Vrlo često roditelji smatraju vrtić samo mjestom gdje im dijete boravi i igra se sve dok ne dođete po njega. Dječji vrtić je uz obitelj, jedna od prvih socijalnih s kojom se dijete susreće. Dijete pohađa vrtić tijekom svog ranog djetinjstva te tamo boravi veći dio vremena. On je ustanova koja bi trebala poticati, ohrabrivati, pomagati, a po potrebi upućivati roditelje u odgoju svoje djece. Nakon roditelja odgojitelji su prvi koje djetetu pružaju utjehu, zabavu i odgoj, pri čemu ih educiraju i doprinose njihovom ranom obrazovanju.
“Ovaj odgojno-obrazovni proces omogućava izražavanje inicijative i fleksibilnosti djece i odraslih te osigurava rast i razvoj djece u sigurnim uvjetima. U ovakvom procesu se na dijete gleda kao na cjelovitu jedinku i u tom procesu je dijete aktivni sudionik, a ne objekt ili instrument rada. Učenje je fleksibilan i aktivan proces konstruiranja znanja djeteta u kojem se ono pokreće, njime se ne upravlja jer svako dijete ima različit redoslijed razvoja, a taj se proces ne događa kod svakoga jednakom brzinom. Vrtići omogućavaju cjeloviti razvoj djece polazeći od omogućavanja poštivanja prava svakog djeteta i pojedinca u tom procesu te osigurava zadovoljavanje specifičnih potreba i različite načine učenja”, rekla nam je Sanja Hajsek, magistar ranog i predškolskog odgoja i zaposlenica jednog vrtića.
Marko Stevanović u svojoj literaturi “Predškolska predagogija” vrtić navodi kao „dječja kuća“ koja asocira na dom koji bi trebao zadovoljiti sve osnovne potrebe svakog djeteta. Osnovne potrebe djece su ljubav, moć, zabava i sloboda. Odgojitelji su djelatnici i stručnjaci u dječjem vrtiću. Njihov zadatak i posao je brinuti o djetetu i uz pomoć roditelja ga odgajati i obrazovati što može biti vrlo zahtjevna i odgovorna uloga. Odgojitelji su vrijedne i kreativne osobe kojima je profesionalni posao i zadatak odgajati djecu od rođenja pa do njihovog polaska u osnovnu školu. Odgojitelja također definira kao osobu koja osigurava raznolike aktivnosti i materijale. Njihov glavni zadatak je omogućiti i poticati djetetovo stvaralaštvo, spontano izražavanje, organizirati sobu dnevnog boravka, komunicirati s djecom, uvažavati njihove želje i potrebe. Odgojiteljeva uloga nije samo odgoj već biti organizator, koordinator, motivator, dijagnostičar, interpretator, istraživač, moderator i slično.

“Ja sam odgajatelj, čarobnjak, superjunak, prijatelj, sudac, promatrač, doktor, psiholog, logoped. To sam sve ja”, nadodala je.
Odgoj je kontinuirani proces izgrađivanja svih životnih područja: u tjelesnom, radnom, estetskom, moralnom, intelektualnom i stvaralačkom smislu. Stječu se znanja, navike, sposobnosti, vještine i karakter. Odgoj zahtijeva uključenost obitelji i šire društvene zajednice. S obzirom na uključenost, dijeli se na institucionalan (predškolske ustanove) i 6 izvaninstitucionalan (roditeljski dom, sredstva masovne komunikacije, kina, kazališta, muzeji i dr). Metode i sredstva koja su posebno poželjna u odgoju su pohvale, nagrade, podržavanje i davanje dobrog primjera ponašanja djetetu te se smatraju pozitivnim.
Nadzor, zapovijed, zabrana i kazne često se primjenjuju kod ispravljanja lošeg ponašanja djeteta te se smatraju negativnim. I odgojitelji i roditelj sva navedena sredstva trebaju 






