Neke od škola na jesen počinju s novim programom eksperimentalne kurikularne reforme, ali prvi veliki potez ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak bio je uvođenje informatike kao obaveznog predmeta u osnovnim školama.
Promjena je najavljena u drugoj polovici 2017., a počinje stupati na snagu u školskoj godini 2018. na 2019. U ovoj prvoj fazi, informatika postaje obavezna za učenike petih i šestih razreda, a od sljedeće godine, uvela bi se kao obavezan program za sedme i osme razrede.
Još u pilot projektu, s kojim se krenulo 2016. godine, osigurano je oko 300 milijuna kuna europskih sredstava iz Europskog socijalnog fonda i Europskog fonda za regionalni razvoj.
“Za našu školu mogu reći da su učenici u većini slučajeva pohađali izbornu nastavu informatike tako da se kod nas taj prijelaz neće pretjerano osjetiti. U Ivanu Mažuraniću imamo potrebnu opremu i odgovarajuće uvjete, a k tome učenici vole računala i informatiku stoga je u našem slučaju sve više-manje stvar formalnosti“, komentirala je Marina Markić, ravnateljica Osnovne škole Ivana Mažuranića Vinkovci.
Informatika će se učiti po kurikularnim sadržajima koji su već razvijeni, a većina osnovnih škola sadrži osnovnu potrebnu opremu za izvođenje gradiva. Za uvođenje novog obaveznog predmeta, teritorij je pripremio projekt e-Škole. Projektom se aktivno radilo na jačanju kapaciteta osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava s ciljem osposobljavanja učenika za tržište rada, daljnje školovanje i cjeloživotno učenje. U digitalno zrelim školama i adekvatnom uporabom informacijske i komunikacijske tehnologije, školom se upravlja učinkovito i transparentno, razvijaju se digitalno kompetentni nastavnici spremni za primjenu inovacija u pedagoškim praksama, a time se zapravo radi na razvoju digitalno kompetentnih učenika spremnih za nastavak školovanja, ujedno konkurentnijih na tržištu rada.
“Kada bi uzeli kompletnu sliku učenika od petog do osmog i podijelili ih u razrede, možda bismo skupili jedan cijeli djece koja svojom voljom nisu htjela pohađati informatiku kao izborni predmet. Povećanje je minimalno, a organizacija nezahtjevna. Doduše, u pogledu računala moramo napomenuti kako polako postaju zastarjela tehnologija. Tom segmentu bi se trebalo dodatno posvetiti, a ostatak – organizacijski i prostorno nije problem“, izjavio je Damir Burić, ravnatelj Osnovne škole Vladimir Nazor Vinkovci.
Za ovu godinu, gradivo informatike bit će usmjereno na razvoj algoritamskog načina razmišljanja i razvoj digitalne pismenosti, kao i aktivna upotreba tehnologije u svrhu učenja i obrazovanja. Na program informatike planirano je oko 70 školskih sati godišnje. Usporedno s novim programom, na planu informatičkih reformi dobar će dio projekata također krenuti s ovom školskom godinom, ali oni nemaju toliko veze s informatikom kao obaveznim predmetom nego integracijom iste u druge predmete.
Prema procjenama Ministarstva znanosti i obrazovanja obavezni program informatike iziskivat će i povećanje nastavnog kadra za 10 do 15%.
“Redovna nastava je pokrivena s dva sata informatike jedanput tjedno. S ovom promjenom dobivamo dva do četiri sata viška, ali oni će se rasporediti na izborne predmete“, rekla je učiteljica informatike pri Osnovnoj školi Josipa Kozarca, Mirjana Levanić.