- Reklama -
“Ono što očekujemo od glazbe, od umjetnosti općenito, da njome – uz njenu pomoć, transcendiramo prostor, i vrijeme, da njome prevaziđemo i vlastita, trenutna stanja i osjećaje, da nas iznese u onaj čarobni nad – prostor univerzalne ljepote, blagosti, razumijevanja, da se u nama otvori dirnutost, svjesnost o veličini, sakralnosti životnog iskustva – putovanja kojemu svjedočimo, čiji smo sudionici. To sve uspijeva ova glazba – slušatelj joj se prepušta sa zahvalnosti tek probuđenog djeteta, koje svijet promatra kao najednom, nanovo probuđenim očima, koje se čude osjećanju sigurnosti i pripadnosti, ukotvljenosti u nešto što je – govori ova glazba – nepoznato i nepredvidljivo, posve otvoreno, a što istovremeno doživljava kao neku višu, širu, dublju pradomovinu, čak i onda, kada u njoj vlada prijeteća ili uznemirujuća atmosfera.Područja širenja glazbe kakvu su na albumu „Sailor“ sačinili Mrlee & Ivanesky, nije klasično institucionalizirano – ono može pripadati bogatim scensko teatarskim ili plesnim uprizorenjima, području filmskom, ambijentalno eksperimentalnom, općenito prizivajući vizualnost, pokret, podsjećajući na to da je glazba prvenstveno proizvod imaginacije, kojoj je sloboda – oslobođenost od zadatosti prvotan zakon, čije poštivanje omogućuje putovanje kroz svjetove, upravo poput ovog čudesnog putovanja koje slušatelju poklanja “Sailor”.” (Tatjana Gromača)
“Sailor” (Mornar), moćna riječ kao simbolično ime projekta koji u sebi krije višedimenzionalnu umjetničko – znanstvenu perspektivu, novi je projekt majstora glazbene inovacije i kreativnosti – Ivanke Mazurkijević i Damira Martinovića – Mrleta i njihovog zajedničkog projekta – Mr. Lee & IvaneSky, kojim zajedno pomiču granice multimedijalne umjetnosti te publici željnoj konzumacije progresivnih sadržaja nudi glazbenu poslasticu vrijednu divljenja.
MrLee i IvaneSky, 2019. | Credit: Dallas promo
Nakon što je s vrha Trsatske gradine Damir Martinović – Mrle snimio sveukupni zvuk grada Rijeke, sve ljude i njihove radnje, industriju, promet, gradsku vrevu, te nakon postavljanja ”zvučnika” u more, kako bi ispumpao morsku vodu i pretvorio je u sitne kapljice koje su pod utjecajem ”zvuka grada” formirale oblik i novi prostor uzorkovan frekvencijom, uz identifikacijski zvuk nastala je i glazba, a na istaknutijem mjestu unutar nje, postavljen je specifičan način pjevanja. Tekstualno je glazba i cijeli projekt „zvuka grada“ definiran simbolom ”mornara”, poručuje Mrle.
Od gostujućih glazbenika na Sailoru su gostovali i Massimo Savić na gitari (Alisa), Igor Pavlica na trubi (Seagul, The Cat), Vlado Simcich Vava na gitari (A good actor), a na pjesmama ”Sailor (Berlin)” i ”Gundruk” pridružilo im se i nekoliko eminentnih međunarodnih glazbenika i stručnjaka za zvuk: Emmanuel Ferazz (trombon), George Fisher (saksofoni, klarinet, basklarinet, flauta), Leo Clemens (violina), Alessandro Domenico Rocco (elektronika, theremin, gitara), Max Richter (pila s gudalom, gitara), Leo Henry Koch (perkusije), Sanja Fišter (perkusije), Mario Fišter (ton majstor) i Natasha Kadin (theremin i produkcija).
Glazbu, tekst i aranžmane potpisuju Damir Martinović Mrle i Ivanka Mazurkijević, a u pjesmama ”Otporna”, ”Meso” i ”Giganti” u aranžmanima orkestra pridružio im se dirigent Franjo Đurović. Na albumu se nalazi ukupno 12 pjesama, od kojih su ‘Sailor Berlin’ i ‘Gundruk’ snimane u studiju Golden Wall Berlin (snimatelj Mario Fister), ‘My Stubborn Heart’ snimljena je u stufiju GIS (snimatelj Matej Zec), a ostale su pjesme snimljene u studiju Colours Lift. Produkciju albuma potpisuje Iztok Turk.