Na tržištu se od travnja može pronaći dezinfekcijska barijera za obuću koju proizvodi vinkovačka tvrtka Grad-Export, a koja se može postaviti ispred ulaznih vrata u kuće ili druge poslovne i javne objekte. Naime, u ovoj su tvrtki, koja je jedan od vodećih europskih proizvođača dekorativnih panela za ulazna vrata, vrlo brzo reagirali na promjene na tržištu izazvane pandemijom koronavirusa. “Ideja za proizvodnju ove barijere je moja, a razradili su je suradnici u tvrtki. No, najvažnije je da ju je tržište odlično prihvatilo. Na plasiranje novog proizvoda motivirala me potražnja za dezinfekcijskom i zaštitnom opremom, ali i pad tržišta panela za ulazna vrata u Hrvatskoj i u zemljama u okruženju za 50-ak posto. Morao sam nešto poduzeti, u trenutku kad je izbila kriza s koronavirusom, pedeset posto zaposlenih u tvrtki morao sam poslati kući jer jednostavno nije bilo posla. Unatoč tom, nitko od 186 zaposlenih u Grad-Exportu, nije dobio otkaz, niti smo smanjivali plaće našim radnicima”, ističe Petar Šimić, osnivač, vlasnik i direktor Grad-Exporta.
Dezinfekcijska barijera je dakle pravi hrvatski proizvod koji se kupuje diljem Lijepe naše, od Dubrovnika do Istre i Zagreba, a kupuju je škole, muzeji, domovi za sarije, razne tvrtke i ugostiteljski objekti.
„Od prije dva tjedna ostvarili smo i suradnju s našim stranim partnerima u Austriji, Švicarskoj, Njemačkoj i Irskoj, uključili smo i neke vinkovačke tvrtke kao kooperante u proizvodnji segmenata barijera, a za ove potrebe koristimo i sve naše strojne resurse u Grad-Exportu. Do sada smo prodali gotovo 2.500 komada dezinfekcijskih barijera i sretni smo da jedan proizvod iz Vinkovaca postaje iznimno tražen i prepoznatljiv u Hrvatskoj i šire, pogotovo ovakav proizvod koji može pomoći u očuvanju zdravlja. Naime, jedna od stvari koja se zna o koronavirusu jest da se može prenijeti i na obući jer virus pada na tlo. Stoga je sigurno da nabavom zaštitnih barijera svaki vlasnik obrta ili svaka ustanova daje do znanja da brine o zaštiti zdravlja. Vidimo, primjerice, da trgovine nabavljaju termo kamere za mjerenje temperature kupcima. Nekome to možda smeta, ali meni, recimo, kao kupcu koju ulazi u takvu trgovinu, ne smeta”, naglašava Šimić.
Inače, Grad-Export je s godišnjim prihodom od oko 90 milijuna kuna jedna od najvećih tvrtki u ovom dijelu Hrvatske i posao s barijerama dokaz je da su snalažljivi u svim okolnostima, pa tako i u koronakrizi.
“Mi smo izvozno orijentirana tvrtka, oko 75 posto prihoda ostvarujemo izvan Hrvatske. Vidimo da se u Njemačkoj, Austriji, Francuskoj, Italiji i u drugim zemljama, upumpava veliki proračunski novac kako bi se stimulirala potražnja. Prema tome, vjerujem u oporavak tržišta, bit će potražnje, a samim tim i poslova za tvrtke poput naše. Pohvalio bih dosadašnje napore Vlade u nastojanjima da sačuvaju radna mjesta i ojačaju likvidnost privrede. Država je reagirala pravovremeno na krizu koja je buknula vrlo brzo, na koju se nitko nije mogao pripremiti jer nije znao da može nastupiti takav pad i potražnje i ponude u gospodarstvu”, objašnjava Petar Šimić, čija je tvrtka zabilježila pad prihoda od 50 posto, pa su mogli koristiti Vladinu mjeru isplate plaća.