Page 37 - Vinkovački list - 18. rujna 2020.
P. 37
AK, 18.9.2020. KULTURA 37
Predavanja u sklopu popratnih priredbi Vinkovačkih jeseni dr. Bilić održava od 2003.
Godišnja doba
u hrvatskoj
pejzažnoj lirici
Predavanje motivirano pandemijskom
situacijom i idejom povratka prirodi
U Gradskoj knjižnici i
čitaonici Vinkovci u utorak su
pripremili online predavanje
dr. sc. Anice Bilić, upraviteljice
Centra za znanstveni rad HAZU
u Vinkovcima.
Franjo Sorčik
franjo.sorcik@novosti.hr
Predavanje pod nazivom povratku prirodi i pejzažu kao Krklec, Kovačić i Pejić, na temelju
“Godišnja doba u hrvatskoj organski lijepom isječku prirode, čega je potvrdila da svako godišnje
pejzažnoj lirici”, zainteresira- te metafori sretnog i zdravog doba ima svoju ikonografiju i boje,
ni su mogli pratiti na Facebook života u skladu s prirodom. dok su emocija i značenje ideje,
stranici ili YouTube kanalu Glavno je pitanje hoćemo li se upisane u proljetni, jesenski,
Gradske knjižnice i čitaonice uopće imati na što vratiti, ako ljetni i zimski pejzaž, neograniče-
Vinkovci. Predavanja u sklopu uopće ima povratka na staro”, ni. “Ipak, najjača metafora vezana
popratnih priredbi Vinkovačkih ističe dr. Bilić. Dodaje da je ovom uz godišnja doba u hrvatskoj
jeseni dr. Anica Bilić održava od prilikom analizirala godišnja doba pejzažnoj lirici je ona metafora
2003. godine pa je tako i u ovo, na korpusu kanonskih antologij- koja povezuje godišnja doba s
“novo normalno” vrijeme, našla skih pjesama hrvatskih pejza- životnim dobom čovjeka, odnosno
načina kako ne prekinuti tradiciju. žista kao što su Matoš, Vidrić, proljeće s mladošću, ljeto sa
“Ove je godine predavanje moti- Domjanić, Cesarić, Tadijanović, zrelošću, jesen sa starošću i zimu
virano upravo pandemijskom situ- sa smrću”, objašnjava Anica Bilić.
acijom te idejom povratka prirodi Najjača metafora vezana uz Posebno je naglasila da je upravo
koja, moramo priznati, više nije godišnja doba u hrvatskoj jesen najpoetskije doba jer pruža
ista kao prije 10, 20 ili 200 godina. pejzažnoj lirici je ona koja raspon emocija, od onih radosnih
Motivirano je i idejom usporedbe povezuje godišnja doba s na početku, kada sve zrije i kada
prirode kao književne ili izvan životnim dobom čovjeka ubiremo plodove svoga rada, pa
književne zbilje, a kojoj se evo do onih teških kada priroda odlazi
pridružuje i virtualna zbilja koju u zimski san, lišće opada i sve
obilato koristimo u ovoj, korona postaje sivo.
krizom zahvaćenoj 2020. godini.
Ideal mimetičko reproduktivnog
konstruiranja pejzaža upućuje nas
na ekološku misao i akciju spaša-
vanja globalno zagrijanog i zapr-
ljanog planeta, uz to još uvijek i
ne prokuženog čovječanstva s epi-
demiološkim mjerama na snazi,
što nas je natjeralo na misli o
projektu Festival-
“Flex” u režiji Ivana Penovića, sko vijeće Festivala glumca dodije-
„Kunst Teatra & UO Punctum“ lilo je dvije nagrade. Nagradu “Ivo
iz Zagreba. Nagrada “Nada Gregurević” za izniman doprinos
Subotić” za najbolje glumačko Festivalu glumca i glumačkom
ostvarenje za mladu glumicu do pozivu Jošku Ševi, akademskom
28 godina pripala je Moniki Vuco glumcu i redovnom profesoru na
Carev za ulogu Monike u predstavi Akademiji dramske umjetnosti u
“Laponija” Cristine Clemente i Zagrebu te nagradu “Zvonimir
Marca Angeleta, u režiji Nenni Torjanac” za svekoliki umjetnič-
Delmestre, HNK u Splitu. ki i društveni doprinos kazališnoj
umjetnosti na Festivalu glumca
Nagradu “Nevenka Filipović” vukovarsko-srijemskom županu
za najbolje lutkarsko glumačko Boži Galiću.
ostvarenje ili glumačko ostva-
renje u predstavama za djecu i Organizatori Festivala glumca
mlade dobio je Matija Šakoronja su Hrvatsko društvo dramskih
za ulogu Zrksa u predstavi umjetnika iz Zagreba i Koncertno
“Huligan” Marine Pejnović, Paška kazališna agencija Asser Savus
Vukasovića i Matije Šakoronje, u iz Vinkovaca, a utemeljili su ga
režiji Paška Vukasovića, Kazalište 1994. godine HDDU i Vukovar-
“Mala scena” Zagreb. sko-srijemska županija.
Ocjenjivački sud ove godine Grad domaćin 27.
dodijelio je i posebno priznanje za Festivala glumca bio je
nadahnutu kolektivnu igru Lovri grad Vukovar, a glumac
Ivankoviću, Deniju Sankoviću, domaćin ove godine bio
Luki Barešiću, Domagoju je Niko Pavlović
Nužiću, Matinu Antunoviću i
Tomi Medvešeku u predstavi
„Kabanica“ N.V. Gogolja, u režiji
Vinka Radovčića, „Drama plus“ &
HNK Zadar.
Predavanja u sklopu popratnih priredbi Vinkovačkih jeseni dr. Bilić održava od 2003.
Godišnja doba
u hrvatskoj
pejzažnoj lirici
Predavanje motivirano pandemijskom
situacijom i idejom povratka prirodi
U Gradskoj knjižnici i
čitaonici Vinkovci u utorak su
pripremili online predavanje
dr. sc. Anice Bilić, upraviteljice
Centra za znanstveni rad HAZU
u Vinkovcima.
Franjo Sorčik
franjo.sorcik@novosti.hr
Predavanje pod nazivom povratku prirodi i pejzažu kao Krklec, Kovačić i Pejić, na temelju
“Godišnja doba u hrvatskoj organski lijepom isječku prirode, čega je potvrdila da svako godišnje
pejzažnoj lirici”, zainteresira- te metafori sretnog i zdravog doba ima svoju ikonografiju i boje,
ni su mogli pratiti na Facebook života u skladu s prirodom. dok su emocija i značenje ideje,
stranici ili YouTube kanalu Glavno je pitanje hoćemo li se upisane u proljetni, jesenski,
Gradske knjižnice i čitaonice uopće imati na što vratiti, ako ljetni i zimski pejzaž, neograniče-
Vinkovci. Predavanja u sklopu uopće ima povratka na staro”, ni. “Ipak, najjača metafora vezana
popratnih priredbi Vinkovačkih ističe dr. Bilić. Dodaje da je ovom uz godišnja doba u hrvatskoj
jeseni dr. Anica Bilić održava od prilikom analizirala godišnja doba pejzažnoj lirici je ona metafora
2003. godine pa je tako i u ovo, na korpusu kanonskih antologij- koja povezuje godišnja doba s
“novo normalno” vrijeme, našla skih pjesama hrvatskih pejza- životnim dobom čovjeka, odnosno
načina kako ne prekinuti tradiciju. žista kao što su Matoš, Vidrić, proljeće s mladošću, ljeto sa
“Ove je godine predavanje moti- Domjanić, Cesarić, Tadijanović, zrelošću, jesen sa starošću i zimu
virano upravo pandemijskom situ- sa smrću”, objašnjava Anica Bilić.
acijom te idejom povratka prirodi Najjača metafora vezana uz Posebno je naglasila da je upravo
koja, moramo priznati, više nije godišnja doba u hrvatskoj jesen najpoetskije doba jer pruža
ista kao prije 10, 20 ili 200 godina. pejzažnoj lirici je ona koja raspon emocija, od onih radosnih
Motivirano je i idejom usporedbe povezuje godišnja doba s na početku, kada sve zrije i kada
prirode kao književne ili izvan životnim dobom čovjeka ubiremo plodove svoga rada, pa
književne zbilje, a kojoj se evo do onih teških kada priroda odlazi
pridružuje i virtualna zbilja koju u zimski san, lišće opada i sve
obilato koristimo u ovoj, korona postaje sivo.
krizom zahvaćenoj 2020. godini.
Ideal mimetičko reproduktivnog
konstruiranja pejzaža upućuje nas
na ekološku misao i akciju spaša-
vanja globalno zagrijanog i zapr-
ljanog planeta, uz to još uvijek i
ne prokuženog čovječanstva s epi-
demiološkim mjerama na snazi,
što nas je natjeralo na misli o
projektu Festival-
“Flex” u režiji Ivana Penovića, sko vijeće Festivala glumca dodije-
„Kunst Teatra & UO Punctum“ lilo je dvije nagrade. Nagradu “Ivo
iz Zagreba. Nagrada “Nada Gregurević” za izniman doprinos
Subotić” za najbolje glumačko Festivalu glumca i glumačkom
ostvarenje za mladu glumicu do pozivu Jošku Ševi, akademskom
28 godina pripala je Moniki Vuco glumcu i redovnom profesoru na
Carev za ulogu Monike u predstavi Akademiji dramske umjetnosti u
“Laponija” Cristine Clemente i Zagrebu te nagradu “Zvonimir
Marca Angeleta, u režiji Nenni Torjanac” za svekoliki umjetnič-
Delmestre, HNK u Splitu. ki i društveni doprinos kazališnoj
umjetnosti na Festivalu glumca
Nagradu “Nevenka Filipović” vukovarsko-srijemskom županu
za najbolje lutkarsko glumačko Boži Galiću.
ostvarenje ili glumačko ostva-
renje u predstavama za djecu i Organizatori Festivala glumca
mlade dobio je Matija Šakoronja su Hrvatsko društvo dramskih
za ulogu Zrksa u predstavi umjetnika iz Zagreba i Koncertno
“Huligan” Marine Pejnović, Paška kazališna agencija Asser Savus
Vukasovića i Matije Šakoronje, u iz Vinkovaca, a utemeljili su ga
režiji Paška Vukasovića, Kazalište 1994. godine HDDU i Vukovar-
“Mala scena” Zagreb. sko-srijemska županija.
Ocjenjivački sud ove godine Grad domaćin 27.
dodijelio je i posebno priznanje za Festivala glumca bio je
nadahnutu kolektivnu igru Lovri grad Vukovar, a glumac
Ivankoviću, Deniju Sankoviću, domaćin ove godine bio
Luki Barešiću, Domagoju je Niko Pavlović
Nužiću, Matinu Antunoviću i
Tomi Medvešeku u predstavi
„Kabanica“ N.V. Gogolja, u režiji
Vinka Radovčića, „Drama plus“ &
HNK Zadar.