U prostorijama Odjela upravnih poslova Policijske uprave vukovarsko-srijemske, u Glagoljaškoj ulici 27b, organizirano je aktiviranje certifikata na elektroničkim osobnim iskaznicama i ostvarivanja mobilnog identiteta uz pomoć vrijednih djelatnica koje su u tom projektu već kroz nekoliko dana znatiželjnim građanima pojasnili detalje i postupak aktivacije te izrade Mobile ID na uređaju za aktiviranje eOsobne.
Također je direktorica Sektora prodaje u AKD-u (Agencija za komercijalnu djelatnost) Adela Jelinek-Bišćan prezentirala navedeni projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice te naglasila važnost i prednosti istog.
Projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice, provodi se u zajedničkoj suradnji Ministarstva unutarnjih poslova i Agencije za komercijalnu djelatnost, koji je prošle 2021. godine odobren od strane Europske Komisije.
Cilj provođenja kampanje je potaknuti što veći broj građana na aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta kako je definirano Zakonom o osobnoj iskaznici.
Mobilni identitet olakšava i pojednostavljuje korištenje e-usluga s najvišom razinom sigurnosti pomoću besplatne mobilne aplikacije Certilia tako da se i preko mobilnih uređaja može predati:
• zahtjev za putovnicu ili vozačku dozvolu
• zatražiti dostava dokumenata na kućnu adresu
• upotrebljavati Portal zdravlja ili se naručiti za pregled kod liječnika
• prijaviti novorođenče
• upisati dijete u dječji vrtić
• ili potpisati ugovor za što je često potrebno imati udaljeni potpisni certifikat s istom pravnom snagom kao vlastoručni potpis i koji omogućava kvalificirano elektroničko potpisivanje dokumenata bez čitača i kartice.
Za aktivaciju osobne iskaznice više nije potreban čitač kartice, već građani mogu osobnu iskaznicu odmah aktivirati na aktivacijskom kiosku koji se nalazi u prostorijama PU vukovarsko-srijemske u Vinkovcima, Glagoljaška 27b.