Page 23 - Vinkovački list - 13. studenoga 2020.
P. 23
AK 13.11.2020. MAGAZIN 23
VINKOVAČKI LIST

Dizel, bezin ili autoplin: vječne dileme uoči kupnje automobila

Vožnja na autoplin:
vozi se više, a plati manje

Cijene derivata paraju nebesa pa ni ne čudi što se sve više vozača
odlučuje na ugradnju plina u automobile s benzinskim motorom

Iako ta investicija nije tako danas to nije slučaj jer pomoću spremnik za plin, najčešće
jeftina jednokratno, dugoročno plinskog računala preciznije skriven na mjestu rezervnog
će ipak sačuvati novac u džepu ubrizgava gorivo. kotača. Ukoliko stavljate ovu
i to već za godinu dana. Osim instalaciju u noviji automobil,
toga, plin je ekološki prihvat- Mana ugradnje autoplina možete izgubiti garanciju na
ljivi od ostalih goriva. jest što oduzima dio prostora u vozilo nakon ugradnje LPG-a.
prtljažniku jer se tamo nalazi
Europa prednjači u brojnosti
vozila na taj pogon zbog svoje
ekološke politike, a apsolutni
rekorder je Italija s čak pet
milijuna vozila. U Hrvatskoj je taj
broje nešto veći od 150 tisuća i ne
možemo reći da je to loš podatak.

Ukoliko ste neodlučni oko
ugradnje ili izbora automobila na
plinski pogon, donosimo nekoliko
njegovih prednosti, ali i nedosta-
taka.

Ako svojim vozilom prelazite
velike kilometraže, LPG je pravi
izbor za vas. Ako prelazite puno
manje kilometara, bolje se
odlučite za benzinca. Računica
je jednostavna. Ako godišnje
prelazite dvadesetak tisuća
kilometara s potrošnjom od
10l/100km, vaša ušteda na
godišnjoj razini je nešto više od
tisuću eura ako ste prije toga
vozili benzinca ili dizelaša.
Odnosno za takvu sličnu cifru
možete ugraditi plinski pogon,
ovisno o broju cilindara vašeg
benzinskog motora. Dakle,
prelazak na ovaj derivat isplatit
ćete u roku od godine dana.

No, godišnja registracija vozila
na LPG (autoplin) podrazumije-
va i paušalni iznos od 550 kuna
za cestarinu. Taj iznos vlasnici
dizelaša i benzinaca plaćaju u
cijeni goriva što kod plinaša
nije slučaj. Ekološki test se ne
provodi jer plin ne stvara čađu,
dim i neugodne mirise pa nema
potrebe.

Osim što je ekološki prihvat-
ljiv, autoplin čuva motor koji
može trajati i do 35% dulje nego
što je to slučaj kod automobila na
benzinski pogon te je zvuk motora
tiši. Nekad su plinaši gubili snagu
s ugradnjom plinskog pogona, ali
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28