Uz nominaciju za najuspjeliju pjesmu ovjenčan Oscarom za najbolju izvornu glazbu, te nominiran za Zlatni globus u kategoriji najboljeg glumačkog debitanta i za prestižne nagrade BAFTA i Grammy, kultni horor / triler redatelja Richarda Donnera (Superman I i II, Goonies, serijal Smrtonosno oružje, Maverick, Ubojice) jedan je od najboljih i najcjenjenijih žanrovski srodnih filmova snimljenih tijekom 1970-ih godina.
Dok 6. lipnja u šest sati ujutro hita prema glavnoj rimskoj bolnici, američki veleposlanik Robert Thorn (Gregory Peck) suočava se s viješću da je njegova supruga Katherine (Lee Remick) na svijet donijela mrtvorođenče. Znajući da je Katherine izuzetno senzibilna žena, Robert odluči poslušati savjet oca Spiletta (Martin Benson), svećenika, koji mu predloži da već istog jutra posvoji djetešce čija je majka umrla pri porodu. Katherine ništa ne posumnja, ali nekoliko godina poslije, tijekom proslave petog rođendana njihova sina Damiena (Harvey Stephens), pokazat će se da on nije običan dječak. Nakon što u Damienovoj blizini primijeti crnog psa, njegova dadilja Holly (Holly Palance) iznenada će pred svim uzvanicima počiniti samoubojstvo. Robert tragičnom događaju neće posvetiti previše pozornosti, sve dok mu u ured ne uđe izuzetno zabrinuti otac Brennan (Patrick Troughton). Tvrdeći da su on i Katherine u smrtnoj opasnosti, svećenik Roberta pokuša nagovoriti da se smjesta predano posveti molitvi. Robert će se dodatno uznemiriti kad mu fotograf Jennings (David Warner) pokaže fotografije snimljene na Davidovu rođendanu. Osim sjene slične užetu koja se obavija oko vrata pokojne dadilje Holly, na njima se jasno vidi i sjena nalik koplju usmjerena prema ocu Brennanu. Istodobno, i Katherine počne primjećivati neobično Damienovo ponašanje, osobito nakon što im u kuću stigne njegova nova odgajateljica, gospođica Baylock (Billie Whitelaw)…
Ostvarenje koje filmofili pa i veći dio kritike smještaju uz bok ‘Egzorcistu’ ili ‘Istjerivaču đavla’ Williama Friedkina te ‘Rosemarynoj bebi’ Romana Polanskog, nastalo je gotovo slučajno, jer je scenarist David Seltzer (Damien: Pretkazanje 2, Detektiv i dama, Ptica na žici) predložak napisao pritisnut neimaštinom i besparicom. Riječ je o djelu koje imponira iznimno sugestivnim građenjem tjeskobnog ugođaja, vještim i provokativnim poigravanjem religijskim motivima, sigurnom i nadahnutom Donnerovom režijom, uznemirujućim prizorima uz mudro oslanjanje na izreku ‘manje je više’, efektnim naglašavanjem realističnog konteksta, sjajnim snimateljskim radom nagrađivanog Gilberta Taylora (Dr. Strangelove, Mahnitost, Ratovi zvijezda: Nova nada, Flash Gordon, Prozor spavaće sobe), izvrsnom glazbom oskarovca Jerryja Goldsmitha (Leptir, Kineska četvrt, Vjetar i lav, Sirove strasti, L. A. povjerljivo) te vrlo raspoloženim glumcima. U glavnoj ulozi je Gregory Peck (Dvoboj na suncu, Moby Dick, Slučaj Paradine, Rt straha, Arabeska), legendarni karakterni glumac koji je od pet nominacija za Oscara potvrdio onu za ulogu u romantičnoj komediji ‘Praznik u Rimu’ Williama Wylera. Uz Lee Remick (Dugo toplo ljeto, Anatomija jednog ubojstva, Telefon, serije Mistralova kći, Put oko svijeta u 80 dana), Peckovi su partneri David Warner (Tom Jones, Psi od slame, Željezni križ, Ženska francuskog poručnika, Titanic, Planet majmuna) i B. Whitelaw (Započnite revoluciju bez mene, Mahnitost, Jane Eyre).