Europska unija uvodi nova pravila o vozačkim dozvolama koja donose najveće promjene u posljednjih dvadeset godina. Jedna od ključnih novosti je digitalna vozačka dozvola pa će tako vozači umjesto komada plastike imati dozvolu u mobitelu. Bez brige o gubitku ili zaboravljanju dokumenata, uvijek će biti uz nas, osim kada nemamo mobitel, a to je u današnje vrijeme gotovo nemoguće.
Fizičke vozačke i dalje će postojati, ali digitalna verzija postat će standard u cijeloj Uniji do 2030. godine. Novost je i da će mladi moći polagati vozački ispit sa 17 godina, ali uz obaveznu vožnju s iskusnim pratiteljem do punoljetnosti. Cilj je povećati sigurnost i smanjiti broj mladih koji voze bez dozvole. Trajanje vozačkih dozvola također će biti izmijenjeno, za osobna vozila i motore one će vrijediti 15 godina, dok će profesionalne kategorije C i D imati rok od 5 godina. Uvodi se i dvogodišnje probno razdoblje za nove vozače s pooštrenim kaznama za teže prekršaje. Promjene donose i mogućnost da vozači B kategorije upravljaju lakšim kamperima, što je, kako ističu stručnjaci, praktično i u skladu s razvojem tržišta.
Uspostavljaju se i jedinstveni sustav razmjene podataka o kaznama i suspenzijama pa će prekršaji počinjeni u jednoj državi članici vrijeditI u cijeloj EU. Promjene vezane uz vozačke dozvole komentirao je prometni vještak Luka Lešić.
„Sve su to više manje pametna rješenja. B kategorija se pomiče da bi mogli kamperi voziti, a dobra je ideja da mladi mogu polagati sa 17 godina jer će se smanjiti broj onih koji voze bez vozačke. Digitalne vozačke su isto dobra stvar jer ćeš uvijek imati vozačku uz sebe. Neće se više događati da neki zaborave vozačku, bit će u svakom trenutku dostupna i nećemo morati nositi papire”, rekao je vještak Lešić.
Digitalne vozačke trebale bi smanjiti mogućnost krivotvorina te ubrzati administrativne postupke i povezati cijeli europski pametni sustav, zaključak je novih pravila.






