Page 2 - Vinkovački list - 6. studenoga 2020.
P. 2
INKOVCI PETAK 6.11.2020.
Modernizacija sustava
na zadovoljstvo
građana i investitora
Jedan od glavnih ciljeva je otvoriti grad ulagačima te
pojednostavljenom procedurom olakšati mogućnost ulaganja
U Upravnom odjelu za projekta ISPU kroz povezivanje Prošle je godine izmjenom Na stranicama Grada
prostorno uređenje, gradnju i postupaka više tijela javne uprave zakonskog okvira u travnju dostupni obrasci za
zaštitu okoliša Grada Vinkovaca u integrirani informacijski sustav, uvedena i dodatna funkcionalnost pokretanje svih vrsta
u posljednje vrijeme intenzivno što će u konačnici rezultirati pove- sustava eKonferencija putem koje postupaka Odjela
rade na modernizaciji i digita- ćanjem učinkovitosti javne uprave. se digitalno podnosi, prikuplja i
lizaciji većine svojih aktivnosti, Time će se ujedno skratiti proces obrađuje sva dokumentacija “Kontinuirano se trudimo izvještavati javnost o
a s ciljem pojednostavljivanja i pružanja e-usluga te smanjiti ope- potrebna za izdavanje dozvole. aktivnostima na našem odjelu, jer radi se o odjelu o
ubrzavanja poslova, naročito rativni troškovi. “U okviru projekta Sam postupak izdavanja dozvola čijem radu ovisi i s čijim radom se susreće velik broj
onih koji zahtijevaju direktnu provest će se aktivnost skeniranja ima manje koraka, u potpunosti je građana i investitora. Stoga su svi prostorni planovi
interakciju s građanima. akata o gradnji od 15. veljače 1968. digitaliziran, sadržaj potrebne dostupni na našoj internetskoj stranici kako bi strankama
godine do primjene eDozvole 2015. dokumentacije za izdavanje olakšali i ubrzali postupak ishođenja raznih dozvola
Franjo Sorčik godine čime se nastavlja s inten- dozvole se smanjio, a komunikaci- i potvrda. Na internetskoj stranici Grada Vinkovaca
franjo.sorcik@novosti.hr zivnim aktivnostima kojima je ja svih čimbenika u sustavu odvija dostupni su obrasci za pokretanje svih vrsta postupaka
cilj daljnja digitalizacija akata za se elektroničkim putem, usposta- u našem odjelu, a radi se o ukupno 28 vrsta zahtjeva
Pročelnik ovog Odjela Davor gradnju te ubrzavanje administra- vom elektroničke oglasne ploče. odnosno postupaka, što nedvojbeno govori o složenosti
Mecanović prije svega ističe kako tivnih procesa i izdavanje dozvola. Također, neizmjerno je važno i i obujmu posla na području prostornog uređenja i
su Ministarstvo prostornoga Tako će se pojednostavniti i pojef- smanjenje administrativnog opte- gradnje”, poručuje pročelnik Davor Mecanović.
uređenja, graditeljstva i državne tiniti ovi procesi i za poduzetnike i rećenja ulagača u nekretninski
imovine i Grad Vinkovci nedavno za građane. Osim administrativnog sektor, ali i osiguranje transparen-
potpisali dva sporazuma. Prvi se rasterećenja i nepotrebnih regula- tnosti postupaka u području pro-
odnosi na “Digitalizaciju postoje- tornih troškova, digitalizacija gra- stornog uređenja i gradnje. Važno
ćih akata o gradnji na području đevinskih i uporabnih dozvola bit je istaknuti kako se mi neprestano
cijele Republike Hrvatske” i njime će korisna i svim građanima, a trudimo radom i zalaganjem
se osiguravaju sredstva za daljnju pogotovo onima koji su takve razbijati predrasude koje postoje u
digitalizaciju procesa, odnosno dozvole izgubili”, objašnjava javnom prostoru o neučinkovitosti
skeniranje akata za gradnju koji su Mecanović. Prošle godine Odjel je i tromosti administracije i, ono što
izdani u razdoblju od 1968. do 2014. izdao 59 građevinskih dozvola, 13 je iznimno važno, posebnu
godine. Digitalizacija će se lokacijskih dozvola, te 131 pozornost dajemo investitorima
provoditi kroz modul eArhiva, u uporabnu dozvolu. Još jedan važan kako bi u što kraćem roku prošli
sklopu Informacijskog sustava pro- proces koji vode je i legalizacija administrativni postupak i počeli
stornog uređenja, a koji je namije- bespravno sagrađenih objekata, a s planiranim ulaganjem. Isto tako,
njen za uvoz digitalizirane arhivske započeo još 2011. godine. Ukupno kontinuirano smo na raspolaganju
građe, odnosno akata o gradnji je od 2011. do 2019. godine predano svim investitorima i prije nego što
izdanih prije uspostave eDozvole, oko 6.800 zahtjeva, od čega je za podnesu zahtjev za izdavanje akata
te za pohranu, pregled i pretraži- riješiti ostalo još oko 700 zahtjeva. u nadležnosti Odjela kako bi što
vanje pripadajućih metapodataka, “Funkcionalnosti sustava više ubrzali postupak i u što kraćem
kao i njihovo georeferenciranje. eDozvola osiguravaju ujednačen roku svladali sve izazove. Siguran
Drugi Sporazum odnosi se na postupak dobivanja dokumenata za sam kako je ovo jedan od načina
nabavu opreme s ciljem nabave područje cijele države, referenti- kako doprinijeti gospodarskom
korisničke opreme za gradove i ma omogućuju bržu obradu razvoju grada Vinkovaca”, ističe
županije, kao što su računala i predmeta i efikasnije administra- Mecanović. Napominje i kako se
računalna oprema, čime se cijske procese, ali i digitalnu arhivu daljnji razvoj ISPU-a sufinancira iz
doprinosi realizaciji ukupnog svih priloga vezanih za zahtjev. Europskog fonda za regionalni
Modernizacija sustava
na zadovoljstvo
građana i investitora
Jedan od glavnih ciljeva je otvoriti grad ulagačima te
pojednostavljenom procedurom olakšati mogućnost ulaganja
U Upravnom odjelu za projekta ISPU kroz povezivanje Prošle je godine izmjenom Na stranicama Grada
prostorno uređenje, gradnju i postupaka više tijela javne uprave zakonskog okvira u travnju dostupni obrasci za
zaštitu okoliša Grada Vinkovaca u integrirani informacijski sustav, uvedena i dodatna funkcionalnost pokretanje svih vrsta
u posljednje vrijeme intenzivno što će u konačnici rezultirati pove- sustava eKonferencija putem koje postupaka Odjela
rade na modernizaciji i digita- ćanjem učinkovitosti javne uprave. se digitalno podnosi, prikuplja i
lizaciji većine svojih aktivnosti, Time će se ujedno skratiti proces obrađuje sva dokumentacija “Kontinuirano se trudimo izvještavati javnost o
a s ciljem pojednostavljivanja i pružanja e-usluga te smanjiti ope- potrebna za izdavanje dozvole. aktivnostima na našem odjelu, jer radi se o odjelu o
ubrzavanja poslova, naročito rativni troškovi. “U okviru projekta Sam postupak izdavanja dozvola čijem radu ovisi i s čijim radom se susreće velik broj
onih koji zahtijevaju direktnu provest će se aktivnost skeniranja ima manje koraka, u potpunosti je građana i investitora. Stoga su svi prostorni planovi
interakciju s građanima. akata o gradnji od 15. veljače 1968. digitaliziran, sadržaj potrebne dostupni na našoj internetskoj stranici kako bi strankama
godine do primjene eDozvole 2015. dokumentacije za izdavanje olakšali i ubrzali postupak ishođenja raznih dozvola
Franjo Sorčik godine čime se nastavlja s inten- dozvole se smanjio, a komunikaci- i potvrda. Na internetskoj stranici Grada Vinkovaca
franjo.sorcik@novosti.hr zivnim aktivnostima kojima je ja svih čimbenika u sustavu odvija dostupni su obrasci za pokretanje svih vrsta postupaka
cilj daljnja digitalizacija akata za se elektroničkim putem, usposta- u našem odjelu, a radi se o ukupno 28 vrsta zahtjeva
Pročelnik ovog Odjela Davor gradnju te ubrzavanje administra- vom elektroničke oglasne ploče. odnosno postupaka, što nedvojbeno govori o složenosti
Mecanović prije svega ističe kako tivnih procesa i izdavanje dozvola. Također, neizmjerno je važno i i obujmu posla na području prostornog uređenja i
su Ministarstvo prostornoga Tako će se pojednostavniti i pojef- smanjenje administrativnog opte- gradnje”, poručuje pročelnik Davor Mecanović.
uređenja, graditeljstva i državne tiniti ovi procesi i za poduzetnike i rećenja ulagača u nekretninski
imovine i Grad Vinkovci nedavno za građane. Osim administrativnog sektor, ali i osiguranje transparen-
potpisali dva sporazuma. Prvi se rasterećenja i nepotrebnih regula- tnosti postupaka u području pro-
odnosi na “Digitalizaciju postoje- tornih troškova, digitalizacija gra- stornog uređenja i gradnje. Važno
ćih akata o gradnji na području đevinskih i uporabnih dozvola bit je istaknuti kako se mi neprestano
cijele Republike Hrvatske” i njime će korisna i svim građanima, a trudimo radom i zalaganjem
se osiguravaju sredstva za daljnju pogotovo onima koji su takve razbijati predrasude koje postoje u
digitalizaciju procesa, odnosno dozvole izgubili”, objašnjava javnom prostoru o neučinkovitosti
skeniranje akata za gradnju koji su Mecanović. Prošle godine Odjel je i tromosti administracije i, ono što
izdani u razdoblju od 1968. do 2014. izdao 59 građevinskih dozvola, 13 je iznimno važno, posebnu
godine. Digitalizacija će se lokacijskih dozvola, te 131 pozornost dajemo investitorima
provoditi kroz modul eArhiva, u uporabnu dozvolu. Još jedan važan kako bi u što kraćem roku prošli
sklopu Informacijskog sustava pro- proces koji vode je i legalizacija administrativni postupak i počeli
stornog uređenja, a koji je namije- bespravno sagrađenih objekata, a s planiranim ulaganjem. Isto tako,
njen za uvoz digitalizirane arhivske započeo još 2011. godine. Ukupno kontinuirano smo na raspolaganju
građe, odnosno akata o gradnji je od 2011. do 2019. godine predano svim investitorima i prije nego što
izdanih prije uspostave eDozvole, oko 6.800 zahtjeva, od čega je za podnesu zahtjev za izdavanje akata
te za pohranu, pregled i pretraži- riješiti ostalo još oko 700 zahtjeva. u nadležnosti Odjela kako bi što
vanje pripadajućih metapodataka, “Funkcionalnosti sustava više ubrzali postupak i u što kraćem
kao i njihovo georeferenciranje. eDozvola osiguravaju ujednačen roku svladali sve izazove. Siguran
Drugi Sporazum odnosi se na postupak dobivanja dokumenata za sam kako je ovo jedan od načina
nabavu opreme s ciljem nabave područje cijele države, referenti- kako doprinijeti gospodarskom
korisničke opreme za gradove i ma omogućuju bržu obradu razvoju grada Vinkovaca”, ističe
županije, kao što su računala i predmeta i efikasnije administra- Mecanović. Napominje i kako se
računalna oprema, čime se cijske procese, ali i digitalnu arhivu daljnji razvoj ISPU-a sufinancira iz
doprinosi realizaciji ukupnog svih priloga vezanih za zahtjev. Europskog fonda za regionalni