Prije godinu dana u ovo vrijeme održan je prvi u nizu prosvjed na državnoj cesti D2 u mjestu Šarengrad između Iloka i Vukovara.
Predsjednik Vijeća Mjesnog odbora Šarengrad Pero Ćorić inicirao je prosvjed ispred VMO Šarengrad i brojnih udruga civilnog sektora koje su stale uz Mjesni odbor u pravednim zahtjevima putem kojih su tražili zabranu prometovanja teških teretnih vozila težih od 7,5 t na državnoj cesti D2 od graničnog prijelaza u Iloku do Vukovara.
Red je godinu dana kasnije rezimirati jesu li ti prosvjedi urodili plodom ili nisu. Iz Mjesnog odbora smatraju kako ih mogu okarakterizirati uspješnima jer su gotovo prepolovili teretni promet na ovoj državnoj prometnici, u cijelosti maknuli tranzitni promet teških kamiona s područja jugoistočne Europe, a time pojačali sigurnost življenja stanovništva koje živi uz i na navedenoj prometnici.
Gospođu Anu Mađarčević (89) u čiju kuću su kamioni višekratno udarali, nadležne ustanove su smjestile prvo u udomiteljsku obitelj, a danas se nalazi u Domu za stare i nemoćne gdje ima adekvatnu medicinsku i svaku drugu njegu.
Mjesto Šarengrad je po prvi puta nakon Domovinskog rata dobilo 2 osvijetljena pješačka prijelaza, a veliki dio dionice koji prolazi kroz mjesto rekonstruiran je i presvučen novim asfaltnim slojem u vrijednosti 800.000,00 HRK.
Zamijenjeni su nekvalitetni kanalizacijski poklopci na cijeloj dionici koji su proizvodili veliku buku prilikom prolaska vozila. Projektna dokumentacija za nastavak izgradnje i sanacije ceste kroz mjesto iznosila je 400.000 kuna, a uskoro se očekuje završetak obnove i sanacije ceste na ulazu od Vukovara gdje pri najmanjoj kiši teški kamioni prave zastoj. I ovaj dio sanacije i izgradnje ceste kao i odvodnje oborinskih voda, iznosit će oko 800.000 kuna.
Treća faza preostalog dijela, prema Iloku, očekuje se u 2023. godini. Sve ovo, kako kaže Ćorić, ne bi bilo moguće bez javne i jasne potpore Grada Iloka i gradonačelnice Marine Budimir, kako za vrijeme prosvjeda, tako i danas, razumijevanja Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH te Hrvatskih cesta kao glavnog investitora svega navedenog.
Na dnevnoj bazi ostvarena je komunikacija sa nadcestarom za ovu dionicu, Igorom Gavrićem, i voditeljem tehničke ispostave, Igorom Jukićem. Zahvaljujući njihovom angažmanu, gotovo na cijeloj dionici dovedena je u red ili je postavljena nova horizontalna i vertikalna signalizacija koja se unapređuje na dnevnoj bazi.
Prije nekoliko dana završena je rekonstrukcija i izgradnja u punom profilu ceste Šarengrad – Mohovo u dužini od 4 km čija je vrijednost radova iznosila preko 2 milijuna kuna. Prema pouzdanim informacijama završena je projektna dokumentacija za početak rekonstrukcije i izgradnje u punom profilu ceste od Mohova do Vukovara koja će biti prema istoj dokumentaciji proširena te se iz Mjesnog odbora nadaju kako će se tu naći mjesta i za biciklističku stazu međunarodnog karaktera (EuroVelo 6) kako bi bili stvoreni preduvjeti daljnjeg ulaganja u turizam kao jednu od mogućih grana putem koje bi se moglo otvoriti veliki broj radnih mjesta.
Poražavajući podaci koji su proistekli iz nedavnog popisa stanovništva, kako za cijelu Slavoniju i Baranju, tako i za ovaj dio Lijepe naše, kuda prolazi državna cesta D2, neće ih obeshrabriti u daljnjim nastojanjima kako bi doprinijeli kvaliteti života malobrojnog i preostalog pučanstva na području istočne Hrvatske.