Sve koji se odluče u ovoj godini kupiti svog novog limenog ljubimca ta će odluka koštati više nego da su to učinili u prošloj godini. Naime, automobili bi mogli poskupiti ove godine, a do poskupljenja ovaj put dolazi zbog Uredbe o utvrđivanju standardnih vrijednosti emisije CO2 za nove automobile i nova laka gospodarska vozila.
Europske zemlje tako žele smanjiti CO2 do 2025. godine za 15%, a do 2030. za 37,5%. Novost je da Europa od proizvođača automobila zahtjeva da prosječni automobili prodani na tržištu Europske unije već od 2020. godine emitiraju samo 95 g/km CO2. Penalizacija za probijanje te granice je 95 eura po gramu. Također, ista Uredba propisuje kako samo 5% prodanih vozila smije imati veću emisiju CO2.
Procjene se kako će od ove godine cijena novog automobila u prosjeku porasti za 2,6%, a moguća su i daljnja poskupljenja. Do takvih se saznanja došlo izračunom prosječna emisija CO2, koja je kod kod dizel motora 121,5 g/km, a benzinskog 123,4 g/km. Ponajveći problem u ovoj priči predstavljaju SUV-ovi, jer od 2010. do 2016. bilježen je stalan pad prosječne emisije CO2 osobnih automobila, dok se emisija 2017. povećala za 0,4 g/km, a 2018. za 2,0 g/km, a baš je u tom periodu zabilježen i porast prodaje SUV-ova s benzinskim motorom koji troše više goriva, pa i više zagađuju okoliš.
Tako je prosječna emisija CO2 novih automobila prodanih u Europi u 2018. bila 120,6 g/km, a ako se zadrže iste brojke u 2020. godini, proizvođači će platiti ogromne kazne, procjene su od 20 do 35 milijardi eura.
Olakotna im je pak okolnost što će se iznos kazne izračunavati prema broju prodanih, a ne proizvedenih automobila.