Hrvatska gospodarska komora održala je edukaciju za poduzetnike o navođenju zemlje i mjesta podrijetla glavnog sastojka hrane, gdje je uz ostalo istaknuto da će glavni sastojak nekog prehrambenog proizvoda morati biti istaknut u istom vidnom polju s navodom o zemlji podrijetla hrane i biti ispisan propisanom veličinom slova.
Valentina Šimić iz Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK istaknula je da, iako novi EU-ov propis stupa na snagu dogodine, proizvođači u većini slučajeva ambalažu naručuju i nekoliko godina unaprijed te da je stoga važno da već sada imaju informaciju na koji način ispravno označiti hranu prema novoj uredbi.
“Subjekti se mogu odlučiti između nekoliko načina navođenja zemlje podrijetla glavnog sastojka. Mogu navesti konkretno geografsko područje ili informaciju da se zemlja ili mjesto podrijetla glavnog sastojka razlikuju od zemlje ili mjesta podrijetla hrane. U oba slučaja, taj se podatak mora nalaziti u istom vidnom polju s navodom o zemlji podrijetla hrane i biti ispisan propisanom veličinom slova”, rekla je Šimić.
Navođenje zemlje podrijetla hrane je obvezno ako bi izostavljanje tog podatka moglo potrošača dovesti u zabludu, a posebno ako bi informacije koje prate hranu ili čitava etiketa ukazivale na to da hrana potječe iz druge zemlje. Problematika označavanja glavnog sastojka vrlo je komplicirana pa se pravila praktički moraju određivati od slučaja do slučaja.
Glavni sastojak određuje se po kvantitativnom (čini više od 50 posto hrane) ili kvalitativnom principu (da ga potrošači dovode u vezu s nazivom hrane).