Foto Goran Berović
Jedan od najboljih prošlogodišnjih domaćih albuma po izboru glazbenih kritičara – Toni Starešinić “Survival Kit”, netom pred Božić je objavljen i na dvostrukom CD-u! “Survival Kit” je do sada bio objavljen samo digitalno, dok je prvi Tonijev solo album “Nesreća” bio dostupan samo digitalno i na vinilu! Sada su oba na jednom CD-u u izdanju Menarta!
O novom instrumentalnom albumu Toni kaže kako je nastao kao najnužnija potreba za preživljavanjem duha, uma pa samim time i tijela u pandemiji koronavirusa. Autor svih skladbi je Toni Starešinić:
“Na naslovnici albuma sam htio da budu samo klavijature s obzirom da su one moj komplet za preživljavanje (Survival kit) i fizičko i psihičko. S obzirom na vrlo neizvjesna vremena u kojima živimo, svaka odsvirana nota danas znači više nego ikad”, ističe Toni, napominjući kako su na naslovnici Hammond orgulje, Micro Korg synthesizer i Moog Sub 37, a na albumu je koristio još i Korg SV1 electric piano, Logan string melody synthesizer, Dave Smith Mopho X 4 & Arturia Drumbrute analog drum synthesizer & fx. Fotografiju klavijatura u vremenu i prostoru je zabilježila Vanja Vučinić.
Album je najavio singl “Digital Traffic Jam” kojeg prati i spot u režiji Arsena Oremovića.
Pandemija je Toniju Starešiniću kao i svim glazbenicima u zadnje dvije godine dosta skučila prostor djelovanja:
“Nakon početne navale snimanja videa u vlastitom domu, u prvi prvi plan su došli namjenski projekti koji su ipak osigurali egzistenciju u ovim neizvjesnim vremenima i na ćemu sam neizmjerno zahvalan ali onaj iskreni ja se ipak morao još malo strpjeti. U jednom trenutku je postalo dosta teško odađati sebe, pa sam pričao kolegama da se osjećam kao već poprilično nabreknuti prišt koji negdje mora puknuti. I napokon je puknuo, otvorilo se i praktički u tjedan dana je nastao album koji sad imate prilike i čuti. Koncept stvaranja albuma bi se mogao svesti na “otvori neki zvuk na sintu koji još nisi nikad svirao pa kamo te ponese”.
Dok je prošli album bio temeljen na soundtracku dokumentarnog serijala Nesreća (redatelj Arsen Oremović), u ovom se pojavljuju tek mali djelovi iz druge sezone “Nesreće” i u tom smislu je puno neovisniji i naslovom albuma je htio zaokružiti jednu širu sliku koja uključuje i trenutnu situaciju koju živimo. A pošto Arsen Oremović snima i treću sezonu, siguran je da će pronaći materijala za soundtrack i u ovom albumu.
Na “Nesreći” je glazba ambijentalnog elektro-akustičnog karatkera, odnosno Toni Starešinić je opisuje kao glazbu u slikama jer se ne radi o klasičnim kompozicijama:
“Opisao bih ovu glazbu kao glazbu u slikama, dok sam je radio, više sam se osjećao kao slikar nego skladatelj. Sistem rada temeljio sam na bacanju boja/zvukova i oblikovanju kratkih linija/melodija. Slike su nastale brzopotezno, a istom tom brzinom se i odvijaju pred ušima slušatelja, jedna za drugom, kao film. Uostalom to joj je i bila prva namjena, da prati film. Međutim kada smo odvojili vizualni dio od zvučnog otvorila se potreba za dodatnim nijansama klavijatura, a tu mi je pomogao i prijatelj i glazbeni suradnik trubač Andrej Jakuš.”.