S prvim toplijim danima bicikl postaje omiljeno prijevozno sredstvo velikog broja naših građana.
No, koliko se zaista brinemo o biciklu i koliko često ga vozimo na servis? Većina građana nije svjesna da se o njemu trebamo brinuti kao i limenom ljubimcu, a to nam je potvrdio i vinkovački ovlašteni serviser.
“Vinkovčani bicikl na servis dovode uglavnom kad nije u voznom stanju jer dokle god ide, on je dobar, a sad kako ide to je upitno. Najveći ti je problem kada se probuši guma i tada svi hoće sve. Neće nitko doći sada van sezone servisirati bicikl kada nije gužva, nego kada Vlakula kaže da će u idući tri dana biti lijepo vrijeme”, započeo je razgovor ovim riječima Žan Živković, vlasnik Bike zone-a Vinkovci.
Bicikl je izvrstan za rekreaciju i boravak na svježem zraku, stoga bi bilo poželjno da, osim pranja, čišćenja i podmazivanja, građani redovito posjećuju ovlaštene servisere kako bi obavili kompletan sistematski jer bolje je na vrijeme platiti 150-300 kuna nego više od 1.000 za neodržavanje. Preporuka je da se “dvotočkaš” dovede barem jednaput godišnje na pregled, isto kao i kod automobila.
“Poželjno je da svi mehanički sklopovi, odnosno svi dijelovi koji se okreću budu podmazani i čisti. Prošle godine smo radili 5-6 servisa, a neki bicikli su bili stari i po 15 godina i kaže čovjek da je zadovoljan. Razvalio cijeli bicikl i popravak bude 1.500 kuna, ali nema veze, neka izdrži on još pet i ja sam sretan. Takav ti je kod nas mentalitet”, navodi Žan.
Postoje dvije vrste servisa, a to su mali i veliki. Cijena malog servisa iznosi 150 kuna, a uključuje pregledavanje kotača, ravnanje kotača, podešavanje brzina, znači ravnanje nosača brzina i podešavanje kočnica, dok veliki servis obuhvaća i centriranje kotača, zatezanje ležaja vilice i cijena mu je 300-ak kuna. Što se tiče guma, preporuka je da se pumpaju jednom mjesečno, dok proizvođači navode i do 45 dana, no iznimka je ako su gume pumpane dušikom jer onda je dovoljno i jedno pumpanje za cijelu sezonu. Osim na regularne dijelove, pažnju je potrebno obratiti i na amortizere te vilice.
“Općenito u Hrvatskoj je problem što se tiče servisa amortizera. Čovjek kada da 500 kuna za nešto onda očekuje da vidi to na biciklu, a sad primjer, servisi vilica se kreću od 300 do 500 kuna. Ti kada njemu rastaviš sve skupa, često se radi od zračnim vilama, i kada staviš novo ulje te kada sve ponovno sastaviš on dođe i ne vidi da si mu išta promijenio na biciklu. U uvjetima gdje je ravnica dovoljno je jedanput u dvije godine odraditi pregled vilice, a u 90% slučajeva je da prvi servis bude nakon 7-8 godina korištenja i kada se rastavi budu poderane noge. To je onda neisplativ popravak jer cijena popravka prelazi cijenu nove vilice”, ističe Živković.
Poznato je kako je korona znatno otežala poslovanje, a iznimka nisu bili niti servisi i trgovine biciklima. Poslovanje i isporuka dijelova i bicikala bit će otežana sve do 2025. godine. Žan govori kako se sada isporuka naručenog bicikla može ponekad očekivati tek u 30. tjednu od narudžbe.
Savjetujemo da svoj bicikl na vrijeme odvedete na servis zbog trajnosti vašeg ljubimca, ali i naposljetku vaše sigurnosti. Dočekajte ovu biciklističku sezonu spremni i bezbrižno uživajte u vožnji i rekreaciji na svježem zraku i lijepom vremenu.