti.hr Mirela Andabak Pretplata za 2020. 390 kn list
info@novosti.hr Naklada: 1800
Direktorica Redakcija: Prodaja i oglašavanje: Cijena jednog primjerka je 8 kn
Glavna i odgovorna urednica: Željko Komljenović, Mirjana Ešegović
Marija Gerovac, mag. novinarstva Aneta Pšihistal, Josip Raguž IBAN:
glavna.urednica@novosti.hr Josipa Haluška, Katarina Matanović HR09 2340 0091 1100 31110
redakcija@novosti.hr prodaja@novosti.hr OIB: 64415267112

Zbog inzvarednih okolnosti vezanih uz zaustavljenje širenje virusa COVID-19, a u svrhu održavanja poslovanja, brojevi Vinkovačkog lista od 14 do 21 izlazili su isključivo u digitalnom izdanju.
Glavna i odgovorna urednica
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16