Učenici viših razreda osnovnih škola iz Štitara, Županje i Vinkovaca sudjelovali su u projektu Građani za 5!. Radionice su održane u Osnovnoj školi Štitar, Osnovnoj školi Ivana Kozarca u Županji i Osnovnoj školi Ivana Mažuranića u Vinkovcima.
Građani za 5! projekt je kojem je cilj ojačati demokratsku kulturu, građansku svijest i građanski angažman mladih kroz razvoj i provedbu programa građanskog obrazovanja u tri područja: ekonomska, financijska i medijska pismenost, osobni i socijalni razvoj te održivi razvoj. Naime, mladi trenutačno nemaju dovoljno prilika za razvoj potrebnih znanja i vještina povezanih uz građanske kompetencije.
Nakon pandemije koronavirusa i u doba rastuće ekonomske krize nedostatak građanske, a naročito financijske pismenosti predstavlja dodatan rizik. Zbog toga je mladima u osam hrvatskih županija u sklopu projekta Građani za 5! omogućeno stjecanje znanja i razvoj vještina potrebnih za aktivno i učinkovito sudjelovanje u zajednici.
„Nakon uspješne suradnje u projektu Građani za 5! učitelji su iznimno zainteresirani za sadržaje iz područja financijske pismenosti, a posebno je vrijedan udžbenik za osnovne škole Novac i ja koji već koristimo u izvannastavnoj aktivnosti Financijska pismenost u našoj školi. Učenici su se odazvali u velikom broju na radionicu Štedopisa i pokazali interes za učenje u području financijske i ekonomske pismenosti”, kazala je Mirjana Javor, profesorica matematike i informatike u Osnovnoj školi Ivana Mažuranića iz Vinkovaca.
Na radionicama o financijskoj pismenosti osnovnoškolci su učili o odgovornoj potrošnji i održivom razvoju, financijskim proizvodima i financijskim institucijama te planiranju osobnih financija. Njihovi nastavnici sudjelovali su u radionicama za jačanje nastavničkih kompetencija za izradu kurikuluma i održavanje radionica financijske i ekonomske pismenosti za učenike.
Učenici su uključeni u istraživanje o stavovima o financijskoj pismenosti na temelju čijih će rezultata Institut za razvoj obrazovanja (IRO) uskoro predstaviti preporuke za unaprjeđenje odgojno-obrazovnih procesa u području građanskog odgoja.