Prije gotovo dva desetljeća započela je izgradnja prometnog koridora Vc, a nakon što su Mađari prošle godine završili svoju dionicu ove važne cestovne prometnice, pred samim je završetkom i hrvatski dio trase, autocesta A5, popularna Slavonika.
Do danas, piše Večernji list, sagrađeno je i u promet pušteno 83,6 kilometara autoceste A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj od Belog Manastira do granice s Bosnom i Hercegovinom. Prvi automobili prošli su dionicom Đakovo – Sredanci još 2007., dionica Osijek – Đakovo zaživjela je dvije godine poslije, dok je dionica Sredanci – granica BiH, osim mosta preko rijeke Save, sagrađena i puštena u promet 2015. godine. Krajem 2022. otvorena je i dionica od Belog Manastira do Osijeka u dužini od 24 kilometra.
Za lipanj, pak, najavljen je dovršetak aktualnih radova na posljednjoj dionici Beli Manastir – granica s Mađarskom autoceste A5 u vrijednosti 46 milijuna eura bez PDV-a, u cijelosti financiranih sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj iz zajma za Projekt “Hrvatska – dovršetak autoceste na koridoru Vc”.
Otvaranjem ove dionice u punoj prometnoj funkciji bit će autocesta A5, ukupno 88,6 kilometara ove prometnice.
Dovršetkom Slavonike i Vinkovčani će sada znatno brže stizati do Budimpešte, za nešto manje od tri sata, a do završetka koridora Vc u cijelosti još preostaje završetak dionice kroz Bosnu i Hercegovinu do Ploča, čiji se završetak očekuje 2030. godine