Još prije početka školske godine ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs rekao je kako se konstantno radi na uvođenju reformskih procesa u škole, pa će ove godine svi razredi osnovnih škola, od prvog do osmog razreda, pohađati nastavu s novim kurikulumom.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja u fazi je priprema za prelazak svih osnovnih škola na jednosmjensku, odnosno cjelodnevnu nastavu. Kako je izjavio ministar Fuchs, osigurana su visoka sredstva unutar plana za obnovu i oporavak koja će omogućiti da sve škole u RH rade u jednoj smjeni, a cilj je infrastrukturno opremiti škole u kojima će se djeca zadržati od ujutro do najmanje 15 sati, što podrazumijeva i organizaciju školske kuhinje s toplim obrokom.
U Hrvatskoj 40 posto učenika nastavu ima u jednoj smjeni. 57 posto njih nastavu pohađa u dvije, a u 11 škola radi se u čak tri smjene. Jednosmjenska nastava i cjelodnevni boravak u školama zahtijeva izgradnju dodatnih kapaciteta. Tako će se novcem osiguranim iz europskih fondova ove godine započeti s natječajima za uređenje i dogradnju škola, a radi se o 7,5 milijardi kuna koji će biti iskorišteni u razdoblju od 2021. do 2026. godine. Do kraja godine Ministarstvo bi trebalo objaviti poziv osnivačima za dogradnju i izgradnju škola, piše Glas Slavonije.
Hrvatski učenici u odnosu na svoje europske kolege u školama provode najmanje vremena. Na razini primarnog obrazovanja, broj nastavnih sati u Hrvatskoj je 1890, što je više nego upola manje od europskog prosjeka koji iznosi 4062 sata. Uz to, osnovna škola traje najkraće – osam godina. Cjelodnevna nastava znači i povećanje broja sati obvezne nastave. Prema planu Ministarstva djeca bi u školu dolazila u 8, a odlazila u 15 sati, s tim da se boravak može produljiti i do 17 sati. Svi bi u školi imali ručak.
”Djeca bi lakše usvajala gradivo koje trebaju usvajati. A to podrazumijeva još nešto, a to je da nema domaćih zadaća, da se to rješava u školi, da knjige ne treba nositi kući i naravno puno kvalitetniji život u familiji”, rekao je Fuchs.
Kako prenosi Glas Slavonije, na području Vukovarsko-srijemske županije djeluje 56 osnovnih škola i 16 srednjih, a malo je koja od tih škola infrastrukturno opremljena za cjelodnevnu nastavu.
“Škole koje rade u dvije smjene i koje su pune, ne mogu izvesti cjelodnevnu nastavu bez odgovarajućih prostornih uvjeta, koji zahtijevaju dogradnju. Pozdravljam najavu uvođenja cjelodnevne nastave i nadam se da će se moći u našoj županiji u što skorije vrijeme omogućiti. Time bi se unaprijedio nastavni proces i dobili bolji rezultati nastave, na zadovoljstvo nastavnika, učenika i roditelja. No sve to zahtijeva i određena financijska ulaganja”, pojasnila je Jadranka Mustapić Karlić, v.d. pročelnika upravnog odjela za obrazovanje i kulturu VSŽ-a.
Prema planu Ministarstva, sve bi škole do 2027. trebale prijeći na cjelodnevnu nastavu.