Page 8 - Vinkovački list - 25. rujna 2020.
P. 8
INKOVCI PETAK 25.9.2020.

Nacional-
ni centar
za vanjsko
vrednova-
nje obrazova-
nja izradit će
projekt naci-
onalnih ispita
za osnovne
škole, a, kako
se moglo čuti,
predviđena
je provjera
znanja u 5.
i 8. razredu
osnovne
škole

Završni ispit
dogodine i u
osnovnoj školi

Već od iduće školske godine za upis u željenu srednju školu nacionalnih ispita, a napomenuo lagala naša Hrvatska udruga rav-
vrlo važni bit će i rezultati postignuti na tzv. maloj maturi bih da smo mi razgovarali s našom natelja osnovnih škola predlažu-
županijskom pročelnicom kako bi ći da se iznađe način kako bi se
Deset godina nakon uvođenja ono što su nam rekli najbolja je bi nacionalni ispiti i kod nas, vidjeli možemo li nešto pokrenuti na učiteljske fakultete privukli i
državne mature najavljeno provjera u 5. i 8. razredu”, kazao je pogotovo što ih planiraju u mi odozdo. Jer ovo je nešto što upisivali najbolji studenti”, ističe
je kako Nacionalni centar za Fuchs. Uvođenje završnog ispita, petom i u osmom razredu, znači radi država odnosno ministarstvo Damir Burić.
vanjsko vrednovanje i Mini- moglo se čuti, nužno je kako bi se na završetku dva četverogodišnja odozgo gore, a odozdo bi zapravo
starstvo obrazovanja kreću s utvrdilo stvarno znanje osnov- ciklusa, pridonijeli kvaliteti obra- trebalo raditi na kvaliteti nastav- U Osnovnoj školi „Antun
velikim projektom uvođenja noškolaca u situaciji u kojoj se već zovanja i pokazali znanje učenika, nika. To je ono što je odavno pred- Gustav Matoš” razgovarali smo
tzv. male mature, nacionalnih godinama u osnovnim školama ali i to gdje škola nalazi u obra- s nastavnicom hrvatskog jezika
ispita za osnovnoškolce. bilježi „poplava” odlikaša dijelom zovnom sustavu odnosno kako
i kao posljedica pritisaka roditelja nastavnici rade”, ističe Damir Nacionalni ispiti trebali bi pridonijeti
Aneta Pšihistal i učenika na učitelje, a učenje se Burić.
aneta.psihistsal@novosti.hr svelo na učenje radi ocjena, a ne učenju radi znanja, a ne radi ocjena
znanja. Mišljenje o maloj maturi Činjenica je, kaže, kako je
Ministar znanosti i obrazo- potražili smo i u vinkovačkim doista došlo do poplave odlikaša, Uvođenje male mature, moglo na učitelje, a učenje se svelo
vanja Radovan Fuchs u ponedje- osnovnim školama. a to je na neki način kulminiralo u se čuti, nužno je kako bi se na učenje radi ocjena, a ne
ljak je najavio uvođenje završnih prošloj školskoj godini s koronom i utvrdilo stvarno znanje osnov- znanja. Nacionalni ispiti trebali
ispita u osnovnim školama te će U Osnovnoj školi Vladimira nastavom na daljinu kada je došlo noškolaca u bi ujednačiti kvalitetu obra-
već od iduće godine, uz ocjene, za Nazora za komentar smo pitali do još većeg popuštanja stege i situaciji u kojoj se već zovanja u hrvatskim školama,
upis u željenu srednju školu vrlo ravnatelja Damira Burića. „Znam kvalitete i „opuštenijeg” davanja godinama u osnovnim školama biti jedan prag za sve škole
važni biti i rezultati postignuti da mnoge, pogotovo europske ocjena zbog izvanrednog stanja i bilježi „poplava” odlikaša u Hrvatskoj i pokazati tko je
na tzv. maloj maturi. „Sada ćemo zemlje, imaju nacionalne ispite nesvakidašnjih uvjeta u kojima su dijelom i kao posljedica došao do određene osnovne
dati nalog Nacionalnom centru da u osnovnoj školi i da su se oni učenici morali završavati godinu pritisaka roditelja i učenika razine znanja.
krene s izradom projekta nacional- pokazali kao jedan meritoran pa im se to na neki način kroz
nih ispita, i to za osnovne škole, a kriterije za reguliranje kvalitete ocjene kompenziralo.
u obrazovanju. Zato mislim da
„Zato pozdravljam uvođenje
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13